Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slakkenhuis ventilator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slakkenhuis ventilator

    Korting op 420shop
    Hallo, misschien is het hier op het forum al behandelt maar kon er niets over vinden.

    Op internet zijn Boxfilters tekoop waar een slakkenhuis ventilator is ingebouwd. maar ook zijn de ventilators los te koop.

    Waarom zit er een box omheen? Op een box zit een grote ingang en een grote uitgang maar hoe is dit zonder box op te lossen? of heeft zo'n ventilator gewoon een box nodig?

    ik hoor het graag

    EDIT:
    Dus als ik een losse verntilator koop. dan is het ronde gat de aanzuiger en daar moet/kan een koolstoffiler voor?
    En het vierkante gat is bestemd voor de uitvoer van lucht?

    Last edited by Marnnn; 12 January 2010, 10:28.

    #2
    Re: Slakkenhuis ventilator

    meestal zie je bij die staan met silent box, dus die box is om je afzuiger te isoleren tegen geluid etc...

    PS de mijn heeft 2 ronde gaten, gewoon effe stroom opzetten en je voelt wel waar hij af en aanzuigt
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: Slakkenhuis ventilator

      hmmz
      die foto die jij laat zien is een fan om op een luchtkanaal aan te sluiten.
      die ventilators heb ik al genoeg moeten zetten op het werk.

      ik doe luchtbehandeling/ventilatie als werk

      Comment


        #4
        Re: Slakkenhuis ventilator

        De fan die ik liet zien komt van een foto van leafman trading ( growshop ) zal dus wel goed zijn.

        Nu nog een vraag. kan je op een buisventilator ook gewoon een fan controller + thermostaat aansluiten? of moet je dan iets speciaals kopen

        Comment


          #5
          Re: Slakkenhuis ventilator

          Oorspronkelijk geplaatst door Marnnn View Post
          Hallo, misschien is het hier op het forum al behandelt maar kon er niets over vinden.

          Op internet zijn Boxfilters tekoop waar een slakkenhuis ventilator is ingebouwd. maar ook zijn de ventilators los te koop.

          Waarom zit er een box omheen? Op een box zit een grote ingang en een grote uitgang maar hoe is dit zonder box op te lossen? of heeft zo'n ventilator gewoon een box nodig?

          ik hoor het graag

          EDIT:
          Dus als ik een losse verntilator koop. dan is het ronde gat de aanzuiger en daar moet/kan een koolstoffiler voor?
          En het vierkante gat is bestemd voor de uitvoer van lucht?




          Een box is voor


          1. het geluid te dempen
          2. voor een betere luchtstroom zorg dat je box niet te klein is.
          3. Om het filter op aan te sluiten, of je moet door je filter blazen

          Je kunt heel simpel zelf een box maken, maar je kunt ook een broekstuk kopen dat van vierkant naar rond loopt.

          (de werking is precies zoals de foto dat aangeeft aan ze zijkant zuigt die de lucht aan en het vierkant is de uitblaas)

          Deze worden veelal in softboxen gebruikt waarin de motor in rubber hangt.

          Op een buisventilator kan je wel een regelaar zetten, maar zorg dat je een goede regelaar koop en niet de goedkope smscom dingen.

          Geheid dat je buis gaat brommen.

          Er zijn tegenwoordig buizen met ingebouwde fancontrollers, en deze brommen niet.

          Je hebt ze van

          prima klima, of van het bekende merk ruck.

          Ik adviseer je een primaklima te nemen deze bevallen heel erg goed en zijn er in 2 maten 400m3 en 800m3

          Het voordeel van deze buizen is dat ze geleidelijk in stappen omhoog gaan dus hoe warmer het wordt des te harder gaat die draaien.

          Comment

          Bezig...
          X