Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onderaan water geef systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    onderaan water geef systeem

    Korting op 420shop
    Beste Forum bezoekers ,

    Ik ben op zoek naar en systeem ( pje ) waarbij mensen de planten langs onderen water geven , graag zou ik daar eens een foto van zien en wat uitleg bij krijgen hoe eigenlijk alles in zijn werk gaat..

    mvg

    #2
    Re: onderaan water geef systeem

    er zijn schaaltjes te verkrijgen die je onder je pot zet
    die kun je vullen

    is erg simpel maar het werkt wel

    Comment


      #3
      Re: onderaan water geef systeem

      Ik bedoel eigenlijk dat alles in 1 keer zijn water krijgt , ik weet dat er schaaltje zijn maar je kan er zo slecht bij eenmaal de dames wat groter zijn

      Comment


        #4
        Re: onderaan water geef systeem

        dan kun je 1 groote bak pakken / maken waar je al je potten inzet

        maar niet te vaak water bij vullen anders worden ze lui en dus zwakker

        Comment


          #5
          Re: onderaan water geef systeem

          http://www.truestars.nl/Truestars/Me...t/1151plus.jpg

          zo iets bedoel ik

          Comment


            #6
            Re: onderaan water geef systeem

            heey ledpower das een net bakje
            maar wat is dat ding in het midden een water of lucht pompje???/

            Comment


              #7
              Re: onderaan water geef systeem

              @ Devils haze

              Dat is een vlakke blumat hieronder de beschrijving..

              Vlakke Tropf Blumat sensor en druppellaar voor het van onder af automatisch water geven aan planten op kleine kweektafels of bewateringsschalen. Ideaal voor het opkweken van jonge planten. Voor grotere oppervlakken kunt u gebruik maken van de vlakke blumat met verdelers of zelf tot maximaal 5 verdeeldruppelaars aansluiten of meerder vlakke Blumat sensoren toepassen.

              Bron : site van blumat

              Tot zover begrijp ik het maar hoe zit het in elkaar met het water geven ik veronderstel dat ze niet constant met natte voeten mogen staan , dus er word water in gepomp en hoelang blijft dit water dan staan vooraleer je het terug pomp..

              Comment


                #8
                Re: onderaan water geef systeem

                ik denk wel dat je buiten je kweek ruimte dan een voedingsvat hebt van bijvoorbeeld 100 liter en dat die pomp dan bijvoorbeeld 5-10 liter in de schaal pomp en dat dan de aarde in de potten het tot zich neemt
                ik denk niet dat je het water wat er eenmaal in gepompt is dat je dat weer eruit pomp lijkt mij heel onlogisch

                Comment


                  #9
                  Re: onderaan water geef systeem

                  Werkt dat net zo goed, onderaan water geven? Want ik kan er ook niet altijd even goed bij, dan moet ik weer de pot draaien wat ik liever vermijd.

                  Greetz,

                  Comment


                    #10
                    Re: onderaan water geef systeem

                    Werk volgens mij veel beter omdat je ze niet kunt over bewateren ze nemen wat ze nodig hebben..
                    Daarom dat ik er ook meer over wil weten maar het lijkt of niemand dat hier doet

                    Comment


                      #11
                      Re: onderaan water geef systeem

                      Van onderen watergeven werkt perfect doe het zelf ook (2 rondes).
                      Gewoon een goedkoop pompje halen en een stuk slang. maak een klein gaatje in je kot en steek daar de slang door.

                      Comment


                        #12
                        Re: onderaan water geef systeem

                        De meest simpele manier van collectief water geven is een stuk vijverfolie in de kweekbak. Deze "vijverbak" vullen met een paar centimeter water, de potten in het water zetten en de planten in de potten nemen (door de capillaire werking) water op naar behoefte. Je moet alleen het waterpeil in de vijverbak in het oog te houden.

                        Xtreme

                        Comment


                          #13
                          Re: onderaan water geef systeem

                          Zoek es op google naar eb en vloed systemen denk dat dit hetgeen is welk je bedoeld.
                          Eenvoudig systeem gewoon een waterbak maken daarin je potten (dees is wel zeer simpel uitgelegd) en op vaste tijdstippen op een dag laat je de bak vollopen zodat de potten dan in water staan en erna laat je dat water terug aflopen..
                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                          A. The cop!

                          Comment


                            #14
                            Re: onderaan water geef systeem

                            maar dat is dan een eb en vloed systeem op aarde ????

                            ok kan je dit dan ook doen met mandjes waar bijvoorbeeld mapito in zit ok kleikorrels ???

                            Comment


                              #15
                              Re: onderaan water geef systeem

                              @ Smoking Fifi ,

                              Dat is inderdaad wat ik bedoel en hoe het te maken is dat is ook zeer duidelijk , maar nu komt het , hoelang blijft dit water bij de planten staan en om de hoeveel uren of dagen word het water terug naar de bak gepompt want dat is het belangrijkste en dat word niet vernoemd , ik kan mij niet voorstellen dat de planten 24 op 24 met de voeten in het water staan..
                              Last edited by stef01; 3 November 2009, 14:59.

                              Comment

                              Bezig...
                              X