Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Oke je zal zien die korrels moeten eerst heel goed gespoeld zijn zijn ze dat niet krijg je ph problemen haal ze lekker weg dingen zijn nergens goed voor lekker je aarde blijven doen geen combie maken .
In Nederland is wettelijk afgesproken pH waarde tussen 7,0 en 9,5. Plaatselijke misschien max pH 9,2 las ik.
Enigste wat ik kan bedenken, inderdaad, geen directe ventilatie, zet hem lekker op standje 1, indirect blazend via wanden, beetje ciculerend.
Inderdaad waarschijnlijk die hydrokorrels kunnen lastig zijn, vlak onder de plantjes, die reflecteren ook stralingsintensiteit, of iets anders met die korrels. Volgens mij hoef je niks bovenaan te doen hoor. Van wat ik heb begrepen, is onderaan de pot genoeg voor water regulatie, waar ze voornamelijk voor zijn gemaakt.
Planten richten zich voornamelijk dmv het blauwe lichtspectrum in het licht heb ik begrepen, welke kleur heeft de hemel ook al weer.
Dus geen licht van onder, misschien later als ze uitgegroeit zijn en toppen moeten produceren.
Met korrels drogen ze niet zo uit zoals ik vandaag last van had. Water geven, voooral in kleinere potten is gewoon oefenen en de hele tijd aanzien.
pH meter is prachtig, maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt, als ze éénmaal groot genoeg is regeluurt ze zelf de grond, grond is basis he, niet goed, niet groeien, dus fixen, enigstye wat de plant niet kan krijgen in potten is water.
Comment