Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgian Bud's Critical & Bubble Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgian Bud's Critical & Bubble Kush

    Korting op 420shop
    Beste forumleden en mede-liefhebbers ,

    Voor de meeste hier op het forum ben ik nieuw maar ik ben al een aantal jaren passief actief hier.
    Hier heb ik al heel veel nuttige informatie vergaard ingaande het kweken van deze o zo lekkere plant.
    Buiten een paar kleine buitenkweekjes had ik nog niet echt ervaring met het indoor kweken maar daar is sinds kort verandering in gekomen.
    Mijn eerste kweek loopt bijna op z'n einde. In eerste instantie wou ik daar een kweekverslag van maken maar om wille van tijdsgebrek is dat er niet van gekomen.
    Daarom ga ik van mijn tweede kweek er wel eentje proberen maken.

    Set-up voorgroeitent
    Tent: Secret Jardin DP120
    Licht: 2x Starlite CLF 4x55W 6500K
    Lucht: Afzuiging naar bloeitent
    Aantal kleine ventilatoren
    Luchtbevochtiger

    Set-up bloeitent:
    Tent: Homebox 240x120x200
    Licht: 2x EVSA Lumatek 600W + 2x Philips SON PIA 600W + 2x hamerlagkap
    update onderweg 2x Azerwings
    Lucht: 1000m3 softbox afzuiging
    1000m3 koolstoffilter
    update onderweg 700m3 softbox actieve inblaas
    Aantal kleine ventilatoren en een grote
    Elektra: Davin schakelkast 2x600W met kachelcontact
    SMS Hybrid controller 4A
    Verwarming 1200-2400W

    Voedingslijn: Alles van Canna + Plagron green sensation

    Met nog +-3 weken bloei te gaan ben ik begonnen met ontkiemen van mijn nieuwe zaailingen.

    16X Critical en 16x Bubble Kush van RQS gingen de propagator in.
    Root it sponzen geweekt in een Rhizotonic/water oplossing afgezuurd tot pH 6.
    Bodem van perliet.
    Propagator in donkere tent geplaatst met temperatuur van +- 22 graden.
    DSC00267.JPG

    Na 4 dagen 30 van de 32 stuks ontkiemd en de lamp aan gedaan op 18/6. DSC00298.JPG
    DSC00297.JPG

    3 dagen later verpot naar 3,5l potjes in een lightmix.
    Luchtbevochtiger aangeslotem.
    De zaailingen kregen hier ook elk 200ml water met rhizotonic toegevoegd.
    Alsook worden ze meerdere malen per dag besprenkeld met deze oplossing (maar dan verdunder)
    DSC00302.JPG

    En zo staan de zaailingen er nu bij:
    DSC00343.JPG

    Zo dat was het begin van mijn kweekverslag.
    Reacties, op- en aanmerkingen zijn altijd welkom!

    Groetjes BB
    Attached Files

    #2
    Nice man !! Ben nu ook juist mijn eerste kweekje begonnen nog afwachten nu zit in mijn 3week bloei dus kolen stilaan topjes op ..

    mijn instalattie kan spijtig genoeg niet aan die van jou tippen :-p

    Veel plezier er mee .. kom af en toe is piepen

    grts from belgium

    Comment


      #3
      Bedankt man! Leuke hobby he !
      Jij ook een verslagje staan hier?


      Comment


        #4
        Son t's trekken krom bij evsa's. Daar moet zo'n enhanced lamp in. Hoog wattage voor herma's te gaan kweken

        Comment


          #5
          Da's een beste setup.
          Elke 4 maanden een kilo wiet, lol lig je dan niet de hele dag stoned op de bank ?

          Yep, wat Beowulf zei over de lampen.
          Ziet er goed uit verder, jammer van de RQS zaden.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            beowulf QnQ dat van dat krom trekken dat wist ik niet! Kan dat veel kwaad?
            Tot hiertoe nog geen problemen mee gehad, ook niet op 660W, maar zal het in de gaten houden!
            Heb even opgezocht en blijkbaar heeft RQS wel eens problemen met herma's..
            Was me eerder ook niet bekend dus het zal afwachten worden en goed in de gaten houden!
            Maar kan dat dus ook door op hogere wattage te kweken?

            QnQ Dankjewel! Heb een aantal spullen voor een mooi prijsje kunnen overnemen van een vriend die ermee gestopt is.
            Haha nee helaas, kon dat maar! Ben maar van plan om 2 kweken te doen per jaar ofzo.. Heb er ook niet het hele jaar tijd voor dus dit zal dan wel ruimschoots genoeg zijn + een beetje meer

            Comment


              #7
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                QnQ Klopt die Lumateks zijn dimbaar. Keuze tussen 250-400-600-660W
                Vorige x ben ik ook begonnen op 250W, maar dan heb ik de zaailingen ook laten voorgroeien onder HPS.
                Wat een verschil trouwens tussen voorgroeien onder HPS of T5 neon..
                Onder die HPS veel strekking maar nu blijven ze allemaal mooi op dezelfde hoogte (lees laagte) en zijn mooi gedrongen.
                Dus wanneer ze de bloeitent ingaan ga ik deze ook beginnen op 250W en dan langzaam opbouwen naar 660W.

                Toppen zat ik nog over te twijfelen of ik dat zou doen.. Zouden de zaailingen na +- 2,5 weken voorgroeien dan niet te hoog gaan worden als ze de bloei ingaan of valt dat wel mee?
                Mijn vorige ronde had ik ongeveer 4 weken voorgroei gedaan en de meeste 1x en sommige 2x gefimd. Plantjes zijn nog flink de hoogte ingeschoten zodanig dat mijn lampjes nu zo goed als tegen het dak van de tent hangen..

