Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonsai Kweekverslag "weer eens wat anders"

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bonsai Kweekverslag "weer eens wat anders"

    Korting op 420shop
    Het is dan weliswaar geen wiet maar het word wel gekweekt door een jonge met groene vingers en ik denk dat er wel meerde kwekertjes zijn die niet alleen graag HERBZZ kweken maar ook andere planten het is immers rustgevend en wie hou er nu niet van rust gevend. joints zijn rust gevend, kweken is rustgeven, bonsia knippen is rust gevend, wiet knippen is leuk voor 1 uur daarna word het vervelend

    Ik zal proberen om de maand ofzo even wat fotos te posten aangezien bonsia boompjes niet zo snel groeien.

    hopenlijk zijn er mensen die het leuk vinden en uiteraard opmerkingen en tips altijd welkom PICT1247.jpg
    11
    Goeie Shit !
    100,00%
    11
    Saaie Shit !
    0,00%
    0
    Last edited by CronicAronic; 23 May 2010, 18:18. Reden: typfouten
    sigpic

    Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
    May Jah Bless The Herbs

    #2
    Re: Bonsai Kweekverslag "weer eens wat anders"

    heb ook wel eens zo een boompje gekockt maar blijft nooit wat van over wat ik ook doe denk niet dat de bonsai vingers heb toch wens ik je veel sterkte met je verslag der over
    out bolllzzzweed

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Bonsai Kweekverslag "weer eens wat anders"

        Nice. Leuk bezig. Succes met je boompjes

        Comment


          #5
          Re: Bonsai Kweekverslag "weer eens wat anders"

          heel leuk, welke bomen heb je?
          Ik ben net zelf begonnen met een berk te ontkiemen. Ik heb ook een beuk geprobeerd, maar die ontkiemde niet...

          groetjes

          Comment


            #6
            Re: Bonsai Kweekverslag "weer eens wat anders"

            De TaxusPICT1301.jpgPICT1302.jpgPICT1303.jpgPICT1308.jpgPICT1307.jpg Ontvreemd uit het bos !
            Mijn BerkPICT1309.jpgPICT1312.jpgPICT1310.jpgPICT1311.jpg Ontvreemd uit het bos !
            Het OlijfboompjePICT1294.jpgPICT1295.jpgPICT1296.jpg Gekocht in de intratuin en zelf tot bonsia benoemd naar het bij snoeien van alle taken !

            Mijn Appelboompje (deze lente zelf laten ontkiemen)PICT1315.jpg Spreekt voor zich
            ----> Nog aant twijfelen, kdenk een Beuk ofzo Nog even wat researsh doen !PICT1318.jpgPICT1322.jpgPICT1321.jpg Mijn broertje kwam er mee aan zetten en heb hem maar een plaatsje gegeven tussen de andere plantjes



            Hier wat meer informatie over de plaatjes die ik heb gemaakt.


            veel stelt het niet voor, maar vooraf is het wel verstandig om even het een en ander te lezen over deze hobby.

            zelf ben ik nog maar een beginner, ik ben begonnen lente 2009. De bomen waarmee ik nu werk heb ik allemaal uit het bos gehaald. Ik denk zelf dat deze boompjes misschien al een jaartje oud waren. kheb ze toen geknipt en in vorm gebracht door ze bijvoorbeeld te spannen en te bedraden. het olijf boompje ( in de groene pot ) is volgens mij een vergroeide boom, ik kocht hem in de uitverkoop bij de intratuin. de takken waren bijna een meter hoog maar hij had een kleine stam. ik heb deze takken verweidert en hem in een pot gezet. voor de rest doe ik hem door de hele lente en zomer heen bij snoeien. zo doe ik het bij alle boompjes. het kleine appelboompje heb ik wel zelf laten ontkiemen uit een pitjes dat ik getroffen had in een appel.

            het zijn trouwens allemaal bomen die in dit klimaat buite kunnen over winteren, de bomen zijn allemaal winter hard. bepaalde bomen de egte japanse bonsai zijn dit klimaat niet gewend en worden daarom binnen gehouden, vandaar ook de naam binnen en buite bonsia.

            ik zal zorg vuldig wat dingen gaan bijhouden.. Het word niet te professioneel met allerlij informatie. Het is en blijft een hobby.

            Ps : Verwacht er niet al te veel want alle boompjes zitten nog in hun kinder fasen en zijn misschien 1 tot 2 jaar oud. Het duurt immers jaren voordat een bonsai boom kan worde gevormd, 1 bonsai boom is namenlijk ook nooit af.

            volgend jaar volgt de wortel snoei en worden de wat groteren bomen overgepot. mensen met intressen.. word abonnee en ik zal ervoor zorgen dat ik af entoe wat nieuws post

            Greets Cronic !
            Last edited by CronicAronic; 24 May 2010, 17:51. Reden: aanpassing tekst fotos verplaatsen
            sigpic

            Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
            May Jah Bless The Herbs

            Comment

            Bezig...
            X