LED kweek Spectrum King 400+, 6x Haze

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vaperke
    Expert Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jul 2015
    • 1488

    #16
    Ze lijken mij een beetje gestrekt. Er is veel plaats tussen de nodes als ik dat zo op de foto's zie.

    ivm het bewateren. Wegen voor en erna, zo deed ik het ook. Of een blumat aanschaffen. Hoeveel geef je ze nu?
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment

    • kwekert
      Senior Stoner
      Member
      • Oct 2016
      • 28

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman
      Misschien een keer van onderen bewateren. Dan zuigt de grond het water op.
      Is 75cm de voorgeschreven hoogte? Ik zou me wel aan die voorschriften houden, althans dat is mij met LED wel opgevallen.

      Succes.




      Grtz, Ron
      bedankt voor de tip ron! bij de handleiding stond minimaal 30cm. ik heb hem nu op 50 cm hangen

      Comment

      • ganjagast
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • May 2016
        • 2881

        #18
        Ben vooral zeer benieuwd naar het eindresultaat, wil zelf een nieuwe LED lamp bestellen maar ben er nog niet uit welk het gaat worden Heb sinds een tijdje terug oog voor de Spectrum King dus ben erg benieuwd.. Ben ondertussen helemaal klaar met reviews lezen over welk LED het beste is enz, is allemaal wij van wc eend sh1t! Anyway, succes met de kweek!
        Ad usum proprium!

        Comment

        • kwekert
          Senior Stoner
          Member
          • Oct 2016
          • 28

          #19
          Week 2 Bloei net voorbij:

          Ze beginnen aardig te groeien en de eerste haartjes zijn al zichtbaar.
          Tot nu toe redelijk tevreden. Nog steeds een beetje last van spint
          Heb knoflookwater bij de voeding gedaan en in elke pot een bamboestokje gestopt met een halve kropsla aan de bovenkant. Als het goed is moet na 24 uur al het spint van de plant naar het kropsla zijn verplaatst.

          PH 6.2
          EC 1.4
          Voeding BN Zym, BN Roots, Led protect, Super Soil Mix ( +knoflookwater)
          afgelopen week 3 x water gegeven..

          3x 400ml per pot


          Temperatuur/luchtvochtigheid met de lamp aan; 25 gemiddeld, 60%
          Temperatuur/luchtvochtigheid met de lamp uit: 16 gemiddeld, 70%
          Afstand lamp-plant : 50cm

          moet zeggen dat ze aardig hard groeien tot nu toe ben ik zeer tevreden.



          unnamed (1).jpgunnamed (2).jpg image_285132.jpgunnamed.jpg


          Attached Files

          Comment

          • kwekert
            Senior Stoner
            Member
            • Oct 2016
            • 28

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast
            Ben vooral zeer benieuwd naar het eindresultaat, wil zelf een nieuwe LED lamp bestellen maar ben er nog niet uit welk het gaat worden Heb sinds een tijdje terug oog voor de Spectrum King dus ben erg benieuwd.. Ben ondertussen helemaal klaar met reviews lezen over welk LED het beste is enz, is allemaal wij van wc eend sh1t! Anyway, succes met de kweek!
            snap precies wat je bedoelt! ik was ook een lange tijd opzoek en de reviews kwame mij de strot uit.
            heb uiteindelijk mn lamp hier besteld : www.ledparadise.eu
            aardige lui en kreeg voldoende info en tips.

            tot nu toe ben ik reuze tevrede met mn lampie

            Comment

            • ganjagast
              Elite Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • May 2016
              • 2881

              #21
              Dat is het belangrijkste, dat je tevreden bent met je aanwinst! Ben eigenlijk zelf best onder de indruk geraakt van de Mars Hydro (budget) lampen en aangezien ik ook maar een kleine tent heb is het ook niet nodig om zware lampen te gebruiken dat zou overkill wezen en daarnaast zit je weer met te hoge temp..
              De closet case zou perfect zijn voor mijn tentje, alleen de mars hydro II 400 bv heeft een betere spreiding van het licht en levert meer wattage. Of het penetreren van het licht beter is dan bij de SK dat durf ik niet te zeggen, dat is waarom ik al die reviews lees. Voor de prijs verschillen is de keuze eigenlijk al snel gemaakt. Ik w8 nog even met aankopen doen aangezien ik me nu toch even bezig hou met andere dingen en zal in de nabije toekomst een definitieve keuze moeten maken welk lampje het gaat worden. In de tussen tijd zoveel mogelijk kweek-verslagjes vergelijken etc etc.. Kreeg trouwens een mail van Mars nadat ik contact heb gemaakt ivm vragen over hun lampjes, kreeg meteen korting (20%) op hun Mars Pro Epistar 80 aangeboden
              Ad usum proprium!

