Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ratjetoe a l'Indica sous un soleil des Cob's 200W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ratjetoe a l'Indica sous un soleil des Cob's 200W

    Korting op 420shop
    Nadat de vorige tent wegens vliegend ongedierte gesloten moest worden, ben ik van plan om een dezer dagen de boel te verherbouwen en een heropening te doen.

    Ter info: tentje 80x80x160, 4 x 55W COB 3500K allen individueel in hoogte verstelbaar, Plagron Promix i.c.m. Algalijn in potten van 11ltr

    De ventilator in mijn keukenafzuiging heeft zijn beste tijd wel gehad en het filter liet ook bakgeurtjes door in mijn woning. Voor de ventilator heb ik een S&P TD-350/125 Silent 280m3/h (stand I) aangeschaft en ik moet zeggen, wat een stilte opeens. Kost klauwen met geld, maar aangezien ik geen ruimte heb voor een boxventilator was dit de enige oplossing. Voor het filter heb ik een Carboriginal 250m3 op het oog. De weerstand in mijn afvoer is dermate groot dat ik een netto afzuiging van rond de 200m3/h hoop over te houden.

    Voor het eerst ga ik nu eens niet met autoflowers werken, aangezien ik en anderen dezelfde soortjes van de zomer ook buiten willen gaan planten. Ik ben gewend om de tent in te gaan wanneer ik daar zin in had, dat zal dus wel even wennen worden straks.
    De uitgekozen (gefeminiseerde) soortjes zitten aan de indica kant van het spectrum, wat wel zo handig is i.v.m. verschillende soorten in 1 tent:
    2 x Northern Lights - Sensi-seeds
    1 x CBD Shark Shock - CBD-Crew
    0 x Crimea Blue - Barney's (ontkiemen mislukt, eigen fout)
    1 x Afghan OG - Zamnesia freebee

    Elk plantje wil ik minimaal 1x toppen, zodat ik 4 brede planten krijg die het gehele oppervlak kunnen bedekken. Hopelijk leveren de toppen ook nog een paar stekjes op voor de zomerteelt, tijd zat voor ze om te wortelen en voor te groeien.
    Scrog is voor mij geen optie, omdat ik mijn rug wil sparen en er geen mogelijkheid is om bij de zijkanten van de tent te kunnen komen. Wellicht dat ik met wat draden de plant nog wat in vorm forceer als dat nodig mocht blijken. Hoogte verschillen wil ik opvangen met de verstelbare lampen en indien verschillen erg groot worden door enkele planten op een verhoginkje zetten.

    Zo gauw ik wat op poten heb zal ik weer posten, nu eerst spullen bestellen en de zaadjes ter ontkieming leggen.
    Opmerkingen en aanmoedigingen zijn uiteraard welkom.
    Last edited by Meglow; 7 March 2017, 14:46.

    #2
    Tip van het huis, growmix ipv promix. Zelfde samenstelling, alleen is growmix 2 euro goedkoper en bevat het meststoffen voor 3-4 weken.

    Comment


      #3
      hoef ik die niet voor te spoelen?? Daar heb ik namelijk een slechte ervaring mee...

      Comment


        #4
        Growmix? Neuh. Batmix kan wel is problemen geven.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          okay, thanks Beo

          Comment


            #6
            Nog ff een vraag.... zou een 11 liter pot genoeg zijn per plant??

            Comment


              #7
              Waarom niet? Meer is altijd beter, maar niet noodzakelijk. Als je twijfelt, gewoon wat mycorrhiza extra toevoegen en dat komt zeker in orde.

              Comment


                #8
                Ben benieuwd. Ik ga ook 4 plantjes zetten in 11 liter potten maar dan op 60x60x170. Zal dus iets krapper worden. Ga ze ook niet zo groot laten worden en met lst werken, alsook 1x fimmen en nog een toppen.

                Zal je zeker volgen
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                Comment


                  #9
                  Het liefste zou ik ze ook 1 keer fimmen en daarna niets meer doen, maar ik begrijp dat je wel een portie geluk moet hebben bij die techniek (?)

                  Inmiddels alle zooi besteld, straks de tent schoonpoetsen en alvast voorbereiden... wordt vervolgd...

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                    Het liefste zou ik ze ook 1 keer fimmen en daarna niets meer doen, maar ik begrijp dat je wel een portie geluk moet hebben bij die techniek (?)

