Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek. 2x Blueberry/2x OG Bubble Gum. 250W HPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek. 2x Blueberry/2x OG Bubble Gum. 250W HPS

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Het is zover. Binnenkort start ik met mijn eerste binnenkweek.
    OPSTELLINGLOCATIE EN TEMPERATUUR
    De tent staat in een berghokje en ben nu bezig met de temperatuur in orde te krijgen. 's nachts is ze 20,3 (dus ideaal), maar als de lamp aanstaat stijgt ze tot rond de 29 graden, wat volgens mijn toch een graadje lager staat. De fan blaast wel maar op 50 procent ga dit zo proberen te houden. Ook laat ik de lucht uitblazen in de kamer omdat er geen venster is. Laat hem wel voldoende luchten.


    KWEEKSCHEMA
    Als methode heb ik gekozen voor de 12/12 methode, maar met 1 week bloei. Na die week gaan ze dus op 12 12 lichtschema om zo een kleiner eindproduct te willen bekomen.
    Zodra de derde node zich laat zien wil ik fimmen, en een week erna die gefimde toppen nog 1 maal toppen, om zo hopelijk op 8 hoofdtoppen uit te komen, dewelke ik nog ga LST'en. Ik hoop dat het strakke schema dit toelaat.

    GROND
    Als grond heb ik gekozen voor lightmix van Plagron in 11 liter potten. De ontkiemde zaadjes meteen hun 11 litertje in met in het midden een kuiltje met zaai en stekgrond, om ze wat te laten wennen aan de voeding. De eerste 4 weken power roots erbij, en in de bloei Canna Terra Bloei erbij, en naar het einde toe PK13 14. Voor het water heb ik Ph min



    Zo , dan zijn jullie wat op de hoogte. Deze week waarschijnlijk van start, wacht nog op een paar producten. Als jullie tips hebben voor de temperatuur ideaal te maken let me know.

    See you soon!
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    #2
    Klein typfoutje, je bedoelt waarschijnlijk een weekje groei

    Is er een reden dat je ze zo snel in bloei wilt plaatsen?

    Succes in ieder geval.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #3
      Eerste kleine update: Heb een groter kartonnetje over de thermostaat gehangen, en nu geeft hij 26.4 aan, met een lv van 37 (zonder planten in, zal wel nog wat stijgen dus, om de lv maak ik me niet druk). Dit is dus al goed nieuws, qua temperatuur zit hij in testfase al goed.

      Wat foto's :

      http://imgur.com/a/Is0uz

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
        Klein typfoutje, je bedoelt waarschijnlijk een weekje groei

        Is er een reden dat je ze zo snel in bloei wilt plaatsen?

        Succes in ieder geval.
        Haha ja 1 week groei . Ja voor ze wat sneller af te bloeien. Heb wel veel goede ervaringen gelezen en ook een kwekende kennis van e had er heel goede ervaringen mee.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

        Comment


          #5
          Die lamp moet straks op 30cm van de plantjes komen.
          Daar moet je dus nog even een kettinkje tussen fabriceren denk ik ?

          HPs + VSA schakel je liefst met een relais.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            ziet er leuk uit!
            Ik ga meekijken, heb zelf de blueberry ook gehad, maar dan als AF en buiten, in de schaduw... niet eens benoemingswaardig wat dat werd

            waarschijnlijk doe jij het een stuk beter!

