Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen, lampen en nog 's lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Lampen, lampen en nog 's lampen

    Ik heb inductielampen voor de bloei zonder led, maar het is mijn eerste kweek binnen, kan je er nog niks over vertellen dus
    De lampen worden niet zo heet das wel een voordeel, 1 pc fan is genoeg afzuiging om de temp goed te houden
    Ben wel benieuwd of er nog meer zijn die onder inductie kweken

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: Lampen, lampen en nog 's lampen

        Ja klopt, ik heb dezelfde lamp gezien met een rooie led erin, toch meen ik ergens gelezen te hebben dat alleen de inductielamp al een beter spectrum zou hebben dan HPS.
        Maar ja, er staat zoveel
        Moet wel zeggen dat de lampen haast een de kleur licht van flame gloeilampen hebben erg roodachtig, misschien is er in inductie ook verschil tussen groei en bloei.
        Ik heb deze gekocht als bloeilampen, misschien zijn degene die je gezien hebt wel geschikt voor groei en bloei.
        Als ik mijn groeispaarlamp van 250 watt ernaast hou is dat duidlijk veel blauwer licht.
        Ik word gek van al die lampen


        heb nog ff op google gesnuffeld http://www.kweekotheek.nl/inductielamp.html
        daar staat het een en ander ook over het spectrum
        Last edited by zwof; 15 February 2010, 20:50.

        Comment


          #19
          Re: Lampen, lampen en nog 's lampen

          ....ik ben inmiddels ook het spoor een beetje verloren hoor
          Eindelijk weet ik de golflengte's van de led's,jammer dat die krengen zo duur zijn
          Maar ik ga er zelf 2 maken,1 voor de groei en 1 voor de bloei want 1 'universele' led lamp voor groei en bloei lijkt me niet voldoende.
          Als je kijkt naar het aantal rode led's bij de bloeilamp,dit zijn er meer dan de universele lamp.

          Zover is het nog niet.
          Ben nu m'n nek aan het uitsteken voor een nieuwe (reserve) 400 Watt Hps.

          Wat is nu beter :
          Lamp 400w Philips son-t+
          of deze :
          Lamp Philips Master son-t pia green-power 400w

          Graag advies.

          Grts,Cootje

          Comment


            #20

            Comment

            Bezig...
            X