Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graag advies over mn kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    graag advies over mn kweekkast

    Korting op 420shop

    #2
    Re: graag advies over mn kweekkast

    mooiste is meer hoogte dus 180 hoog idd dan heb je genoeg oppervlakte voor 3/5 planten
    mdf wel lakken want kan niet tegen vocht dus hou daar rekening mee, mdf is niet echt het beste voor kweekkasten... maar dat is mijn idee

    weet overigens niet wat voor licht je gaat gebruiken...maar met deze hoogte en 60 breed zou je een 150/250 hps kunnen nemen

    Comment


      #3
      Re: graag advies over mn kweekkast

      mdf hout een witte kleurtje geven , en dan er met jachtlak erover heen gaan , dan is het water bestendig,

      wat betreft afmeting
      zou ik voor de 1,20 breed en 1,80 hoog gaan , en dan met de afzuiging die je wilt zou ik dan toch voor de 250 watter gaan met 5 planten

      Comment


        #4
        Re: graag advies over mn kweekkast

        @ debiel:
        zelf zat ik te denken aan 400W of 600W maar mischien dat dat een beetje overkill is aangezien de totale oppervlakte 1,2 * 0,6 = 0.72m2 is.
        mischien is het beste om 2 lampen met een laag wattage te nemen. op die manier kom ik toch aan het juiste aantal lumen maar is het beter verspreid. maarja das voorlopig nog niet echt aan de orde. eerst maar eens de kast bouwen.

        @ darkies:
        om te voorkomen dat het mdf zich vol zuigt met water wou ik eerst een laagje pantserbeits dr opsmeren en daarna het radiatorfolie dr opplakken met aluminium tape op de naden.

        zodra ik ga beginnen met de bouw start ik een nieuw draadje met een verslag.

        Comment


          #5
          Re: graag advies over mn kweekkast

          Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
          mdf wel lakken want kan niet tegen vocht dus hou daar rekening mee, mdf is niet echt het beste voor kweekkasten... maar dat is mijn idee

          Je kan ook mdf platen kopen met een groene kleur in plaats van een bruine kleur. Deze groene kleur duidt erop dat de platen speciaal behandeld zijn voor vocht.
          Deze platen mogen ook gebruikt worden in badkamers enzo meer.
          Dus volgens mij best de groene kopen.

          Comment


            #6
            Re: graag advies over mn kweekkast

            klein hokje raad ik een cooltube aan, een 400 wat

            Gelieve niet te dubbel posten! als je wat vergeten bent dan edit je je vorige post!!!!
            Last edited by monty; 26 December 2009, 10:31.

            Comment


              #7
              Re: graag advies over mn kweekkast

              Oorspronkelijk geplaatst door ira View Post
              klein hokje raad ik een cooltube aan
              zijn kast is 1m80 hoog dus onnodig.


              @ lodex:
              dit zijn de oppervlaktes dat een hps belicht.

              Comment


                #8
                Re: graag advies over mn kweekkast

                even een update, ik ben naar growshop de kast gegaan in rotterdam. daar vertelde ze me dat meer licht meer gewicht is qua toppen althans. het enige knelpunt is de warmte ontwikkeling. dus op aanraden van de growshop heb ik een 600W son t pia plus set gekocht. even testje gedraaid en bevalt me prima. ik denk alleen dat ik wel wat luchtstroom moet gaan creeren om de warmte af te voeren. de kast staat in elkaar maar er zit nog geen deur in en alleen de achterwand is beplakt met radiator folie. op dit moment is er een lucht verplaatsing van 100m3/h. de lamp hangt op ca. 50 cm vanaf de plantjes. de temperatuur op het blad is 28 graden.
                maarja uiteindelijk komt er natuurlijk een deur in dus dan zal de warmte wel toenemen. ik denk dat ik toch wel rond de 300m3/h moet zitten wil ik de warmte in de hand houden. achja we zien het wel.

                ik houd jullie op de hoogte.
                laters

                Comment

                Bezig...
                X