                Zo stonden ze er vorige week bij, begonnen met spoelen.
                11x Sweet Cheese van Sweet Seeds
                8x Big Bud van Sensi Seeds
                14l potten op een growmix
                DSC00310.JPG
                DSC00311.JPG
                DSC00333.JPG
                DSC00334.JPG
                DSC00324.JPG
                DSC00336.JPG

                Groene groeten!



                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Yeah, dat ziet er ook wat overbevolkt uit eh..
                  Meer plantjes betekent niet altijd meer resultaat, en zeker als je gaat toppen of fimmen is 9 plantjes op een vierkante meter al ruim voldoende.
                  Qua lengte is het altijd afwachten als je iets kweekt dat je nog niet eerder gekweekt hebt.
                  De grootte van de pot, licht, lucht, temperaturen, water, genetica, voeding, pH, alles telt mee.

                  Maarja, eigenlijk als je lampen tegen het plafond hingen dan was je ruimte precies goed gevuld, toch ?
                  En het voordeel als het zo vol staat; ze gaan ook niet omvallen.

                  Heb even het verslag van Heisenberg opgezocht.
                  Die had monstertoppen zonder toppen.
                  Mgoed, zoiets lukt waarschijnlijk alleen als je soortjes hebt die precies even groot worden, of als je al groene vingers hebt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Wat een setup zeg!

                    Weinig aan toe te voegen hier.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #11
                      QnQ Ja staat idd goed vol. De plantjes zijn na 4 weken voorgroeien nog aardig de hoogte ingeschoten.
                      Als de nieuwe weer zo de hoogte ingaan zal ik da toch een paar plantjes moeten weghalen. Maar we zullen zien, ze komen nu ook in iets kleinere potten te staan dus dat houd de groei ook wel wat tegen en ze worden korter voorgegroeid.
                      Hehe ruimte staat idd goed gevuld en omvallen doen ze ook niet

                      Mooi verslag van Heisenberg! Ga het deze x ook proberen doen zonder toppen/fimmen. En dan een netje erboven en de hoogte mooi proberen te verdelen. Zowel Critical als Bubble Kush zouden volgens de gegevens zo goed als even groot moeten worden dus we gaan het zien..

                      Comment


                        #12
                        Korte update:
                        De jonkies gaan goed! Nu is mijn vraag of ze niet te weinig plaats hebben om nog een dag of 5 a 6 hierin te blijven staan? Ga je dan niet het strekken krijgen omdat de plantjes met elkaar gaan concurreren? Of valt dit allemaal nog wel mee?
                        20170424_223639.jpg20170424_223724.jpg

                        Groetjesss BB
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          mooie setup , ik ga je volgen

                          Comment


                            #14
                            Zo het zijn drukke dagen geweest! Alles geknipt en te drogen gelegd, wat aanpassingen gedaan aan de kweektent, de voorgroeitent tot droogtent omgebouwd en de nieuwe zaailingen verpot en in de kweektent geplaatst. Best een drukke hobby


                            Mn oogst daar ben ik wel heel tevreden over. Na het drogen zal uitwijzen hoeveel het geworden is maar het ziet er alleszins toch een hele hoop uit

                            ​ Wel zaten er in een aantal toppen een aantal zaden.. Heb 1 keer een zakje weg gehaald aan het begin van de bloei maar blijkbaar was er meer.. Naja het is maar een beetje, en de rest ziet er verdomd lekker uit

                            De zaailingen zijn na ongeveer 2 en halve week voorgroeien verpot naar 11l potten in een batmix. De HPS lamp is gedimd naar 250W en hangt op ongeveer 30cm boven de dames. Hierna hebben ze elk nog een litertje water gekregen, met wat rhizotinoc en cannazym afgezuurd op pH 6.
                            20170502_222240.jpg20170502_222257.jpg


                            15x Bubble kush
                            20170502_223913.jpg20170502_224213.jpg

                            en de 16 Critical's

                            20170502_223931.jpg20170502_224240.jpg
                            Ga denk ik vanaf morgen stapsgewijs de lichtsterkte opvoeren en dan gelijk de klok omschakelen als ze op vol vermogen staan. Is dit een probleem voor de plantjes om kort na het verpotten om te schakelen van groeien naar bloeien? Of te stressvol en beter iets langer met rust laten?

                            Dit was em weer even. Nu genieten van een overheerlijk schaarhashje

                            Peace out BB

                            aangepast foto's waren niet zichtbaar
                            Attached Files
                            Last edited by Belgianbudd; 8 May 2017, 12:39.

                            Comment


                              #15
                              ...Korte update...

                              De dames gaan goed. Na dagelijks de lichtsterkte opgevoerd te hebben tot 2x 660W is vandaag, 4 weken na zaaien, de klok op 12/12u gegaan.
                              Plantjes hebben allen zo goed als dezelfde hoogte en zien er goed en gezond uit. Na het vetpotten had ik ze elk 1l water gegeven. Dit was blijkbaar ruimschoots voldoende want zonet stond de tensiometer nog maar op 155mbar. Dus voorlopig nog even niet bijwateren.
                              Het tweede plantje op de voorgrond heeft zichzelf aan het begin van haar leven "getopt" door 2 blaadjes die aan elkaar gegroeid waren zodoende uitgeschoten tot een heuse tweetopper

                              Nou dit was em weer ff, benieuwd hoeveel ze nu nog de hoogte in gaan schieten..

                              Groeten BB


                              20170505_195956.jpg
                              20170505_200013.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X