Eerste autoflower-kweek in kleerkast

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Kweeknoob
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2017
    • 90

    #31
    Heyt iedereen. Weekje overgeslagen, maar de plantjes zijn nu 7 weken oud! Zoals ik eerder al aangaf blijven de onderste blaadjes verkleuren en heb er al enkele verwijderd. Moet ik me daar nog zorgen over maken? Plant 1 lijkt me er het "ergst" aan toe, plant 2 doet het precies vrij goed, zonder al te veel verkleuring. Ze hebben allebei hier en daar wel kleine verbrande tipjes op de bladeren.

    Ze krijgen nu elk ongeveer een halve liter met alga bloom per 24u

    Alle advies is welkom, ik ben nu al zo ver geraakt dat ik het niet wil verknoeien in de laatste weken


    PLANT 1

    3.jpg1.jpg2.jpg5.jpg4.jpg



    PLANT 2



    IMG_20170820_184916.jpgIMG_20170820_184801.jpgIMG_20170820_184833.jpgIMG_20170820_184841.jpgIMG_20170820_184825.jpg
    Attached Files

    Comment

    • Stemma
      Exquisite Grower
      420 Member
      • Mar 2014
      • 7415

      #32
      Ze staan er helemaal niet slecht bij hoor!
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment

      • Kweeknoob
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2017
        • 90

        #33
        Week 8!

        Ik blijf me toch wat zorgen maken over plant 1, de bladeren blijven vergelen en afvallen, op 1 zit ook een rare vlek en de bladpunten staan hier end aar in een "klauw" naar beneden, dus ik denk dat het toch een stikstofvergiftiging is. Plant 1 heeft de afgelopen 2 dagen dus enkel water gekregen zonder voeding. Hij heeft volgens mij nog wel enkele weken te gaan, de witte haartjes staan nog grotendeels recht naar boven en ik merk ook wel dat er minder buds aan zitten dan bij plant 2.

        Over plant 2 maak ik me minder zorgen al zie ik ook een paar klauwen opduiken. De toppen zijn groter en hebben al een pak meer bruine haartjes.

        Wederom dezelfde vraag dus: is het al problematisch en zo ja, wat kan ik nog verbeteren?

        Nieuwe vraag: wanneer zou ik ongeveer moeten beginnen met de planten volledig te spoelen voor de oogst? Plant 1 zal volgens mij wat later klaar zijn dan plant 2, die al een pak meer bruine haartjes heeft ontwikkeld. Volgens RQS is de bloeitijd 8 tot 10 weken en oogsten in 11 tot 12 weken.

        PLANT 1

        1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg


        PLANT 2


        21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg

        Comment

        • Kweeknoob
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Jun 2017
          • 90

          #34
          Iemand??

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #35
            Zou me niet zo druk maken je planten moeten nog paar weekjes maar ze heeft niet meer al haar bladeren nodig dus sommige laat ze los worden geel vallen af
            Ze kan niet eeuwig groen blijven natuurlijk verder zien ze er goed uit zou me geen zorgen maken .
            En waarom je autoflowers voeding geef ik weet het niet maar die gaan ook goed zonder voeding om dat ze niet zo oud worden maar suc6
            God was never on your side..

            Comment

            • Kweeknoob
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Jun 2017
              • 90

              #36
              Bedankt voor je reactie, dat stelt me al wat gerust

              Het is m'n eerste kweek, dus ik maak me nogal snel zorgen, zeker nu ik zo dicht bij het einde zit. Ik had gelezen dat een beetje voeding wel aangeraden werd, heb ze gewoon alge grow en bloom gegeven.

              Volgens RQS zou ik in principe binnen 2-3 weken kunnen oogsten. Ik moet me alleen nog ergens een vergrootglas aanschaffen om de trichomen te kunnen checken

              Comment

              • laurenzo
                Advanced Stoner
                Member
                • Jun 2015
                • 57

                #37
                Niet alle info van rqs geloven, het zijn vaak verkooppraatjes.

                Comment

                • Mammy
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2017
                  • 154

                  #38
                  Hoe komt het dat je vanaf groei tot aan de bloei er maar 8 weken over doet en nu al zulke toppen hebt?