            Mag ik trouwens vragen waarom je ze maar 1 weekje groei wilt geven (neem aan dat je die bedoelde ipv bloei zoals vaperke al zei) ?

            want, je hebt 1.70 hoogte, weet niet wat de hoogte van je potten is maar dat zal wel niet meer dan 30 cm zijn, lamp afstand is 25-30 centimeter begreep ik, dus dan hou je zo'n 1 meter 10 over voor je planten, als je ze dan na 1 weekje (en dan zitten ze nog niet op de 15 centimeter hoor) al in de bloei zet, (niet alleen dan, gewoon als je ze in de bloei zet) is het vaak zo dat ze nog ongeveer 1-3x in grootte toenemen (afhankelijk van indica of sativa en nog meer genenspul natuurlijk), stel dat ie dan net 15 centimeter was en het is een sativa die nog heel hard doorgroeit, dan is je plantje 45-50 centimeter hoog. Dan hou je heel veel ruimte over, je moet je even afvragen of dat is wat je wil, want er zijn mensen die graag een klein plantje willen en sommige die juist een grote plant willen. Ik weet natuurlijk jouw voorkeur niet
            Als je 'm nou in ieder geval 1 weekje langer laat groeien zit daar wat meer stam, wortel, blad, etc aan, is ie groter in het algemeen en kan je er meer afhalen in verhouding, als het goed is. Maarja dan ben je wel een weekje langer bezig natuurlijk.
            In principe zou dat te doen moeten zijn met 1,70 hoogte en 250 watt, je hebt er de ruimte voor volgensmij. (zoniet kan je indien echt noodzakelijk altijd nog met touw gaan buigen als backup of wat dan ook)
            Fimmen/toppen kan je trouwens beter niet in de bloei pas doen (zegt de gene die dat nog nooit in de groei heeft gedaan, alleen per ongeluk in de bloei) omdat dat energie kost die ze ook aan bloeihormoon hadden kunnen besteden wat voor meer bloemen had gezorgd

            Maar natuurlijk moet je het gewoon doen zoals voor jou goed voelt!
            Ik ga in ieder geval lekker meekijken

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Die lamp moet straks op 30cm van de plantjes komen.
              Daar moet je dus nog even een kettinkje tussen fabriceren denk ik ?
              Is een easy roller systeem, kan je dus veranderen van hoogte.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
                ziet er leuk uit!
                Ik ga meekijken, heb zelf de blueberry ook gehad, maar dan als AF en buiten, in de schaduw... niet eens benoemingswaardig wat dat werd

                waarschijnlijk doe jij het een stuk beter!

                Mag ik trouwens vragen waarom je ze maar 1 weekje groei wilt geven (neem aan dat je die bedoelde ipv bloei zoals vaperke al zei) ?

                want, je hebt 1.70 hoogte, weet niet wat de hoogte van je potten is maar dat zal wel niet meer dan 30 cm zijn, lamp afstand is 25-30 centimeter begreep ik, dus dan hou je zo'n 1 meter 10 over voor je planten, als je ze dan na 1 weekje (en dan zitten ze nog niet op de 15 centimeter hoor) al in de bloei zet, (niet alleen dan, gewoon als je ze in de bloei zet) is het vaak zo dat ze nog ongeveer 1-3x in grootte toenemen (afhankelijk van indica of sativa en nog meer genenspul natuurlijk), stel dat ie dan net 15 centimeter was en het is een sativa die nog heel hard doorgroeit, dan is je plantje 45-50 centimeter hoog. Dan hou je heel veel ruimte over, je moet je even afvragen of dat is wat je wil, want er zijn mensen die graag een klein plantje willen en sommige die juist een grote plant willen. Ik weet natuurlijk jouw voorkeur niet
                Als je 'm nou in ieder geval 1 weekje langer laat groeien zit daar wat meer stam, wortel, blad, etc aan, is ie groter in het algemeen en kan je er meer afhalen in verhouding, als het goed is. Maarja dan ben je wel een weekje langer bezig natuurlijk.
                In principe zou dat te doen moeten zijn met 1,70 hoogte en 250 watt, je hebt er de ruimte voor volgensmij. (zoniet kan je indien echt noodzakelijk altijd nog met touw gaan buigen als backup of wat dan ook)
                Fimmen/toppen kan je trouwens beter niet in de bloei pas doen (zegt de gene die dat nog nooit in de groei heeft gedaan, alleen per ongeluk in de bloei) omdat dat energie kost die ze ook aan bloeihormoon hadden kunnen besteden wat voor meer bloemen had gezorgd

                Maar natuurlijk moet je het gewoon doen zoals voor jou goed voelt!
                Ik ga in ieder geval lekker meekijken
                Thanks voor het enthousiasme, ja kan hem eventueel wel 2 weekjes laten voorgroeien. Wou gewoon een lekker compact plantje hebben.

