Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De bouw van een perfecte kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De bouw van een perfecte kweekruimte

    Korting op 420shop
    heey kwekers

    aangezien ik met mijn kweken ben moeten kappen
    wil ik een ander weggetje gaan bewandellen aangezien een
    tent van 120x120x200 wel wat groot is voor 3 plantjes ghehe
    dus zal ik mijn setup nu laten voor wat het is en opnieuw
    gaan beginnen nieuwe spullen en andere maten.

    wat ik dus uiteindelijk wil is een meubel maken wat en in de woonkamer kan staan en onopvallend blijven (dus niet direct de aandacht van een
    kweekruimte zou trekken) dus de kenmerken van een mooie elegante
    meubel hebben.

    de maten wat ik wil hanteren is 120 breed x 50 a 60 diep x 200 hoog
    (dit is ongeveer het oppervlakte van de halve tent)

    het meubel moet dus bestaan uit
    2 bloei hokken gelijk aan elkaar (ideetje van $ir) heb ik gezien in zijn draadje en vindt dat echt super

    1 instalatie ruimte waar alles van stroom voorziening komt natuurlijk moet deze ruimte ook goed geissoleerd en geventileerd zijn.

    1 berging d8 zelf aan onder zeg maar een soort van lade maken onder in de kast

    en boven op komt het filter in een box voor minimaal geluids overlast.

    ik ben nog aan het bedenken
    *wat voor matrialen ik moet gebruiken (soort hout/kit/verf)
    *wat voor lampen waarschijnlijk 2 x 250w
    *wat voor afzuiging (2 bloeihokken van 50x60x125)

    ik wil dus namelijk 2 bloeihokken
    waarom???
    dan kan ik als ik een soort heb die tussen 8 en 10 weken bloeit bijvoorbeeld om de 4 a 5 weken 1 a 2 plantjes oogsten.

    je moet je de kast dus voorstellen onder een laadje
    in het midden de bloeihokken
    boven de stroom instalatie en daarboven nog de rest van de ruimte een soft box voor de filter

    ik heb via een vriend van mij al een tijdje +- 15 m2 piepschuim issolatie liggen dat zijn die platen wat ze ook in e bouw gebruiken van +- 5 cm dik zou ik dat als issolatie kunnen gebruiken ????
    moet ik mijn kast dan dubbelwandig maken ???
    of kan ik de piepschuim van binnen monteren en daar tegen verven???

    ik ben nog van alles aan het uitzoeken maar de bouw van deze kast gaat snel beginnen jullie worden op de hoogte gehouden mvg DH

    #2
    Re: De bouw van een perfecte kweekruimte

    piepschuim kun je zonder verven monteren, ivm met afbrokkelen is het wel handig om het wellicht te bekleden met een laag folie

    wellicht is een tvmeubel een idee qua uiterlijk, of ombouw van bestaande (kringloop).

    persoonlijk zou ik je elec installatie onderin de kast maken, daar je dan gelijk bodemverwarming hebt, zorg wel voor goed brandwerend en waterdicht materiaal, ik gebruik zelf een metalen kist voor de elec installatie en dat is erg waardevol gebleken bij een vsa brand enige tijd geleden

    qua afzuiging kun je mooi recirculeren voor een deel dmv een deftig labirintje en dan heb je ook maar een afzuiger en filter nodig

    succes met je project
    Last edited by Debiel; 14 November 2009, 15:03.

    Comment

    Bezig...
    X