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Dat is nou waar een verslag om draait.
                    Je kunt vanaf het begin zien wat iemand doet en waarmee.
                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #39
                  Nieuwe vraag: wanneer zou ik ongeveer moeten beginnen met de planten volledig te spoelen voor de oogst?
                  Met volledig spoelen bedoel je natuurlijk gewoon de normale hoeveelheid water geven, maar zonder voeding.
                  Dat doe je de laatste dagen. Minimaal een dag of zeven als ze nog zo groen zijn. (langer kan ook geen kwaad)

                  Dat vergelende blad lijkt me een stikstof tekortje, magnesium ook misschien.
                  Da's niet zo'n probleem in de laatste fase.
                  Zou daar nu niks meer aan doen. Ik reken dat ze met een week of twee wel om gaan ja.
                  Leuke plantjes, Kweeknoob ; Doe je goed.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Mammy
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2017
                    • 154

                    #40
                    QnQ dat heb ik helemaal gelezen maar het zegt mij heel weinig. Probeer het te begrijpen allemaal hoor en Google me suf
                    Begin al veel te leren maar begrijpen van alles lukt nog niet helemaal.
                    heb zelf pas voor het eerst zaadjes laten ontkiemen en heb 2 vrouwtjes gekregen in slechte toestand die nu beginnen met bloeien.
                    heb zelf erg weinig ruimte voor apparatuur en woon in een flat met balkon met zon van 15 tot 20uur en de ochtend een raam met zon van 730 tot 1430.
                    heb ook een 250watt lamp hangen maar is in een kleine gang kast.
                    ik rook al heel wat jaartjes maar zelf kweken niet

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Allright, relax. Komt vanzelf goed, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
                  • Mammy
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2017
                    • 154

                    #41
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kweeknoob
                    Bedankt voor je reactie, dat stelt me al wat gerust

                    Het is m'n eerste kweek, dus ik maak me nogal snel zorgen, zeker nu ik zo dicht bij het einde zit. Ik had gelezen dat een beetje voeding wel aangeraden werd, heb ze gewoon alge grow en bloom gegeven.

                    Volgens RQS zou ik in principe binnen 2-3 weken kunnen oogsten. Ik moet me alleen nog ergens een vergrootglas aanschaffen om de trichomen te kunnen checken
                    Ik vind het 2 mooie planten heb je goed gedaan
                    mooi verslag ook met de fotos

                    Comment

                    • Kweeknoob
                      Expert Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2017
                      • 90

                      #42
                      Bedankt voor de reacties iedereen!

                      Weet wel dat zaadbanken gewoonlijk nogal optimistisch zijn over oogsttijden, maar tot nu toe ziet het er al behoorlijk goed uit. Ik probeer alvast geduldig te blijven

                      Comment

                      • Kweeknoob
                        Expert Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2017
                        • 90

                        #43
                        We zijn aan week 9.5, en mijn bladeren hebben ondertussen zowat alle kleuren van de regenboog :s

                        Ze krijgen nu al een dikke week enkel water te drinken. Ik zie ook nog maar weinig vooruitgang in de laatste twee weken, eerlijk gezegd. De buds worden niet meer groter en de pistels blijven zowat overal recht naar boven staan. Hoe lang denken jullie dat het nog zou duren voor ik kan oogsten?

                        IMG_20170905_140747.jpgIMG_20170905_140756.jpgIMG_20170905_141134.jpgIMG_20170905_141046.jpgIMG_20170905_141110.jpgIMG_20170905_140953.jpg

                        Comment

                        • Kweeknoob
                          Expert Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2017
                          • 90

                          #44
                          We zijn ondertussen in week 10 en het begint te kriebelen om de schaar erin te zetten. Heb even een apart topic gemaakt met alle foto's. Denken jullie dat ze ongeveer klaar zijn voor de oogst?

                          Hey iedereen, mijn auto-amnesia's zijn ondertussen dik 10 weken oud (kweekverslag kan je hier terugvinden (https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum/binnen

                          Comment

                          • Kweeknoob
                            Expert Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2017
                            • 90

                            #45
                            Hey iedereen, we zijn in week 11! de bovenste toppen hebben nog wat bruine haartjes bijgekregen, trichomen zien er nog steeds goed uit, al heeft de eerste plant precies wat voorsprong op de tweede.

                            Wat denken jullie, tegen het einde van de week knippen of nog even wachten?

                            PLANT 1

                            IMG_20170918_151029.jpgIMG_20170918_151601.jpgIMG_20170918_151445.jpgIMG_20170918_151215.jpgIMG_20170918_151333.jpgIMG_20170918_151134.jpgIMG_20170918_151128.jpg



                            PLANT 2


                            IMG_20170918_151641.jpgIMG_20170918_151838.jpgIMG_20170918_151705.jpgIMG_20170918_151653.jpgIMG_20170918_151750.jpgIMG_20170918_151724.jpg

                            Comment

                            Bezig...