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                Comment


                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  gewoon doen waar je je het beste bij voelt! probeer alleen een beetje mee te denken

                #9
                Als je een week voorgroei geeft gaan ze toch pas in bloei vanaf week 4. Kan je ze beter 3 weken voorgroei geven, je wint er niet echt tijd mee. Dan hebben ze een betere groei, das nooit slecht. Als het sneller zou moeten kan je ze altijd starten op 12/12, maar dat systeem heeft meer nadelen dan voordelen.

                Comment


                  #10
                  en ik moet nog 5 woorden tiepen volgens het nieuw forum -
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #11
                    Heb vandaag de grond aangekregen, heb de potten gevuld met Light mix en in het midden 2 handvollen zaai en stekgrond voor als ze jong zijn, mbt voeding in de grond.

                    Ga morgen voorwateren met power roots, en terwijl ook de zaadjes ontkiemen. Daarna de grond in op 24u tot ze boven zijn.
                    20170223_164404-747x1328.jpg20170223_181545-747x1328.jpg

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                    Comment


                      #12
                      Zondag 26 februari : na 36 uur zijn allevier de zaadjes ontkiemt! Heb ze nu onder de grond gestoken, reeds bevochtigd met power roots en op 24u licht.
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                      Comment


                        #13
                        Vrijdag 3 maart.
                        Een plantje was al mooi boven de grond, de 3 anderen nemen hun tijd. Maar helaas heeft de kat zich een weg gebaand naar de berging en het plantje meegegritst . Nu een AF erbij gezet die op hetzelfde uurschema komt te staan. Balen!

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                        Comment


                          #14
                          Wat latere update omdat er precies niet veel interesse was in mijn projectje :p


                          Zijn 3 weken verder, en de Autoflowers (had Bubble Gum en OG Kush maar de kat had ze onder handen gekregen ) doen het allevier goed.

                          Ze verschillen wat in grootte doordat de ene wat langer op zich liet wachten als de andere. 1 plant heeft wel wat opgetrokken randjes, heeft het waarschijnlijk even wat te warm gehad, heeft er zo te zien wel geen last van.

                          Begin ook wat voorbloei te zien

                          Ruiken ook mooi en ze staan op 18/6. Jullie meningen?

                          Heb ook nog een paar opmerkingen/vragen.




                          -Geef nu ongeveer 250ml per plant, ze lijken dit goed te vinden, dus geen hangende of dorstige blaadjes, geen verkleuring. Is dit voldoende? Beter te veel als te weinig maar weet niet hoeveel er ongeveer gegeven wordt. 11 liter pot geef een uur nadat het licht wordt.

                          -Sommige blaadjes staan er wat raar bij, of hangen een beetje, weet niet hoe dit komt, maar kleur enzo ziet er nochthans wel goed uit.






                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                          Comment


                            #15
                            De exacte hoeveelheid water is weinig over te vertellen, dat is bij iedereen anders omdat het afhankelijk is van de omstandigheden.
                            Als ze het bij jou met 250ml goed doen, dan is het goed eh..en als ik er dan 30 liter bij kiep dan moet jij dat natuurlijk absoluut niet gaan doen.
                            Ze zijn nog niet erg groot eh ?
                            Ik neem aan dat je ze nu wel tot het einde op 18/6 laat staan ?
                            Hangt je lamp niet veel te hoog, of heb je dat voor de foto gedaan ?

                            Interesse is er wel hoor, als jij voor knappe updates zorgt
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X