Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen.

    Korting op 420shop
    Howdie!

    Hieronder zie je de kast waar ze in staan.(1 )
    In de kamer/kast is het constant +/- 25 graden. Is dit genoeg?

    Ik heb er een Philips Aquarelle 18watt (60cm) - lummen: 10000K.
    Deze lamp is enkel voor de groei, daarna moet ik overschakelen naar een andere... HPS? klopt dat? wat is dat juist?
    Ik geef ze momenteel 18U licht/dag
    Later ga ik over op 12/12 ??? wanneer juist?

    Ik heb mijn zaden gekocht in Amsterdam.
    In de link kan je zien de welke juist.
    en heb ze zoals volgende link beschrijft ontkiemt.

    Ik heb ze op 17/01/2010 geplant, zo'n 5MM onder de grond.
    De grond heb ik vermengd met beendermeel, dit voorziet ze van fosfor & stikstof.

    Zoals op foto 2 & 3 zien ze er momenteel uit (23/01/2009).
    Zien ze er goed uit? Hebben jullie nog tips? Wat kan ik toevoegen of verbeteren?


    1.
    DSC03979.jpg

    2.
    DSC03986.jpg

    3.
    DSC03988.jpg

    Dank u voor de feedback!
    Ik post later nog wel wat foto's...

    Greetz!

    #2
    Re: ** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen

    Poezziepoezziepoezzie
    Ziet er keurig uit hoor! Als je straks wilt overschakelen op een HPS zou ik kiezen voor meer lampen in je hokje. Ik weet niet hoe hoog je hok is (denk +- 1,5m), maar als ik jou was zou ik niet te lang je planten laten voorgroeien omdat ze anders je hok uit groeien. Als je je plant op 12/12 wil zetten en een HPS gebruiken zou ik daar zo snel mogelijk mee beginnen!
    Als je straks gaat verpotten moet je de aarde ophogen tot aan de lobbladeren, zo staat je plantje lekker stevig en ze kan ook nog tot daar wortels maken.
    Ik zie dat je eerst tweemaal nadenkt voordat je je beslissing neemt! En dat is goed. Als ik jou was zou ik nog flink wat gaan lezen op internet en in kweekverslagen om zo genoeg kennis in huis te hebben voor je kweek. Zijn er verder vragen kunnen wij je altijd helpen

    Veel succes!

    Bodahir

    Comment


      #3
      Re: ** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen

      Bodahir! bedankt!

      Dus TL gebruik je enkel voor voorgroei?
      Dus voorgroei is zolang je 18u licht/dag geeft?
      Of hoef ik niet over te schakelen naar HPS?

      Greetz

      Comment


        #4
        Re: ** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen

        Yo Mouzze,

        Onder tl kan je ook bloeien hoor! Kijk maar eens bij de micro kweek sectie, daar word gegroeid en gebloeid onder spaarlampen en tl. Gemiddeld wel een iets lagere opbrengst dan HPS, maar toch niet verkeerd. Onder tl (in combinatie met een scrog) worden er zelfs opbrengsten van 0,7-0,8 gram per watt gehaald! Er zijn er genoeg die dat niet onder HPS halen.

        Zoals Bodahir al zei, er is ontzettend veel info te vinden op het forum!

        Comment


          #5
          DSC03979.jpg

          DSC03980.jpg

          DSC03977.jpg

          Comment


            #6
            Re: ** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen

            Ik zou toch opteren voor enkele lampen bij te hangen denk eraan hoe meer wattage hoe meer gewicht.
            De keuze van je lamp kies je natuurlijk volledig zelf, HPS is de meest toegepaste lamp maar zoals je ziet in de micro worden tegenwoordig ook meer en meer spaarlampen, TL, T5, T8 en Led lampen gebruikt.

            Ik zou zeggen lees deze eerst es door en bedenk dan wat jou manier van kweken gaat worden
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Acid, the drug that changed our world.

              Comment


                #8
                Re: ** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen

                Je kast is niet lichtdicht. en mist ook afzuiging en filter. Zo te zien een beetje halsoverkopactie. Eerst goed inlezen in wat je allemaal nodig hebt om tot een succesvolle kweek te komen.

                Comment


                  #9
                  Re: ** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen

                  Zou idd ook eerst voor een beter kastje zorgen(lichtdicht en verse luchtinvoer zker al)
                  En wat meer lampen (of gwn weg 1 hps lamp) mag er ook wel in zoals fief al zegt.

                  Mvg Izzz

                  Comment


                    #10
                    Re: ** Dummie ** Mijn eerste keer! Had graag wat commentaar & tips gekregen

                    Thx Monty & Izthewiz13!

                    Ik ga me morgen ergens een HPS lamp zoeken.
                    Vind ik dit in een doe-het-zelf-zaak?

                    Kwa lichtdicht.
                    Dit was de kast, maar ik heb inderdaad geen lucht voorzien.
                    Hierdoor laat ik de deur openstaan en is ze niet meer lichtdicht.

                    Ik heb wel mogelijkheid om aan pcfans te geraken.
                    Hoeveel heb ik er nodig? waar plaats ik ze in de kast?

                    Ik beloof je woensdag enkele fotos van m'n geupgrade-kast.

                    Thx for the info!

                    Comment

                    Bezig...
                    X