Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Low budget 1e en 2e kweek... tegelijk!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Low budget 1e en 2e kweek... tegelijk!

    Korting op 420shop
    Beste plantgenoten,

    Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Ik heb sinds vandaag de vensterbank vol staan met White Widows. Niet helemaal maar het klinkt wel leuk vind ik.

    2 Staan al ca. 2,5 maanden, na 2 keer verpotten staan ze nu in een 65 liter kuip en een 12 liter emmer. Zijn nu iets meer dan 1 meter hoog vanaf de onderste tak.
    De plant in de 12 l is van mn vriendin, dus daar ga ik t hier niet over hebben.
    De 65 l krijgt elke dag 3/4 tot 1 l kraanwater (ligt eraan hoe droog de grond is), wekelijks een kwart dop (iets minder) gamma plantenvoeding (was me al aangeraden om voeding bij GS te halen, maar voorlopig werkt dit nog goed naar mijn onervaren mening), en word elke dag een kwartslag gedraaid zodat ie niet scheef groeit ofzo.
    Heli view.jpgFull view.jpgIs dit normaal.jpgDode puntjes.jpg

    Op de derde foto zie je als je goed kijkt 2 nieuwe stengeltjes. Is dit normaal of heb ik nou een debiele plant? Ik neem aan dat het geen kwaad kan dus ik laat ze maar zitten. Of kan ik ze beter eruit halen?

    Het blad op de 4e foto viel me vanochtend op is heel vaal groen van kleur en heeft donkere bladpunten. Wat kan ik hier tegen doen. Het is het onderste blad (te weinig licht?) en het is voor zover ik kon zien de enige. Dus op zich (nog) niet echt een probleem. Toch?

    Er staat ook een stekje van de 65 l plant, maar daar gaan we wss niet zoveel van horen, want ze staat er niet al te jofel bij. Dus heb ik vandaag 2 nieuwe zaadjes (ook WW) geplant. Ik had geen zin om ze te laten ontkiemen, want dat gebeurt in het wild ook niet (toch?)
    Ik heb eentje iets dieper geplant dan de bedoeling was (2/3 van mijn pink) en de ander een vingertop diep. Ik weet niet precies hoe groot de potten zijn, maar mijn beste gok is 2 en 4 l.
    Greenhouse WW.jpgNieuwe ronde.jpgStekje.jpgStekje nog n X.jpg

    Stay stoned

    #2
    Re: Low budget 1e en 2e kweek... tegelijk!

    Dag allemaal,

    even een kleine update, is niet zoveel gebeurd maar k zag dat de bovenste 10 cm van de 65 l plant in de schaduw staat. Kan dit veel kwaad? Ben van plan om volgende week een lamp te kopen bij de GS en dan eindelijk in de bloei.
    Ik heb bij bladproblemen gekeken voor de bladpuntjes, en denk dat t ondervoeding zou kunnen zijn, dus ga ook gelijk kijken voor bloeivoeding. Iemand tips voor een goed en goedkoop merk/alternatief? Liefst puur natuur, maar voorlopig is een flesje ook goed.

    Ik wilde de plant eigenlijk in een kast zetten tijdens de bloei, maar heb net opgemeten en nu blijkt dat ze de kast al voorbij is gegroeid. Dus nu wil ik haar gwn in een kamer aan de achterkant v/h huis (zon schijnt aan de voorkant) met alleen een lamp erboven.
    Bij de GS hadden ze een complete 600W HPS 2ehands, maar ik vind 600W een beetje overdreven en ben een beetje bezorgd of mn meterkast dat wel trekt.
    De plant is nu 1,20 m hoog vanaf de grond (niet tot de lobblaadjes ingestopt, kwam er te laat achter dat dat ook kon) en 75 cm breed rondom. Is het verstandig om hier een 600W lamp boven te hangen met alleen een raampje open. En een gordijntje 's avonds tegen sluiplicht.

    De zaadjes zaten vanochtend nog verstopt, maar nu net zag ik dat ze allebei hun koppie hebben opgestoken.

    Stay stoned
    Last edited by Timmeeeh; 5 July 2010, 21:29.

    Comment


      #3
      Re: Low budget 1e en 2e kweek... tegelijk!

      hey ziet er allemaal goed uit
      ik zouw een 600 wat lamp afraaden das te zwaar voor 2 plantjes ik heb een kast van 1m op 1m op 180h en heb nu al soms probleemen dat het te warm komt in de kast
      zo ik denk dat je met een 400 watt lamp meer dan genoeg ga hebben

      Over de voeding als je puur natuur wilt werken moet je ff zoeken op het forum hier staan paar topics over puur natuur voeding maar pas er mee op dat je je planten niet overvoed met die puur natuur
      ik persoonlijk gebruik alles van plagron en het gaat zeer goed ben juist bloei week 4 begonnen
      je kan altijd eens kijken naar mijn kweekje

      grtjs
      Last edited by smoker2002; 6 July 2010, 17:49. Reden: type fout
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #4
        zaadje1 6-7-2010.jpgzaadje2 6-7-2010.jpgzaadjes 1&2 dag 3.jpgSDC10610.jpgSDC10611.jpgSDC10612.jpgSDC10613.jpg


