Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek Kikker's eerste echte ronde.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek Kikker's eerste echte ronde.

    Korting op 420shop
    Na het hele (china) led avontuur terug de HPS eronder gehangen en hierbij dus een nieuw kweekverslag.



    De setup is als volgt:



    - 100x100x200 tent
    - LUMii sunblaster 600 watt lamp
    - Clip fan
    - Prima Klima PK125-TC 400m3
    - 11 litter potten

    En dan nu natuurlijk wat erin staat

    - 3x Special Kush van RQS
    - 3x Critical haze X Skunk #2 van ALCHEMISTIC SEEDS (In de andere tent komt een volledige ronde van 2 soortjes van Alchemistic)

    Deze keer een ander medium ook gebruikt.. de B-Cuzz light mix.

    Voor voedingen heb ik nu de CANNA lijn staan.. (Is deze goed of beter wat anders?)

    Mochten jullie op of aanmerkingen hebben hoor ik dat graag.



    De VSA word vervangen voor een EVSA a.s. dinsdag.

    Mijn keuze is gemaakt.. het word de Dimlux Extreme.



    De 2 in 1 pot is er uit ondertussen, en er staat nog 1 enkele White Dwarf Tussen.



    20170415_121011.jpg

    #2
    had de tent toch vol gezet gaat goedkomen dit keer ik voel het
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Ik hoop het ook, en ja tent vol.. dit is voor mij genoeg voor me eigen gebruik snapje.

      Comment


        #4
        Op tapatalk zie geen foto, alleen een link naar weedforum. ( een site zonder https!)

        Je kunt fotos ook gewoon hier uploaden.


        !(◎_◎)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ja ik had het hele riedeltje gecopy pasted. Zal voortaan even alle fotos hier opnieuw uploaden.

          vanaf wanneer kan ik beginnen met groei voeding?
          ik heb de nu voeding van canna of raden jullie wat anders aan. En waarom dan?

          Comment


            #6
            Leuk!

            Even meedenkend: gaat het niet wat warm worden? Ik zit zelf op 120x120x200 met 600w en 420m^2 afzuiging, en zit vaak op de 28-29 graden. (Zonder fan dat wel)
            ik weet het niet zeker hoor! Ik probeer alleen mee te denken

            ik zie dat je hetzelfde als mij hebt, geen openingen aan de zijkanten van je tent
            Hou er rekening mee dat je tussen planten en potten door moet manoeuvreren om water te geven straks, heb ik nu ook last van

            die mix ken ik niet, ga ik dus ook verder niet op in.

            ik heb alleen ervaring met Canna voeding.
            Je moet het netjes meten of het gaat fout. "Een paar druppels" geven werkt niet. (Althans bij mij niet)
            maar doe je dat, dan is het best fijne voeding, vind ik.

            zelf werk ik ook met 11 liter potten, waarom heb jij daar voor gekozen als ik vragen mag?
            ik merk zelf dat ik ze wat klein vind en eigenlijk liever wat meer buffer zou hebben, dus overweg in het vervolg toch grotere potten te gebruiken. Ik heb ze gekozen omdat ik niet teveel aarde wou gebruiken, en om ruimte te besparen. Maar ik denk dat 15 of 20 liter een stuk beter was geweest.


            netjes!

            Comment


              #7
              Hey bedankt voor de tips.
              Met de temp zit ik op max 28 en min 20.
              Naar mijn idee is dat wel een mooie temp toch?

              De reden dat ik heb gekozen voor deze potten?
              Gemakzucht.. had deze al liggen.

              Wel zit ik met het volgende.. is het nornaal dat de tent vacuum trekt?
              Zo niet.. wat kan ik hier aan doen/waar komt het door.

              En hoeveel water hebben ze nou nodig..
              Allemaal beginners dilemma's..

              Zal proberen morgen weer een update te plaatsen.

              Comment


                #8
                En is het niet zo dat m3 afzuiging gelijk moet zijn aan wattage?

                Comment


                  #9
                  Hey hallo,

                  Dat je tent vacuum trekt komt omdat je er meer probeert uit te zuigen dan dat, dat invoer gaten kan aanleveren. Een oplossing zou zijn een actieve inlaat te maken op dat ronde invoer gat van zeg maar zon 200m3. En dan dat raam/rooster wat je erin zit ook open laten, let er wel op dat hier geen licht naar binnen kan komen als de planten donker moeten staan. Dit kun je oplossen met een licht labyrint. Deze kun je bijv al maken van een kartonnen doos of wat hout en met wat klittenband tape zet je dat weer zo tegen je tent vast, aan de buiten zijde van je tent bij dat rooster zit er al klittenband omheen als het goed is.

                  Net als BackYardPlant denk ik dat je afzuiging niet voldoende gaat zijn. Voor nu kun je er mee werken maar ik verwacht dat als het eenmaal buiten warmer word je in de problemen gaat komen. Kun je nu bijv de max temp nog op 25graden krijgen? dit hanteer je in de groei.

                  Die stelling van "En is het niet zo dat m3 afzuiging gelijk moet zijn aan wattage?" is inderdaad een vuist regel die veel aangehouden word. Zelf zou ik aan raden voor 600w HPS een 750/1000m3 softbox te nemen.

                  Zou die RQS voor in je tent plaatsen zodat je ze goed in de gaten kunt houden, deze leverancier staat er om bekend veel herma`s voort te brengen.

                  Water geven is iets wat je moet leren, voelen van de pot hoe zwaar die is, vinger in de grond duwen, plant lezen. Een handig hulpmiddel hier bij kan zijn een blumat tensiometer te plaatsen deze verteld je dan of je weer moet wateren.


                  succes en groeten!

                  Comment


                    #10
                    Hey mafferd

                    Bedankt voor de tips!
                    Ik ga even opzoek naar een grotere afzuiger, dit word waarschijnlijk pas over 1,5 tot 2 weken dat deze gehaald kan worden.
                    Tot die tijd is het nog wel uit te houden denk ik zo..
                    Als ik de afzuiger op 50%/60% zet dan is de temp tussen de 25 en 26.

                    Hoe zit dat met een actieve inlaat maken?

                    Comment


                      #11
                      Dan valt me het nog mee wbt je afzuiger hoe hard die nu aan het werk is. Je kunt uiteraard gewoon nog wachten met een andere afzuiger halen tot deze niet voldoende blijkt te zijn.

                      Een actieve inlaat is gewoon een ventilator die lucht je tent inblaast. Zelf gebruik ik hier de wat betere pc ventilatoren voor. Heb er zelf een paar van 230m3 die je aansluit op een adaptertje 1-12volt.


                      Comment


                        #12
                        Heb net inderdaad even zitten kijken, en ze kosten op internet kant en klaar 3 tientjes dus dat is het geld niet.

                        https://www.greensell.nl/a-24336125/...m/#description

                        Comment


                          #13
                          Met die kan het prima.

                          Comment


                            #14
                            innoveren ,investeren en gaan groter groener sneller
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                            Comment


                              #15
                              Liever; investeren, rustig aan doen en genieten van deze hobby.
                              maar dat is mijn mening.

                              vanavond weer even een nieuwe update.

                              Comment

                              Bezig...
                              X