Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Royal Automatic Binnenkweek met spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x Royal Automatic Binnenkweek met spaarlampen

    Korting op 420shop
    Zo, ook maar eens zelf begonnen met mn eigen kweekje. Al 4 ww planten oplaten groeien bij een vriend van me a la natuur, zonder lampen of watdan ook. Gewoon vensterbank style . Nu heb ik dit weekend een kastje gebouwd met 2x 20W en 1x 11 watt spaarlampen. Allemaal met 2700K en de 20w hebben 1100 lumen. Kleurencodes staan er niet op. Ze staan op 18/6. Maar wat denken jullie gaat dit iets worden? Mijn kastje heeft 2 ventilatoren en is niet helemaal luchtdicht, er zit een kier tussen de 2 deurtjes. Een grote pcfan zuigtaf en kleine pcfan is aan het blazen. Lampen ga ik ongeveer 4-5cm van de planten afhangen als ze ontkiemd zijn. Zaadjes zitten nu in bakjes tussen 2 natte watten. Ik ga ze in speciale kweekgrond doen. Gekregen van krakers die een pand hebben gekraakt waar een grote kwekerij in zat, er lag nog een 30kg zak met kweek grond waar perlite en allemaal voedingsstoffen in zitten. Kan ik de zaailingetjes straks gelijk hier in zetten? Of zal ik deze grond half vermengen met gewone potgrond? Totdat de zaadjes ontkiemd zijn staat er nu basilicum in mijn kastje onderzoeken of er biologisch leven mogelijk is in mijn kunstmatige ecosysteempje. Ze staan er nu 2 dagen in. Eentje doet het prima, de ander had bijna geen wortels meer en is een beetje aan het verschrompulu. Morgen ga ik de binnenkant nog bekleden met alu-folie, over het zwarte plastic wat er nu al in zit voor luchtvochtigheid enzo.
    Die krakers potgrond heette iets van plagron mix + perlite...
    Attached Files
    Last edited by Vannada; 6 June 2010, 22:31.

    #2
    Re: 3x Royal Automatic Binnenkweek met spaarlampen

    owja, schijn nooit met een 100mw lazerpen direct in je camera, zie de paarse bliksems in mijn camera als blijvend gevolg...

    Comment


      #3
      Re: 3x Royal Automatic Binnenkweek met spaarlampen

      Leuk bezig! Komt zeker goed hoor zeker als je je wat inleest bijvoorbeeld hier op het forum staat genoeg info om een deftige kweek af te ronden.
      Pas wel op voor geuroverlast ik heb precies de indruk dat je nog geen koolstoffilter hebt?
      Je kan een koolstoffilter zeker en vast zelf maken low budget style
      Succes en veel plezier
      Grtz

      Comment


        #4
        Re: 3x Royal Automatic Binnenkweek met spaarlampen

        geur zal geen probleem moeten vormen. Ze staan op de 2e verdieping van een vrijstaand huis(van mn ouders) die zolang ik niet meer dan 5 planten heb het wel prima vinden. Buren zijn in elk geval verder weg dan 10m van mn raam. Waarschijnlijk ga ik ze toch buiten zetten als ze lekker aan het bloeien zijn het wordt toch zomer Nogg een vraagje en miss een beetje offtopic, maar kunnen buren je iets maken als je minder dan 5 planten hebt? Geur overlast ofzo? Ik bedoel ik ruik ook wellens zuurkool ofzo maar dat is ook niet illegaal....

        Comment


          #5
          Re: 3x Royal Automatic Binnenkweek met spaarlampen

          waarom zou je binnen willen groeien en buiten bloeien?

          ik zou ze nu buiten zetten tot ze een hoogte bereikt hebben dat ze nog naar binnen kunnen om af te bloeien... ipv binnen een tijd bloeien en dan buiten zetten,weet nie of dat goed komt qau toprot,en lichturen etc etc

          Comment


            #6
            Re: 3x Royal Automatic Binnenkweek met spaarlampen

            kan het dat de zaatjes van royal automatic lang duren voor ze goed ontkiemt zijn ? heb jij foto's van je zaatjes als ze
            goed ge ontkiemt zijn ?

            Comment


              #7
              Re: 3x Royal Automatic Binnenkweek met spaarlampen

              Moet toch wel binnen een paar dagen gebeurt zijn.

              Comment

              Bezig...
              X