Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, net van start

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, net van start

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Ik zal even een korte intro doen. Ik heb wat oud kweekmateriaal en wat stekjes gekregen en ik ga er meteen maar mee aan de slag .
    Ik heb nog niet alles wat ik zou willen maar ik kan niet klagen...

    Om te beginnen het hok: Het is een soort plastic tuinhuisje, erg handig!
    afm. 1.90m hoog, 1.50m breed, 1 meter diep.
    1x 600w lamp op dit moment (2x 600w in de bloeiperiode, als ik de temp en lv geregeld krijg.)








    Verder heb ik alleen veel vraagtekens. Ik weet niet hoeveel kuub dat ding afzuigt (225k heb ik hier al gehoord). Ik weet ook niet wat voor steks ik heb gekregen, maar dat kan de pret niet drukken.

    Hier wat foto's van de stekjes. Ze staan nu voor de 2e dag onder een 600w lamp. Even een moeizame start gehad, maar ik heb de lv rond de 70% gehouden door regelmatig te nevelen,

    en nu beginnen ze het goed te doen.





    Aangezien ik een n00b ben zal ik hier regelmatig updaten, foto's plaatsen en veel vragen stellen als ik twijfels heb. Ik heb al veel gelezen hier maar sommige dingen worden me niet geheel duidelijk.

    Ik heb er nu al een aantal.

    1. De lamp (600w) hangt nu +/- 1.30m van de stekjes af, de stekjes staan voor de 2e dag onder dit licht. Wanneer kan ik de lamp lager gaan hangen en is het dan 10cm per dag tot 60cm?

    2. Ik heb 5 grote potten en flink wat ruimte voor 5 planten. Ik ben van plan 2 tot 3 keer te toppen (ik ken het 3 internode verhaal). Met dit in gedachte hoelang moeten ze dan in de groei blijven, om deze ruimte goed te benutten? (ik ga een net spannen)

    3. De potgrond die ik erbij heb gekregen is voorbewerkt, dus hoef ik volgens hen 3 weken er niets mee te doen dan water geven. Iemand tips over iets dat een leuk extratje toevoegd and de grond?


    Ik ben erg enthousiast, heb altijd al een hokje voor mezelf gewild en ga er met liefde en plezier mee aan de slag daarbij heb ik wel wat hulp nodig en dat hoop ik hier gevonden te hebben.


    Alvast bedankt voor het lezen!

    #2
    Re: Eerste kweek, net van start

    Ziet er goed uit man, wil ook nog ziets gaan instaleren met de tijd. Maar 2x 600watt in zo'n hokje is echt TE veel lijkt mij.

    Comment

    Bezig...
    X