              Comment

              • kwekert
                Senior Stoner
                Member
                • Oct 2016
                • 28

                #22
                Week 3 Bloei net voorbij:

                PH 6.4
                EC 1.5
                Voeding BN Zym, Led protect, Super Soil Mix (+knoflookwater), PK 13-14
                2x 500 ml per pot
                1x 300ml per pot


                Temperatuur/luchtvochtigheid met de lamp aan: 26 gemiddeld, 60%
                Temperatuur/ luchtvochtigheid met de lamp uit: 16 gemiddeld, 70%
                Afstand lamp-plant : 30cm

                Aanzienlijk minder last van spint gelukkig. De topjes beginnen aardig op gang te komen.



                foto6.jpgfoto7.jpgfoto10.jpgfoto13.jpg

                Comment

                • vaperke
                  Expert Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jul 2015
                  • 1488

                  #23
                  Is je ph niet een beetje te hoog? op aarde hield ik altijd 6.2 aan. Vergeet niet dat ph een logaritmische schaal is. 6.4 kan, maar best iets minder.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment

                  • SVEN86
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2010
                    • 41

                    #24
                    Hallo ik kweek ook voor eerste keer met de spectrum 400+ en geef ook bio Nova ik zit nu in week 5van de bloei hier een foto PS ik heng de lamp op +-40cm boven mijn topen ze voelen mooi compact aan nu wel al grote week probleem met blad
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 4 photos.
                    Last edited by SVEN86; 23 February 2017, 10:07.

                    Comment

                    • SVEN86
                      Senior Stoner
                      Member
                      • May 2010
                      • 41

                      #25
                      Hoeveel voeding geef je juist per l water

                      Comment

                      • kwekert
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Oct 2016
                        • 28

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door vaperke
                        Is je ph niet een beetje te hoog? op aarde hield ik altijd 6.2 aan. Vergeet niet dat ph een logaritmische schaal is. 6.4 kan, maar best iets minder.
                        ik denk zelf ook dat het inderdaad iets te hoog is voor LED. Met hps kweekte ik onder gavitas en hield ik een ph waarde aan van 6.7. dat konden de plantjes makkelijk aan.

                        Comment

                        • kwekert
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Oct 2016
                          • 28

                          #27
                          Week 4 Bloei voorbij:

                          PH 6.5
                          EC 1.7
                          Voeding BN Zym, Led protect, super soil mix, PK 13-14
                          1x 300ml per pot
                          2x 500 ml per pot

                          Ze bloeien lekker door en hebben een goede kleur.

                          Temperatuur/luchtvochtigheid met lamp aan 27, 60%
                          Temperatuur/luchtvochtigheid met de lamp uit 16, 70%
                          Afstand lamp-plant : 50cm ( ben weer terug naar 50cm gegaan. Zoals te zien op de fotos is de plant rechtsachter een beetje doorgeschoten naar boven. Heb hem moeten knakken zodat die weer voldoende licht kon vangen.)

                          IMG_3624.JPGIMG_3625.JPGIMG_3626.JPGIMG_3627.JPG

                          Comment

                          • vaperke
                            Expert Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Jul 2015
                            • 1488

                            #28
                            Zie ik dat verkeerd? je hebt thrips denk ik. Of toch iets dat je blad aan het opeten is.
                            Op de eerste foto duidelijk te zien.
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                            Comment

                            • kwekert
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Oct 2016
                              • 28

                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door vaperke
                              Zie ik dat verkeerd? je hebt thrips denk ik. Of toch iets dat je blad aan het opeten is.
                              Op de eerste foto duidelijk te zien.
                              dat zie je goed. Ben zowat elk middeltje aan het gebruiken om er van af te komen.

                              Comment

                              • vaperke
                                Expert Grower
                                420 MemberMemberLucky Member
                                • Jul 2015
                                • 1488

                                #30
                                Neem (beetje te laat, maar kan geen kwaad). ook een beetje door je voedingswater.

                                Klote beesten. Sinds ik ze ooit eenmaal gehad heb. Spuit ik alles preventief in met Neem de eerste weken.

                                succes ermee!
                                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                                Comment


                                • vaperke
                                  vaperke commented
                                  Editing a comment
                                  Wel niet op je toppen spuiten!
                              Bezig...