        Update dag 7:

        Zaadjes doen het lekker, als ik ze sochtends omdraai zijn ze smiddags alweer richting zon gebogen. Is het trouwens beter om ze naar de zon te laten groeien, of kan ik ze beter elke dag omdraaien zodat ze zichzelf weer corrigeren (zoals ik dus al doe)?zaadje 1, 9-7-2010.jpgzaadje 2, 9-7-2010.jpg

        Het stekje waarvan ik dacht dat ze doodging, blijkt het beter te doen dan verwacht. De bladeren zijn minder gaan hangen en volgens mij staat ze ook wat rechter.
        Stekj 9-7-2010.jpgStekje 9-7-2010.jpg

        Volgens mij is de grote plant haar onderste bladeren aan het leegzuigen, ga volgende week hopelijk eindelijk in bloei zetten.
        9-7-2010, 3.jpg9-7-2010, 2.jpg
        Nou dat is het wel weer voor vandaag, dus euhh...

        Stay stoned
        Last edited by Timmeeeh; 9 July 2010, 16:34. Reden: Update

        Comment


          #5
          Re: Low budget 1e en 2e kweek... tegelijk!

          Dag allemaal, ik ben een beetje aan het experimenteren geweest, en heb een zijtak van de grote plant getopt.
          Getopte zijtop.jpg
          Ik heb afgezien van het idee om een hps lamp te kopen, voorlopig. In plaats daarvan wil ik de kleine plantjes onder een spaarlamp en/of tl-buis zetten. En de grote plant gewoon in het raam laten afbloeien wanneer ze er zin heeft.

          Ik heb vandaag gekeken in de gereedschapwinkel, en ik zag een spaarlamp van 13 Watt die bijna 500 Lumen geeft. Ik weet dat dat niet zoveel is, maar er stond op dat
          ie de lucht ioniseert en dat dan de lucht schoner is.
          Dat klinkt wel leuk, maar is dat echt zo? Heeft iemand hier ervaring mee?
          Als dat zo is wil ik hem wel tussen 2 tl balken hangen.

          De 2 zaadjes zijn nu allebei op weg naar hun 3e node. Ze zijn allebei behoorlijk aan het strekken, vandaar dat ik ze onder een lamp wil zetten.

          Zaadje 1.jpgZaadje 2.jpg

          Het stekje doet het ook goed, ze is net voorbij haar 3e node. Ga deze tegelijk met de 2 zaadjes laten bloeien, weet alleen nog niet of ik haar ook onder de lamp laat groeien of dat ik haar pas onder de lamp zet als deze op 12/12 gaat. Weet ook nog niet wanneer dat gaat gebeuren, maar ik ga gewoon op m'n gevoel af.
          Ik was eigenlijk van plan om deze te gaan toppen, maar nu weet ik het niet meer zeker. Ik wil eigenlijk gewoon zo snel mogelijk oogsten.
          stekje 19-7-1990.jpg

          En dan nog wat foto's van de grote plant, ik noem haar Plentie, want er is plenty of Plentie. Maar goed, ik wilde dus iets doen met de planten, maar dat gaat natuurlijk niet. Zo'n plant zorgt voor zichzelf natuurlijk, dus ik dacht ik top een zijtak en kijk wat er gebeurd. Dus nu maar kijken wat er gaat gebeuren.
          Plant zonder flits.jpgPlant onder met flits.jpgPlant boven met flits.jpg
          Nog 1 vraagje trouwens. Wanneer gaat een White Widow ongeveer bloeien onder zonlicht?

          Gtrz

          Comment


            #6
            Re: Low budget 1e en 2e kweek... tegelijk!

            Hallo mede-stoners,

            Toch maar weer 's updaten, 't gaat niet zo heel goed met de plantjes. De 2 zaadjes zijn dood, het stekje is stervende.
            Ik heb 2 kasten tegen elkaar gezet en de binnenkanten behangen met aluminiumfolie. Er hangt nu nog 2x18 Watt tl boven, maar ik heb vandaag een 250 Watt HPS set besteld dus die komt volgende week binnen. Sinds vandaag heb ik ook eindelijk een tijdschakelaar aangesloten.
            Volgende week ga ik t even beter organiseren en bloeivoeding halen en misschien ook bloeibooster.
            Foto's volgen nog.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Low budget 1e en 2e kweek... tegelijk!

              hey Timmeeh! (over gehouden van Southpark?)
              zonde van die 2 zaadjes en je stekje!
              het zag er echt zo veel belovend uit
              hopen dat ze het onder de HPS wel goed doen!
              als je dan toch voeding haalt, neem dan ook groei voeding mee!
              hier zit meer stikstof in, denk nmlk dat de gele bladen bij je WW stikstof tekort is!
              hoop dat je er wa aan hebt...

              grtzz flitspaal
              I ain't going nowhere, untill I done it all!

              Comment

              Bezig...
              X