Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste maal binnen, 3x Pure AK

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

    DAG 24

    Hoi iedereen!

    plantjes zijn intussen 24 dagen oud, de grootste (nr1) heeft gisteren de 35 cm bereikt, de kleinste 28. De kleinste(nr3) lijkt ook al wat (voor)bloei verschijnselen te vertonen. Kan dit wel als ze onder 18/6 staan en nog zo klein zijn?

    Heb besloten ze op 12/12 te zetten (gisteren was hun eerste 12/12 nacht). Alles lijkt nog goed te gaan. Hier en daar wat brandvlekken, aan de willekeurigheid ervan vermoed ik dat het van het water geven is. Zal dit beetje proberen op te volgen. Ook hier en daar wat vreemde bladmutaties, maar zou volgens de meeste bronnen heeft dit met het soortje te maken.

    Fototjes dateren van gisteren, sorry voor de slechte belichting!


    UPDATE:
    DAG 30 (24 febr)

    Plantjes maken het nog altijd goed, de kleinste, nummer 3 is zo'n 45 cm hoog, nummer 1 is er 55.

    opnieuw individuele foto's geadd, deze keer ook groepsfototje
    Attached Files
    Last edited by Barre; 24 February 2010, 18:32.

    Comment


      #18

      Comment


        #19
        Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

        thx voor de reactie salmonello, probeer ze met zoveel mogelijk liefde te omringen

        warmte zou ik ook graag wat hoger hebben, maar nu het een paar graden warmer is buiten stoken we niet meer zoveel als voorheen. Beetje kosten drukken wanneer het kan dus, en dit heeft ook wat z'n invloed op de warmte van de locatie waar de plantjes staan
        toch thx for the tip

        Comment


          #20
          Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

          Ik zou totaal geen voeding geven in 35L potten op bat-mix. In je grondje zit zeker genoeg voeding om de volledige cyclus op gewoon water te kunnen doorlopen anders is het maar verspilling van je gekochte aarde en meststoffen. Wat je wel kan doen is een boostertje ofzo bijgeven

          PS: lijkt misschien overkill die 35L potten maar dees is gewoon de makkelijkste manier om mee te werken zeker met een bat-mixje, een buffer van 35L aarde kan je bijna onmogelijk iets aan misdoen, daarbij hoef je niet af te zuren geen voeding te geven etc....
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #21
            Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

            mooi dan doe ik dit ook niet meer
            ik dacht dat de voedingsstoffen zowiezo na een 6tal weken uit het medium waren, maar als die daar nog in aanwezig zijn is het idd verspilling van voeding bij te geven.

            Comment


              #22
              Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

              DAG 52 (18/03)
              Attached Files

              Comment


                #23
                Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

                Nice man gewoon zo verder doen !
                Hoe hou jeje rlv zo hoog?
                Oppassen voor toprot! Die luchtvochtigheid mag denk ik een beetje naar omlaag
                Grtz

                Comment


                  #24
                  Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

                  Oorspronkelijk geplaatst door Deerriz View Post
                  Hoe hou jeje rlv zo hoog?
                  Geen idee, de plaats waar hun hokje staat is de LV altijd al behoorlijk hoog geweest, maar de laatste dagen is die in het hok zelf dus nog een goeie 10-15% omhoog gegaan.
                  Zelf doe ik niets om dit te beinvloeden.
                  Hoe krijg ik die wat naar beneden indien dit nodig zou zijn? Er is wel wat luchtcirculatie dankzij het afzuigsysteem.

                  Comment


                    #25
                    Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

                    Ik ontdekte het volgende op 1 van de zijtakken van plantje 3. Is het correct als ik er vanuit ga dat dit zij een hermafrodiet geworden is?
                    Attached Files

                    Comment


                      #26
                      Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

                      Jups. Ligt dat nu aan mij of komt dat vaker en vaker voor?

                      Comment


                        #27
                        Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

                        Indeed, zat dit verslag in stilte te volgen in de verwachting dit te zullen zien bij deze soort.

