Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorgroeikastje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorgroeikastje

    Korting op 420shop
    goedenavond

    Ik heb besloten een voorgroeihokje te gaan bouwen om zo mijn planten te kunnen voorgroeien en te kunnen afbloeien in mijn aankomende kweektent.
    Omdat mijn planten nu allemaal op zolder staan kan ik hier niet eerst voorgroeien, misschien later wel....ik bedacht me het volgende.

    Is het voldoende om het op de vensterbank te laten voorgroeien ? er is vrijwel de hele dag zon en lekker warm ?
    Zo ja dan wil ik dat voorlopig gaan doen totdat ik op zolder ruimte heb.

    Zo nee, dan wil ik tijdelijk met wat planken wel wat in elkaar schroeven en een lamp aanschaffen...als ik later op mn zolder wil gaan voorgroeien moet ik toch ook een lamp aanschaffen.

    Maar dan komt voor mij de belangrijkste kwestie: watvoor lamp kan ik hier nu het beste voor kopen ?

    Om een 400 of 600 watt lamp te nemen lijkt me wat overdreven...vooral omdat ik niet van plan ben om 20 plantjes te laten voorgroeien maar maximaal 8, vanuit het zaadje....geen stekjes dus.

    Ik zie online erg weinig tl lampen voor de groei...bij de gamma wel maar daar hebben ze geen mooi armatuurtje erbij.
    online kost een tl setje van 2x 55 wat en een mooie spiegelkap met armatuur 55 euro.
    dit heb ik er wle voor over...en veel stroom kost het ook weer niet

    Ik heb echter ook gehoord dat plantjes spaarlampen ook prima vinden om te groeien....hier kan ik echter wat minder over vinden en vandaar al deze vragen...wat is nou slimmer...tl's of spaarlampen....en watvoor spaarlampen kan ik het beste gebruiken als ik dat zou willen ?

    Hopelijk zijn er mensen die hier wat meer ervaring mee hebben zodat ik niet zelf hoef te ervaren hoe het niet lukt...maar gelijk het juiste produkt aanschaf om gelijk goed aan de slag te gaan.

    cheers

    #2
    Re: Voorgroeikastje

    heey jeffer ja ik heb er wel ervaring mee maar mijn inspiratie kwam uit dit filmpje mischien heb je er wat aan


    http://www.youtube.com/watch?v=G9YFlmmRenY

    laterssss

    greatz Johnny

    Comment


      #3
      Re: Voorgroeikastje

      Met deze lamp ben je goed om te stekken te laten wortelen, zaad te laten ontkiemen en kan je ze heel lang laten voorgroeien.

      Vsa Propegator 2 x 55w Compleet met bedrading



      Ken iemand die met zo een lamp voorgroeit maar de gewone tl en spaarlamp doen het ook goed. Maar dat heb ik nog niet live gezien.
      En deze is makelijk te instaleren.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Voorgroeikastje

        Je kan ook de lampen die erin zitten vervangen voor lampen met een beter spectrum voor de bloei. Dus je kan de armatuur gebruiken voor zowel groei als bloei als je de nodige lampen erbij haalt.

        Hier kan je ze alvast kopen:

        Duitse Growshop Kan je ook 70 watt hps setjes enz kopen )
        http://pflanzburg.de/store/product_info ... ts_id=2860

        ff googleen en je vind wel wat plaatsen waar ze het verkopen.

        Peace

        Comment

        Bezig...
        X