1e keer dat ik een binnenkweekje geprobeerd/getest heb.
Ik moet zeggen dat ik het een enorme prachtige hobby vindt , je krijgt veel voldoening van je werk
Ik had gekozen voor Royal Automatic van Royal Queen , en had dus 3 zaden besteld om het eens te proberen.
Het topic zegt het al , laag tot geen budget dus zoeken naar oplossingen.
Mag ik nog even refereren naar dit topic: http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...-of-Low-Budget
Materialen:
- 3 zaden Royal Automatic (gekocht)
- 3 emmers van 12 Liter per stuk (gekocht)
- 1 TL bak van 120cm (gekregen)
- 2x TL lampen met kleurcode 965 (gekocht)
- Bloeivoeding (gekregen)
- Bemeste Tuinaarde (Gekocht)
- Tijdschakelaar (Had ik nog liggen)
- Hydrokorrels (Gekregen)
Dit heeft mij niet meer dan € 25,00 gekost , wel exclusief de zaden uiteraard.
Gewoon beetje de aanbiedingen afgaan.
Bijv: Emmers waren in de aanbieding , van € 4,99 naar € 2,99
Zaden ontkiemt en in de bemeste tuinaarde gedaan , een beetje slordig aangezien dit niet echt slim was van mij.
Maar goed dan maar hopen op het beste.
Een simpele opstelling , TL bak aan het plafond hangen en de plantjes eronder zetten.
Geen kast of tent gebruikt , maar een aparte open ruimte op zolder.
2 plantjes kwamen op , maar de 3e duurde lang , dus toch maar opgraven en ja hoor in de zaaddop blijven hangen.
Dus dat werd niets meer helaas.
Misschien dat dit toch kwam door de zaden direct in de besmeste tuinaarde te planten.
Dat zal ik geen 2e keer meer doen.
Ik heb de planten tot ongeveer 1,5 week met de plantenspuit water gegeven.
Daarna gewoon met de maatbeker op ML.
Lampen op 20/4 gezet en zorgen dat ze in de nacht branden iig.
Lampen aan tussen de 21 en 23 graden.
Lampen uit ongeveer 20 รก 21 graden.
Luchtvochtigheidmeter werkte niet goedkoop rotding
, dus die ook maar weggegooit na 2 weken.
Ik moet zeggen dat ik met de dag meer werd verrast door de plantjes.
Soms sloeg ik een dagje over met kijken , als je daarna weer gaat kijken bij je dames , dan schrik je toch wel hoe snel ze groeien of bloeien!!
Na een maand begonnen er wat bladprobleempjes , beetje vergeling op de punten van het blad.
Eigenlijks amper wat aan gedaan , gewoon goed voeden en het viel allemaal gelukkig mee.
Pas ongeveer 1,5 week voor de oogst werd het erger , maar ook daar verder niets meer aan gedaan.
Planten heb ik wel gespoeld na aanraden van $ir , er kwam opzich niet zo heel veel geel water uit , dus heb ik het gelaten bij 1 keer spoelen.
Daarna 2 dagen in het donker gezet , en vervolgens afgelopen Zaterdagnacht de 2 planten geknipt.
Ik weet niet wat de opbrengst nat was , dit heb ik niet gewogen , en vond het eigenlijk niet relevant.
Maar zodra het gedroogd is ga ik het natuurlijk wel wegen , en laat ik het uiteraard nog even weten.
Zelf ben ik zeer tevreden met het resultaat tot nog toe (drogen is nog niet klaar he) , helemaal omdat ik weinig budget had , en toch nog 2 leuke plantjes kon kweken.
Nog even een bedankje richting $ir en Monty.
thanks dudes!
Groeten Rob
Ik moet zeggen dat ik het een enorme prachtige hobby vindt , je krijgt veel voldoening van je werk
Ik had gekozen voor Royal Automatic van Royal Queen , en had dus 3 zaden besteld om het eens te proberen.
Het topic zegt het al , laag tot geen budget dus zoeken naar oplossingen.
Mag ik nog even refereren naar dit topic: http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...-of-Low-Budget
Materialen:
- 3 zaden Royal Automatic (gekocht)
- 3 emmers van 12 Liter per stuk (gekocht)
- 1 TL bak van 120cm (gekregen)
- 2x TL lampen met kleurcode 965 (gekocht)
- Bloeivoeding (gekregen)
- Bemeste Tuinaarde (Gekocht)
- Tijdschakelaar (Had ik nog liggen)
- Hydrokorrels (Gekregen)
Dit heeft mij niet meer dan € 25,00 gekost , wel exclusief de zaden uiteraard.
Gewoon beetje de aanbiedingen afgaan.
Bijv: Emmers waren in de aanbieding , van € 4,99 naar € 2,99
Zaden ontkiemt en in de bemeste tuinaarde gedaan , een beetje slordig aangezien dit niet echt slim was van mij.
Maar goed dan maar hopen op het beste.
Een simpele opstelling , TL bak aan het plafond hangen en de plantjes eronder zetten.
Geen kast of tent gebruikt , maar een aparte open ruimte op zolder.
2 plantjes kwamen op , maar de 3e duurde lang , dus toch maar opgraven en ja hoor in de zaaddop blijven hangen.
Dus dat werd niets meer helaas.
Misschien dat dit toch kwam door de zaden direct in de besmeste tuinaarde te planten.
Dat zal ik geen 2e keer meer doen.
Ik heb de planten tot ongeveer 1,5 week met de plantenspuit water gegeven.
Daarna gewoon met de maatbeker op ML.
Lampen op 20/4 gezet en zorgen dat ze in de nacht branden iig.
Lampen aan tussen de 21 en 23 graden.
Lampen uit ongeveer 20 รก 21 graden.
Luchtvochtigheidmeter werkte niet goedkoop rotding
Ik moet zeggen dat ik met de dag meer werd verrast door de plantjes.
Soms sloeg ik een dagje over met kijken , als je daarna weer gaat kijken bij je dames , dan schrik je toch wel hoe snel ze groeien of bloeien!!
Na een maand begonnen er wat bladprobleempjes , beetje vergeling op de punten van het blad.
Eigenlijks amper wat aan gedaan , gewoon goed voeden en het viel allemaal gelukkig mee.
Pas ongeveer 1,5 week voor de oogst werd het erger , maar ook daar verder niets meer aan gedaan.
Planten heb ik wel gespoeld na aanraden van $ir , er kwam opzich niet zo heel veel geel water uit , dus heb ik het gelaten bij 1 keer spoelen.
Daarna 2 dagen in het donker gezet , en vervolgens afgelopen Zaterdagnacht de 2 planten geknipt.
Ik weet niet wat de opbrengst nat was , dit heb ik niet gewogen , en vond het eigenlijk niet relevant.
Maar zodra het gedroogd is ga ik het natuurlijk wel wegen , en laat ik het uiteraard nog even weten.
Zelf ben ik zeer tevreden met het resultaat tot nog toe (drogen is nog niet klaar he) , helemaal omdat ik weinig budget had , en toch nog 2 leuke plantjes kon kweken.
Nog even een bedankje richting $ir en Monty.
Groeten Rob

Comment