Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koeling probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koeling probleem?

    Korting op 420shop
    Hee,

    Begin binnenkort met het kweken van 3 tal white widow's, heb m'n kastje nu redelijk op oorde, 100cub actieve inlaat, en 100cub actief uitlaat, met een kleine pc voor luchtcirculatie

    M'n kast is rond de 190 hoog en 60 bij 60 breed. Wilde eerst een 250 watt lamp maar vond een mooie aanbieding en is dus 400 geworden

    Miss toch niet zo'n goede keus, want heb nu denk ik een probleem met de koeling, heb er nog niets in staan ben hem nog aan het testen, dus legde de temp meter op de grond neer, nou lekker in dat licht 34 graden, heb de hem nu net boven de lamp gehangen en geeft rond 30/31, nog te hoog lijkt me..

    Wat kan ik hier aan doen, lucht van buiten aanzuigen ipv 20 graden kamer lucht? of kan ik op een andere manier koelen?


    David

    #2
    Re: Koeling probleem?

    400 watt is zonde voor jouw ruimte, zal te warm worden indien je niet veel meer afzuigt, beetje jammer dat je niet voor de 250 bent gegaan, 400 w voor je oppervlakte is echt Too much., je zou kunnen denken aan directe afzuiging /ventilatie vanaf buiten, al is dat geen constante en zul je moeten blijven afegelen.

    ik zou persoonlijk alsnog voor een lager wattage lamp gaan

    Comment


      #3
      Re: Koeling probleem?

      Of een grotere kast maken/kopen

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Koeling probleem?

          of een cooltube gebruiken ? wordt de warmte van de lamp ineens uit je hok gezogen

          Comment


            #6
            Re: Koeling probleem?

            cooltube is een mogelijkheid, al moet je je afvragen of het qua kosten, en rendements verlies EN aan de hand van het beschikbare oppervlakte (ik denk dat als er meer ruimte zou zijn geweest dan de 60x60 dat deze ook wel benut was geworden)wel zinvol is.

            ik blijf erbij dat je beter een lager wattage aan kunt schaffen..

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Koeling probleem?

                hij beschikt over 0.36 m2 , dus 400 w is overkill, 400w is perfect op 1m2, kweek reeds lange tijd, heb van alles geprobeerd en hou het lekker bij mijn 400w. op 1m2

                bij kleinere ruimten is het zonde van het energieverbruik , extra kosten aan afzuiging etc.... meer is niet altijd beter.


                just my 2ct

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Koeling probleem?

                    door op potten te kweken kun je de plaats van de plant wisselen en zo de hoogte enigszins gelijk houden, natuurlijk in principe is meer licht meer gewicht, het is alleen slechts een van de factoren, we kiezen hier een geforceerde bloei etc. dat is al tegennatuurlijk, met langer voor groeien etc is meer opbrengst altijd mogelijk, ongeacht het aantal planten, het is alleen de afweging wat het meest efficient is. en ik ben in dit geval van mening dat 400w te veel is en dat de eventuele meeropbrengst niet opweegt tegen de extra kosten en apparatuur die nodig zijn om deze setup te laten functioneren.

                    Comment


                      #11
                      Re: Koeling probleem?

                      ben het met debiel eens, je krijgt met factoren te maken. 400w werkt effectief op 0.7m2 en hij heeft net de helft.

                      denk dat hij er maar een paar gram meer vanaf zal halen wat niet op zal wegen tegen de extra kosten van zijn energie en afzuiging etc. het blijven maar 3 plantjes. goede reflectie en de andere factoren perfect hebben zal net zoveel nut hebben (temp, lv etc wat veel makelijker onder controle te houden is op zo een kleine ruimte.

                      hij moet denk ik flink gaan afzuigen dus lv kwijt raken in zo een kleine ruimte.

                      Comment


                        #12
                        Re: Koeling probleem?

                        het is echt niet verstandig die 400W ik geef je de tip hem gewoon even te gaan omruilen

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Koeling probleem?

                            400 watt voor 0,32 m2 is dat niet wat veel van het goede,heb wel een mooie airco tekoop

                            Volgende keer kastje wat groter of lampje wat kleiner

                            Groetjes,
                            Geniet van iedere dag!!

                            Comment

                            Bezig...
                            X