Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KISS eerste kweekpoging (Northernlight van Female Seeds)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: KISS eerste kweekpoging (Northernlight van Female Seeds)

Ik heb via airsane een bevochtiger besteld. Weet dat in de shop eentje stond voor 45 euro. Maar ik heb me ineens een aangeschaft die warm en koud aan zou kunnen.
    Ik verwacht hem einde deze week want de firma moest ze ook nabestellen.

Heb die handdoeken erin gelegd! En bij mij staan ze onder hps.
    Weet dat het duurder uitkomt, maar voor de laatste dagen ga ik geen constructie meer maken. Dit is echter geen afstel, maar uitstel. Want het ontkiemen moet op een veel gemakkelijkere wijze voor mij kunnen.

Dus ga eens een ontkiemingshok maken met alle nutsvoorzieningen! 2x 30W (spaarlamp) zei je. Goed dat heb ik al mee op mijn lijstje gezet.

Mijn eerste kopjes komen boven

Comment

Ik ben begonnen aan een groeikastje. Heb een doos van ruime afmetingen (47x33x16)
      om in de toekomst te ontkiemen en naar de groeifase te brengen. Had het idee om de binnenkant met alu-folie te beplakken en er 2 spaarlampen van 30W op te zetten.
      Ga geen extra ventilatie voorzien omdat ik de doos altijd samen zal zetten met een keramisch verwarmingstoestel en dat zal de temperatuur en circulatie op peil houden in de ruimte.
      Is aluminiumfolie eigenlijk wel een goed idee, of mss beter blinkend wit papier nemen?
      Ga straks lands de winkel om te kijken voor de armatuur.

Comment

Alufolie reflecteerd zoon 60 % van je licht. kan wel maar niet de meest geschikte reflectiefolie. Nadeel kans op hotspots. Mat wit reflecteerd ook prima. voordeel het licht word mooi diffuus weerkaatst. Zwartwitfolie is ook prima. Vele werken met radiatorfolie ook een optie. Of als je in de mogelijkheid bent om er aan te geraken mylar of diamantdiffusiefolie.

Comment

is ook een prima idee ipv tl een paar spaar lampen , en gwn een houten kistje ofso ofiets anders bijv een oud keukenkastje , wat je maar bij de hand hebt , en dan gwn een btje aanpassen en zoals monty zegt zwart-wit folie (landbouwfolie) erin en klaar is kees , keep it cheap gr batssman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            Alufolie reflecteerd zoon 60 % van je licht. kan wel maar niet de meest geschikte reflectiefolie. Nadeel kans op hotspots. Mat wit reflecteerd ook prima. voordeel het licht word mooi diffuus weerkaatst. Zwartwitfolie is ook prima. Vele werken met radiatorfolie ook een optie. Of als je in de mogelijkheid bent om er aan te geraken mylar of diamantdiffusiefolie.
            Ik kan wel aan offset papier geraken. Dus heb blinkend en mat een vel laten meebrengen. Ga eerst testen wat het meest reflecteert, en dan de hele binnenkant voorzien van de papierlaag.

Heb de bodem al verstevigd met een extra karton en dit allemaal nog eens goed getaped zodat het gewicht aankan. Na het papier zoek ik nog wel een matje plastic te leggen voor de waterbestendigheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door batssman88 View Post
              is ook een prima idee ipv tl een paar spaar lampen , en gwn een houten kistje ofso ofiets anders bijv een oud keukenkastje , wat je maar bij de hand hebt , en dan gwn een btje aanpassen en zoals monty zegt zwart-wit folie (landbouwfolie) erin en klaar is kees , keep it cheap gr batssman
              Het is een kartonnen doos geworden. Morgen langs de winkel voor armatuur want had vandaag de tijd niet. En eigenlijk is de reden helemaal niet om het goedkoop te maken (niet dat ik geen groene persoon ben!!!!) maar om de situatie gemakkelijker onder controle te houden.