                        Mijn broer heeft 5 blue mistics (Royal Queen Seeds) en had 1 pure Ak van female seeds. Na 4 a 5 weken toonde de Ak zijn vele vele vele bananen, overal, met honderden (zal nog foto's posten one of the days). Resultaat: 5 bevruchte Blue Mistics (die wel vrouwelijk bleven). Dit is de reden waarom ik 4 pure Ak's uit mijn tent heb gegooid, IK VERTROUW ZE VOOR GEEN HAAR!!!. Ik ben er van overtuigd dat de genetica van dit soortje heel fucked up is, maar wist het niet zeker en dit bevestigd mijn vermoedens.

                        Female seeds zegt zelf ook op hun site dat ze hun X-line zaden niet echt testen, dus voor mij nooit meer dit merk van zaden. Met een naam als 'female seeds' verwacht je toch iets anders. Zo kan iedereen natuurlijk zaden femeniseren (lekker winstgevend en je kan het altijd op de klanten steken als het fout gaat). Bij hun vaste soorten staat wel een betrouwbaarheid-factor, dus 'k had ook eerst hun site beter moeten lezen. Maar ja 't soortje dat ik wou was niet binnen en dan neem je maar iets anders (overkomt me nooit meer, vanaf nu grondig herma-onderzoek op het forum voor ik zaden koop).

                        Hou de rest van je planten goed in de gaten (en die ene plant er direct uit natuurlijk), ben heel benieuwd of de andere vrouwelijk zullen blijven.
                        Heb nog 1 Pure Ak in mijn tent, maar als al jou planten zo uitdraaien gooi ik die er ook uit. Zal duimen dat mijn voorgevoel niet juist is en dat je andere plantjes vrouwelijk blijven want anders is 't echt wel klote voor je.

                        Grtjs,
                        Last edited by pedro; 23 March 2010, 23:45.
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment


                          #28
                          Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

                          Twee dagen later en de plant zat vol met bannaantjes dus verwijderd. Is een heel jammere zaak maar niet veel aan te veranderen. Plant 1 is nu ook begonnen aan het ontwikkelen van banaantjes (goddamn x-line). Voorlopig dus nog 1 echte vrouw over en die is iets moeilijker toegankelijk voor inspectie, dus niet eens 100% zeker.

                          Eerste en laatste keer met x-line zaadjes. Bijna al mijn factoren zitten nagenoeg perfect (op voeding/watergeven na, dit is nog wat expereminteren, maar grote buffer dankzij mijn gigantische potten) als ik het forum hier wat mag geloven dus zou me sterk verwonderen als ik de oorzaak ben van de hermafrodieten. Ik steek het dus voor 80% op de zaadbank en het soortje.

                          Hoelang doen die banaantjes erover om zich volledig te ontwikkelen? ze zijn echt wel nog heel klein nu op plant 1 en de plant zou volgens het schema binnen 2 weken klaar moeten zijn voor de oogst. Heeft het nog zin de mannelijke delen weg te halen? (de plant weghalen krijg ik niet over mijn hart, toppen staan veel te mooi daarvoor)
                          Attached Files

                          Comment


                            #29
                            Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

                            Balen man!

                            Enne, volgende kweek, zorg dat je in de bloei je LV toch onder de 50% krijgt hoor want met 90% krijg je bijna sowieso toprot
                            Acid, the drug that changed our world.

                            Comment


                              #30
                              Re: Eerste maal binnen, 3x Pure AK

                              @Barre: Misschien nog een lichtpunt. Waar we bij mijn broer dachten dat zijn andere planten bevrucht waren door de pure Ak (aangezien die propvol bananen zat en hij wist ook niet hoe lang al) zijn we nu toch al iets positiever. We hebben nog geen zaden gevonden in de andere planten (blue mistics), dus misschien (weet het niet zeker) is het stuifmeel van de Ak's steriel en kan je de Ak's verder laten afbloeien (er staan toch geen andere soortjes tussen). Weet wel niet zeker of je er nu best de bananen afhaalt of dat je ze beter laat staan (wij hebben ze direct geoogst, maar dat geeft natuurlijk niet zo'n vette opbrengst (23 gram voor die ene plant in zijn geval) dan als je ze laat staan.

                              Misschien kan je eens vragen in 'het grote hermafrodieten topic' wat je er best mee doet.

                              Grtjs en hoop dat 't nog zal meevallen voor je

                              PS: Fuck X-line
                              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                              Comment

                              Bezig...
                              X