Hey mede JD'ers,
Heb is een vraagje voor de techneuten onder ons
Ik ga hier een binnenkweek opstarten ergens deze winter, en wou nu al ervoor zorgen dat
de electrische benodigheden al optimaal afgewerkt zijn.
Bedoeling is dat er 1 sjrd tent 1,2m² komt met een 600watt hps lampje erin
en een voorgroei hok met de optimale tl kleuren erin.
Situatie :
Tl kast komt op gewone stroomkring, maar voor de kweektent ga ik gebruik maken van
een 400V 3fasen lijn die wordt omgezet naar 230V omdat deze een heavy duty lijn is,
en dus veiliger. Alles wordt in een mooi schakelkast geplaatst buiten de kweekruimte,
hier komt een verliesstroomschakelaar op (formaat voor badkamer, veiligheid eerst)
en heb een relais met een ingewerkte timer.
notities op de relais :
230V~50/660Hz
R100h
MicroRex D11
legrand 037 92
N,FI,D,S,OVE,ESC (logo's opgedrukt)
10A/250V~µ
Mijn vraag : Is deze relais/timer geschikt voor het rechstreeks schakelen van de lamp
(is maar 600watt) of kan ik deze enkel gebruiken als stuurstroom om een andere relais
aan te trekken en zo de lamp te schakelen?
Remark : weet wel dat vele dit overkill zullen vinden ipv een degelijke standaard timer
op het stopcontact te steken voor 1 lamp, maar ik wil zekerheid en een goede nachtrust
Foto (altijd leuk om te weten hoe iets eruit ziet)

Thnx in advance
Heb is een vraagje voor de techneuten onder ons
Ik ga hier een binnenkweek opstarten ergens deze winter, en wou nu al ervoor zorgen dat
de electrische benodigheden al optimaal afgewerkt zijn.
Bedoeling is dat er 1 sjrd tent 1,2m² komt met een 600watt hps lampje erin
en een voorgroei hok met de optimale tl kleuren erin.
Situatie :
Tl kast komt op gewone stroomkring, maar voor de kweektent ga ik gebruik maken van
een 400V 3fasen lijn die wordt omgezet naar 230V omdat deze een heavy duty lijn is,
en dus veiliger. Alles wordt in een mooi schakelkast geplaatst buiten de kweekruimte,
hier komt een verliesstroomschakelaar op (formaat voor badkamer, veiligheid eerst)
en heb een relais met een ingewerkte timer.
notities op de relais :
230V~50/660Hz
R100h
MicroRex D11
legrand 037 92
N,FI,D,S,OVE,ESC (logo's opgedrukt)
10A/250V~µ
Mijn vraag : Is deze relais/timer geschikt voor het rechstreeks schakelen van de lamp
(is maar 600watt) of kan ik deze enkel gebruiken als stuurstroom om een andere relais
aan te trekken en zo de lamp te schakelen?
Remark : weet wel dat vele dit overkill zullen vinden ipv een degelijke standaard timer
op het stopcontact te steken voor 1 lamp, maar ik wil zekerheid en een goede nachtrust
Foto (altijd leuk om te weten hoe iets eruit ziet)

Thnx in advance

Comment