Ben nu bezig in mijn ruimte (80x80x160) om zaailingen te vormen tot de groeifase. Aangezien mijn kennis beperkt was en het budget groot genoeg. heb ik ineens een hps-lamp met de nutsvoorzieningen. Allemaal mooi en kwaliteit, maar mijn schatjes laten behoorlijk op zich wachten. Ze zijn alle 4 ontkiemd dankzij de bulletproof methode (steenwol) enkel kan ik nihil water toevoegen en zijn ze nu (na 2 dagen 24/24) met hun kopje boven. Dit kan en moet sneller gaan de volgende keer. Ook moet ik nu verwarmen en belichten en afzuigen???? Nee nee, leren uit ervaring, en ben dus mijn groeikast aan't maken

Comment

oefening baart kunst , het zal naderhand ook sneller en makkelijker gaan en jah goedkoop (moet natuurlijk niet overdreven worden ) maar toch als het ook goedkoop kan en even effectief is wrm dan duur? gr batssman

Comment

Een kartonne doos Jeetje man weet je wel zeker dat he volwassen bent

Wel is ge hoort van brand gevaar!!!!!!
                  Deze planten hebben water nodig en warmte en vocht in een kartonne doos
                  zie je het al voor je .......
                  Kijk snap dat mensen zo goedkoop mogelijk willen proberen te kweken maar
                  Dit gaat beetje te ver vind ik ... denk is na
                  Kweken van Cannabis doe je niet in een kartonnen doos!!!
                  En nergens praat je over een Brandmelder ?
                  God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    Een kartonne doos Jeetje man weet je wel zeker dat he volwassen bent

Wel is ge hoort van brand gevaar!!!!!!
                    Deze planten hebben water nodig en warmte en vocht in een kartonne doos
                    zie je het al voor je .......
                    Kijk snap dat mensen zo goedkoop mogelijk willen proberen te kweken maar
                    Dit gaat beetje te ver vind ik ... denk is na
                    Kweken van Cannabis doe je niet in een kartonnen doos!!!
                    En nergens praat je over een Brandmelder ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door batssman88 View Post
                      oefening baart kunst , het zal naderhand ook sneller en makkelijker gaan en jah goedkoop (moet natuurlijk niet overdreven worden ) maar toch als het ook goedkoop kan en even effectief is wrm dan duur? gr batssman
                      Heb al dure spullen om te kweken, en ben niet tevreden over de groeifase.
                      Is vooral om praktische redenen. Wil het mobiel, eenvoudig en effectief. Heb al wat mensen geraadpleegd, en tegen de avond zou ik toch vorm moeten hebben van wat het gaat worden.
                      De basis staat klaar, enkel nog eens nadenken over hoe we alles eenvoudig kunnen plaatsen volgende keer.
                      Want nu zijn mijn zaailingen aan't groeien tot stekjes.
                      De doos dient enkel om de eerste weken zaailingen tot grootte te brengen.
                      Dus licht is het belangrijkste, daarna komt verwarming en circulatie maar die heb ik in een keramische toestel met timer, temperatuurmeter.
                      Zal vanavond melden welke spaarlampen ik heb genomen.

Comment

Neem het aan van iemand die al een brand heeft meegemaakt: bouw u iets deftigs ipv een kartonnen doos. Al is het maar een houten frame met zwart-wit folie rond. Een kartonnen doos dient daar ni voor.

Bij mij was het mijn gms lader die vanbinnenuit is beginnen branden. Daar kon ook niks mee gebeuren... Zoiets wilde echt ni meemaken.

Comment

gozert.. gewoon geen kartonnen doos gebruiken.. wat denk je van schimmelvorming etc.. door kortsluiting kan ook jou kartonnendoosje in de fik vliegen.. stroom kan behoorlijk heet worden ..
                          1 keer investeren is genoeg om t er uiteindelijk uit te halen.. maar in dit geval is goedkoop (planten)levens gevaarlijk..
                          succes met je kweek verder .. ik ben benieuwt naar je definitieve opstelling..
                          Pzzzzz

Comment

Want nu zijn mijn zaailingen aan't groeien tot stekjes.
                            Ghehe, moet je me toch eens uitleggen hoe zaden uitgroeien tot stekjes.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                              Ghehe, moet je me toch eens uitleggen hoe zaden uitgroeien tot stekjes.

Grtz
                              Hmm
                              ik bedoel het zaadjes laten ontkiemen tot de grootte om te potten.
                              Zou de benaming niet juist weten, maar heb mss wel een verkeerde vergelijking gegeven. Ben dan ook in leer

Comment

Een ontkiemd zaadje groei uit tot zaailing. Vervolgens krijgt deze een groeispurt en kun je het een echt plantje noemen. Een stek is een deel van een bestaande plant dat men afgeknipt en opnieuw laat wortelen. Een stek is genetisch dus identiek aan zijn moeder. een zaailing krijgt zijn gene voor de helft van pa en de heft van ma.

Grtz

Comment

Bezig...
                                X