                    Inmiddels alle zooi besteld, straks de tent schoonpoetsen en alvast voorbereiden... wordt vervolgd...
                    Ja is niet gegarandeerd. Soms heb je 2 toppen, soms 3 en de bedoeling is 4.heb het zelf ook nog niet gedaan maar ga het zeker proberen
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                    Comment


                      #11
                      Het heet niet voor niets. Fuck i missed Persoonlijk top ik liever dan fimmen. Sommige toppen zien er na fimmen zeer funky uit.
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                      Comment


                        #12
                        Fuck I Missed.... droog

                        Comment


                          #13
                          succes meglow ! Ik kijk mee

                          Comment


                            #14
                            DAG 7

                            Ik had 1 extra NL zaadje ontkiemd als achtervang, die bleek ook nodig omdat ik een ontkiemfoutje gemaakt had met de Crimean Blue. Kortom, 2x NL, 1x CBD SharkShock en 1x Afghan OG is wat er nu staat. Heb dit keer gekozen voor Rootit spongepotjes. Voordeel: mooi medium dat niet uit elkaar brokkelt, wortels prachtig zichtbaar, goed nat te houden. Nadeel: niet echt geschikt voor ontkiemen van cannabiszaden, die graag wat weerstand hebben om het zaadhoesje af te werpen (derhalve mislukte ontkieming Crimean Blue).

                            De potten heb ik voorzien van deels geperforeerde gasmantelslang (of hoe het ook moge heten, van de bouwmarkt), zodat een deel van het gietwater altijd op ca. 1/3 van de pothoogte belandt. Ook heb ik een stel yoghurtpotjes omgegoocheld naar ca. 5cm hoge ringen. Het doel is om daarmee straks te voorkomen dat ik rond de stam water geef. De potten gevuld met Plagron Growmix (dank voor de tip) en voorgegoten met ca. 3/4 liter water met Plagron Powerroots.

                            Elk plantje wordt vanaf nu belicht door haar eigen COB, die momenteel op 40cm boven de plantjes hangen.

                            In het hokje waar de tent staat heb ik een luchtfilterapparaat geplaatst, aangezien de persoon in de ruimte waar ik mijn verse lucht van betrek heeft besloten om af en toe een sigaar op te steken. Beetje jammer, maar goed, de mogelijkheden zijn beperkt. Als we nog dagen krijgen waarbij de luchtvochtigheid erg laag wordt, dan kan ik dit apparaat ook nog als luchtbevochtiger inzetten.

                            De Carboriginal bleek moeilijk leverbaar, dus nu hangt er een vers Rhino 300m3 filter bovenin het hok. De afvoerslangen van 100mm heb ik eindelijk maar eens vervangen voor 125mm, waardoor deze afzuiger nu genoeg capaciteit heeft om de tent op ca. 27 graadjes te houden. Moet gezegd dat deze stille afzuiger op zich wel een aardig debiet kan leveren, maar erg veel power heeft hij niet. Zo gauw de weerstand oploopt, loopt je debiet behoorlijk terug. Ik heb hem daarom ook op de hoogste stand moeten afstellen. Mijn oude afzuiger was weliswaar een stuk rumoeriger, maar hij had duidelijk wel wat meer power. Ander dingetje is dat ik met mijn Davin thermostaat deze afzuiger niet kan dimmen, het is of voluit of uit, geen tussenweg. Op zich geen probleem, want hij draait precies goed zo.

                            Voor de detailfreaks en voor mijn eigen administratie: Pot leeg, droge aarde: 4,2kg. Verbruik 280W (4x55W COB's, 1 Afzuiger 30W, 2 Clipfans, 1 luchtfilter, 1 camera).

                            En dan wat fotootjes voor de visueel ingestelde lezers
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 4 photos.

                            Comment


                              #15
                              DAG 17 (Tophulp gevraagd)

                              Goed, ik ben best wel te spreken over de voortgang. Dit lijkt wel soepeler te gaan dan met autoflowers, het schiet harder op.

                              Mijn eerstvolgende stap is er eentje die ik voor het eerst ga doen: TOPPEN!

                              Ik heb het gevoel dat door de 40cm hoogte van de lampen, de plantjes nogal laag blijven. Ik meen 4 internodes te tellen, maar ze zitten enorm dicht op elkaar. Ik zou graag jullie mening horen over waar en wanneer te toppen in mijn geval. Oja, ik wil proberen de topjes te stekken. Mijn intuitie zegt nog even te wachten tot er nog een duidelijk internode bijkomt en dan boven de derde internode te toppen, dan heeft een stekje van de top ook meer kans om te overleven... Maar goed, mijn intuitie laat me nog wel eens in de steek, derhalve mijn vraag voor hulp.

                              Bij deze de picca's...
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 5 photos.
                              Last edited by Meglow; 17 March 2017, 14:04.

                              Comment

                              Bezig...
                              X