Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HULP nodig met het bouwen van kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HULP nodig met het bouwen van kweekkast

    Korting op 420shop
    hallo,
    ik heb een kast van 50cm diep, 90cm breed en 125cm hoog.
    dit is de eerste keer dat ik een kweek ruimte wil maken, ik heb er al veel over opgezocht maar ik weet nog steeds lang niet alles zeker.

    ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat voor een ventilatie ik moet gebruiken en welken dingen ik nog meer in mijn kast zou moeten maken.

    ik ben van plan 400watt hps erin te maken. is dit goed voor deze grote van de kast?

    #2

    Comment


      #3
      Re: HULP nodig met het bouwen van kweekkast

      houd er rekening mee dat inderdaad zoals bobo zegt je goed zal moeten ventileren/afzuigen om 400w niet te warm te laten worden in die ruimte, houd ook rekening met de hoogte, 40cm afstand tot plant, plus pothoogte van ong 30 cm, houd in dat je een plant moet kiezen die niet te hoog wordt, of hier iets aan doen... (zie topics over toppene etc...) je zou erover kunnen denken om met TL od SL verlichting gaat werken, kijk eens in de microkweekjes, is veel te leren...

      succes

      Comment


        #4
        Re: HULP nodig met het bouwen van kweekkast

        oke,
        zou je mij misschien kunnen helpen door te zeggen wat je in jou geval allemaal in de kast had gemaakt. want daar moet ik zegmaar een lijstje van hebben.

        ltr

        Comment


          #5
          Re: HULP nodig met het bouwen van kweekkast

          ik kan onmogelijk jouw situatie bezien, jij zult zelf door bijvoorbeeld te kijken hoe anderen het doen te zien welke zaken voor jou zouden kunnen werken, er zijn zoveel mogelijkheden en moeilijkheden waar je rekening mee moet houden, er is geen standaard perfecte kweekkast... kijk veel rond, en vraag indien je ergens niet uitkomt, maar je moet toch wel de basis van je opzet proberen te doorgronden..., welk soort wil je kweken, op welk medium, met welke verlichting, en niet geheel onbelangrijk...... wat wil, of kun je investeren...

          Comment


            #6
            Re: HULP nodig met het bouwen van kweekkast

            okee tnx voor de hulp, ik zou even verder onderzoeken het enigste wat ik graag nog zou willen weten is wat voorn ventilatie ik moet kopen? de rest kom ik wel uit en zo niet dan hoor je het van zelf wel .

            *J

            Comment


              #7
              Re: HULP nodig met het bouwen van kweekkast

              Al eens gedacht aan spaarlampen? De opbrengst is niet zo hoog als hps. Maar om te beginnen niet verkeerd. Kies je voor die 400watter, dan moet je afzuiging de helft zijn.
              Dus 200 m3. Denk ook eens aan een filter tegen geurtjes..
              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

              Comment

              Bezig...
              X