Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3d teken programma, gratis, voor de bollebozen onder ons

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3d teken programma, gratis, voor de bollebozen onder ons

    Korting op 420shop
    he mensen, heb op internet een programma gevonden waarmee je 3d tekeningen kan maken, bijvoorbeeld van de kast die je gaat maken of de ruimte die je wilt inrichten.

    het is een zeer simpele versie voor het maken van 3d tekeningen dus met een half uurtje tijd heb je het wel door.

    het programma heet Google SketchUp.

    hier een tekeningetje dat ik heb gemaakt.

    [IMG]file:///C:/Users/Kasper/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.png[/IMG]

    weet niet of iemand het interessant vindt.

    grtz soos

    #2
    Re: 3d teken programma, gratis, voor de bollebozen onder ons

    Nice,Thx

    Comment


      #3
      Re: 3d teken programma, gratis, voor de bollebozen onder ons

      zie niks

      Comment


        #4
        Re: 3d teken programma, gratis, voor de bollebozen onder ons

        Kan dit zeker beamen, ik gebruik het programma al jaren en iedereen kan hiermee snel aan de slag.
        Het helpt natuurlijk als ze de moeite nemen om de korte tutorial te volgen,
        op een kwartiertje ben je erdoor, dan effe klooien om alles wat beter te leren kennen
        en je hebt nadien in een handomdraai een 3d tekening voor ogen.
        Je kan dus onderdelen ontwerpen, die opslaan in een bibliotheek en later opnieuw gebruiken in andere ontwerpen. Bv je maakt eerst een mooie set aan met een lamp, adaptor, zekering, fitting, potten, ventilator
        en nadien als je een kastje wil ontwerpen heb je alle onderdelen die je nodig hebt direct beschikbaar, je maakt er zoveel clonen van als je nodig hebt voor je ontwerp.

        Verder kan je vanuit skektchup ook exporteren naar bv autocad en 3dsmax.
        Deze combinatie vindt ikzelf het meest intressante.
        Snel sketchen in sketchup, export naar 3Dsmax en renderen die handel
        want ik vind persoonlijk wel dat de snelheid en eenvoud van sketchup
        vele malen beter is dan de proffesionele programma's.
        Waar sketchup dan weer zwaar "op z'n bek gaat" is renderen, je geraakt in de basic versie niet veel verder dan een degelijke tekening.
        Het is dus ideaal voor gebruik op een forum als deze,
        zeker omdat alles duidelijker is als je het idee/plan/vormsel vanuit verschillende hoeken kan laten zien.

        Wat ook zeker de moeite waard is om te vermelden : google's 3D warehouse !!
        Hierin staan modellen/ontwerpen van allerlei bestaande objecten gemaakt door andere mensen. Als je dus iets wil ontwerpen kan je hier eens kijken of iemand anders al zoiets gemaakt heeft, dit model downloaden en hierop verderwerken/aanpassen/ideetjes stelen ...

        Om een illustratie te geven hier een ontwerpje van iemand die z'n ideale kastje heeft uitgetekend :
        http://sketchup.google.com/3dwarehou...e244388965d5a7

        Of je start van een bestaande kast van bv de ikea, zoek er eentje uit en pleur je 3D onderdelen erin en je weet direct of het goed kan komen.
        http://sketchup.google.com/3dwarehou...&styp=m&reps=4

        Zo daar stop ik dan maar weer, valt het op dat ik grote fan ben van dit handige tooltje

        Comment


          #5
          Re: 3d teken programma, gratis, voor de bollebozen onder ons

          Fijn programma inderdaad!

          Ik studeer bouwkunde dus ik nogal eens een modelletje maken en met SketchUp gaat dat stukke sneller dan met Maya (daar moeten we officieel mee werken). ook de bruikbaarheid in combinatie met Autocad is ideaal.

          Comment


            #6
            Re: 3d teken programma, gratis, voor de bollebozen onder ons

            Een echte aanrader voor iedereen die een kastje wil maken. Je kan ze volledig (op maat) uittekenen en bekijken in 3D. Zo kan je op voorhand kijken of alles goed zal zijn.
            sigpic
            Trixters kweekje

            Comment


              #7
              Re: 3d teken programma, gratis, voor de bollebozen onder ons

              hey juist effe bekeken idd echt tegek !! bedankt heel nuttig

              Comment


                #8
                Sketchup is een uitermate krachtig en eenvoudig te leren programma waarmee je heel presentabele driedimensionale objecten kan maken.

                het programma is zeer geschikt, al heb je wel even wat tijd nodig om het allemaal te snappen, ik zie er wel iets in, veel succes ermee! Er zijn karrevrachten aan tutorials, geschreven en gefilmd voor Sketchup .

                Zelf heb ik alleen maar SketchUp ervaring en gebruik het dan ook voor het hele werkproces van simpele 3D schets tot werktekening. Ik heb een XP-Pen Deco 02! Ik ben zelf erg blij met mijn pen . Voor Sketchup is het alles wat ik nodig heb .
                Last edited by QnQ; 9 March 2020, 07:44. Reden: link verwijderd

                Comment

                Bezig...
                X