Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer fan in schoendoos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Computer fan in schoendoos

    Zo een fan controller voor in de drive bay lijkt mij toch iets te duur inderdaad.
    Het zal de "fanmate 2" worden, die staat te koop voor 6 euro e is ruim voldoende.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #17
      Re: Computer fan in schoendoos

      Nou fijn dat ik je heb kunnen helpen kiezen Ik heb er zelf geen dus ik kan niet zeggen of ie goed is ofzo, maarja nog weinig slechts over gehoord, dus zal wel goed zitten

      Vragen kan je altijd stellen.

      PS: Met de gele draden heb je helemaal niks te maken, dat zijn de RPM (toerental) draden. Daar heb je toch niks aan, omdat je hem niet kan uitlezen zonder pc. Die kan je gewoon los laten hangen.

      Succes!

      Comment


        #18
        Re: Computer fan in schoendoos

        AL een tijdje geleden dat ik ier nog iets van nieuws heb gegeven.
        Doordat de plaatselijke computerzaak de fanmate niet had heb ik een fancontroller voor 3 fans moeten kopen.
        Sammy heeft me geholpen ne het is na veel prutsen en knippen gelukt.
        De fan controller is aangesloten op een 9 volt nokia adapter. Dus er kunnen makkelijk 2 fans op, misschien zelfs 3.

        Fotootje van het geheel
        [attachment=2:2h7z4law]Het geheel.JPG[/attachment:2h7z4law]

        De controller
        [attachment=1:2h7z4law]Controller.JPG[/attachment:2h7z4law]

        Bedrading met elkaar verbonden dmv "suikerklontjes"
        [attachment=0:2h7z4law]suikerklontjes.JPG[/attachment:2h7z4law]

        Questions?
        Vraag maar.

        Advies...
        Welkom.

        Greetz,
        zion
        Attached Files

        Comment


          #19
          Re: Computer fan in schoendoos

          Hij werkt normaal in je computer op 12 Volt (Molex weet je wel Ondertussen vast wel ) En met 9 volt werkt ie net zo goed, alleen de fans hebben een lagere topsnelheid, dus je kan er gewoon 3 aansluiten, die alleen iets langzamer gaan dan normaal in je computer.

          Maakt verder niet uit, maar ik dacht ik zeg het ff

          Comment


            #20
            Re: Computer fan in schoendoos

            Hehe leuk knutsel werk .
            Ga je toch binnenkweken?

            Peace

            PS: Dat suikerklontje noemt een lusterklem voor het geval dat je het nog niet wist .

            Comment


              #21
              Re: Computer fan in schoendoos

              Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
              Hij werkt normaal in je computer op 12 Volt (Molex weet je wel Ondertussen vast wel ) En met 9 volt werkt ie net zo goed, alleen de fans hebben een lagere topsnelheid, dus je kan er gewoon 3 aansluiten, die alleen iets langzamer gaan dan normaal in je computer.

              Maakt verder niet uit, maar ik dacht ik zeg het ff
              De kans is groot dat ik me een universeel adaptor die tot 12volt kan aanschaf.
              Molex, molex, molex.

              Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
              Hehe leuk knutsel werk .
              Ga je toch binnenkweken?

              Peace

              PS: Dat suikerklontje noemt een lusterklem voor het geval dat je het nog niet wist .
              Nope, ben niet van plan binnen te kweken. In de toekomst misschien. Ik vind het gewoon leuk dingen in elkaar te prutsen en nu ik weet hoe het moet, zal ik niet meer 2 uur zitten uitzoeken hoe het moet.

              Suikerklontje vind ik leuker.


              Mijn volgend project zal het volgende zijn:
              Slakventilator inboxen.

              Greetz,
              zion

              Comment


                #22
                Re: Computer fan in schoendoos

                Mooi topic kom ik hier tegen :o . knip en plakwerk zie ik graag. schitterend bezig vrienden van de cannabis.

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Computer fan in schoendoos

                  echt, man, waziger dan dit word het niet. electra is 1 van me min punten vrees ik. heb al 3x onder stroom gestaan en agh. ik moet toegeven basis ken ik wel, stekkers maken enzo. Maar ik vergeet nog wel eens wat of word snel afgeleid,

                  Comment


                    #24
                    Re: Computer fan in schoendoos

                    Oorspronkelijk geplaatst door ashdra
                    echt, man, waziger dan dit word het niet. electra is 1 van me min punten vrees ik. heb al 3x onder stroom gestaan en agh. ik moet toegeven basis ken ik wel, stekkers maken enzo. Maar ik vergeet nog wel eens wat of word snel afgeleid,

                    haha wat een gedoe al die draden lijkt mij levensgevaarlijk
                    Schutto In tha house

                    Comment


                      #25
                      Re: Computer fan in schoendoos

                      Al doende leert men.
                      Nog geen 6 maanden geleden wist ik niets af van het hele elctra gedoe. Nu kan ik al lampen doen branden, wauw!
                      Nu wil ik graag nog leren en relaiskast te maken. Heb al wat gelezen, maar is al heel wat moeilijk dan een computer-fan op fancontroller aansluiten. JE moet met heel wat meer rekening houden.

                      Greetz,
                      zion

                      Comment

                      Bezig...
                      X