Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lemon og haze kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lemon og haze kweek

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    #2
    Succes, ik kijk graag even mee
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      persoonlijk had ik ze iets dieper ingegraven , voor de rest zien ze er mooi uit
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

      Comment


        #4
        Inderdaad aarde tot de rand vullen, zeker met smart pots. Die van mij zakten ook altijd een paar centimeter. Voor de rest niets op aan te merken. Succes.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #5
          Yep, iets gestrekt, doordat de lamp veel te hoog hangt.
          Maar je kan nog makkelijk een bergje grond om de stammetjes maken, da's geen probleem.
          Sommige blaadjes zijn niet 100% mooi vlak, maarja, dat zijn de omstandigheden ook niet.
          Staat er goed bij, beetje finetunen en scoren.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Update nummer 2 (ik ga proberen minimaal 1 maal per week een update uit te brengen):
            dag 16/ 17 sinds ze in de aarde staan ( dus ongeveer dag 13/ 14 sinds hun lobblaadjes boven aarde kwamen)
            Heb deze week stelselmatig de lamp naar beneden gehaald tot de gewenste hoogte van ongeveer 45cm boven de plantjes.
            Ik ben hierdoor wel al een ganse week aan het prutsen om de temperatuur terug onder controle te krijgen.
            De temperatuur steeg hierdoor overdag ( tot maxima's van 27 graden) waardoor ik extra verluchtingsgaten had opengezet van mijn tent.
            Dit resulteerde dan weer in het feit dat de temperatuur tijdens de nacht veel te hard zakt ( minima 12,8 graden gemeten).
            Dus nu heb ik besloten deze verluchtingsgaten terug dicht te doen en mijn afzuiging op de volle 100% te laten zuigen ( tijdens de dag, 's nachts staat deze af).
            Verder heb ik besloten om mijn 2 losse ventilators te gebruiken ( ook enkel overdag) waardoor de maxima overdag tot net geen 26 graden stijgen en er een windje in de tent staat ( dit komt dan weer de stevigheid van de stammetjes ten goede).
            Hopelijk blijft de temperatuur nu 's nachts ook boven de 15 graden, maar dit zal ik jullie pas na vanavond kunnen meedelen.
            Door al deze extra luchttoevoer is natuurlijk ook de luchtvochtigheid wat aan de lage kant, ik heb momenteel 2 kletsnatte handdoeken in de tent gelegd en nu lijkt deze toch op 40% te geraken overdag.

            Verder ben ik momenteel enkel nog maar 100ml kraantjeswater met een ph waarde van rond de 6,2 per dag aan de plantjes aan het voeden.
            Mijn idee was om vanaf 1 februari stilletjes aan ( 1/4 van de aanbevolen hoeveelheid) voeding aan mijn plantjes te geven.
            De voeding zal in de groeifase bestaan uit: plagron algagrow, plagron power roots en plagron vita race ( 1 maal per week).
            Dit schema zou ik dan 5 dagen volhouden om dan over te schakelen op 1/2 van de aanbevolen hoeveelheid waarna ik dit 5 dagen volhoud om dan op de volle 100% te gaan voeden.
            Of denken jullie dat het nog te vroeg is om al te beginnen bij voeden?

            Ook heb ik nog een extra laagje aarde in de smart pots gelegd zodat de plantjes minder gestrekt zijn.
            Hierbij nog enkele foto's van de baby's (dus graag even jullie meningen?):
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 10 photos.

            Comment


              #7
              Update nummer 3:
              Dag 22/ 23 sinds ze in de aarde staan ( dus ongeveer dag 19/ 20 sinds hun lobblaadjes boven kwamen).
              De temperatuur heb ik gelukkig een beetje onder controle gekregen ('s avonds rond de 15 graden, overdag rond de 25 graden), de luchtvochtigheid ook dankzij de natte handdoeken ('s nachts rond de 75%, overdag rond de 45%). Sinds maandag ben ik ze voeding beginnen meegeven, De eerste 4 dagen heb ik ze op een kwart van de aanbevolen hoeveelheid gezet, zowel voor de powerroots als voor de alga grow.
              Woensdag heb ik hen ook een douche gegeven van water gemengd met plagron vita race, ook hier ben ik begonnen met een 1/4.
              Maar omdat ik vond dat niet alle plantjes er even groen uitzagen ben ik vandaag al overgeschakeld op de aanbevolen hoeveelheid 4ml alga grow en 1 ml powerroots op 1 liter water.
              Deze verdeel ik dan over 2 dagen. Denken jullie dat ze deze hoeveelheid al aankunnen? Of loop ik te hard van stapel?

              Verder laat ik ze rustig hun zin doen en ga ik tussen de 4de en 5de node toppen. Waarna ik wat lst ga toepassen om zo mijn tentje ten volle te benutten.

              Voor de rest heb ik weinig te melden en lijken de plantjes het naar hun zin te hebben, de 2 die het kortst bij zijn en de plant links vanachter zijn er 3 die vanaf 12 januari in de aarde staan en de middelste vanachter is een dagje ouder. Het plantje rechts achter is er ook eentje van 12 januari, dit lijkt een beetje de achterkomer van de hoop te worden.
              De plant die van 11 januari is mag volgens mij een beetje groener van kleur worden

              Graag even jullie meningen? Alle hulp en tips zijn welkom?

              Nu laat ik de foto's voor zich spreken:
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 10 photos.

              Comment


                #8
                Weet er iemand de oorzaak van de lichte vlek in het blad?
                IMG_5820.JPGIMG_5821.JPG
                Attached Files

                Comment


                  #10
                  mooie brandplekken van die zooi dat je er opspuit
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment


                    #11
                    Kan dit kwaad? Want anders sproei ik ze af met water...

                    Comment


                      #12




                      ​ ​​​​
                      image.jpg

                      Ik ben is benieuwd hoe dit gaat evolueren.
                      De bedoeling is dat ik ze op deze manier nog een week of 2 laat groeien om ze dan over te schakelen op 12/12.

                      Verder krijgen ze in het totaal momenteel 1,5 liter water verdeeld over 2 dagen. Hierin zit 1,5ml powerroots en 6 ml algagrow. Maar ik heb de indruk dat ze best wat meer voeding kunnen gebruiken? ( zie foto's)
                      image.jpg
                      image.jpg

                      Met de vitarace ben ik momenteel gestopt.

                      Verder probeer ik de temperatuur tussen de 20 en 25 graden te houden en de lv op 40%.

                      Graag even jullie meningen?
                      grts
                      Attached Files

                      Comment


                        #13
                        Bladproblemen?!?

                        ik zit momenteel in week 5 van de bloeifase, maar de dames zijn sinds een week of 2 zwaar aan het leiden onder een bladprobleem. De bladeren worden in een sneltempo ( of zo voelt het toch aan) geel te beginnen vanaf de onderste oudere bladeren.
                        Eerst dacht ik ondervoeding dus heb ik ze tot 4 dagen geleden elke dag 750ml water met 4ml bloeivoeding en 1ml pk13/14 ( dit alles /5 planten) gevoed. Maar omdat dit niet echt verbetering bracht begon ik te denken dat het misschien overvoeding is. Dus nu heb ik ze de laatste 4 dagen enkel 750ml water gegeven met een ph waarde van rond de 6. Maar dit lijkt ook niet te helpen. Of trek ik te snel conclusies?

                        Hieronder enkele foto's ter illustratie
                        image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                        dringend hulp gezocht?

                        groetjes van een paniekerige boer
                        Attached Files

                        Comment

                        Bezig...
                        X