Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vis op het droge 5 x Amnesia x WW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mooi veldje, gaat lekker !

    Als je het net niet gebruikt voor een scrog of ondersteuning dan zou ik het eruit halen. Mocht je een plant eruit willen halen of verplaatsen dan heb je kans dat deze vastgegroeid is in het net en je de boel kapot trekt. Zou zonde zijn...

    Als je gaat scroggen hoef je niet te binden, je kunt ook telkens de plantjes onder het net stoppen. Maatje van mij is aan het experimenteren, hij doet dit met de toppen, dus in plaats van de top boven het net uit te laten groeien stopt hij telkens de top onder het net. Zo groeien er allemaal kleine topjes die normaal de hoofdtop vormen omhoog, deze gaan als het ware dwars op de stam omhoog groeien en krijgen zo meer licht. Volgens hem werkt het super, ik ga het ook eens proberen.

    Keep it green !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      is dat niet hoe scroggen moet?

      Das hoe ik het deed...

    #17
    Aaaah dat klinkt inderdaad nog wel iets beter staat genoteerd voor de volgende! Thanks

    Comment


      #18
      als het nog een beetje kan, zou ik heel voorzichtig, let op dat je ze niet breekt, proberen de takjes nog wat onder het net te buigen, zodat ze allemaal op gelijke hoogte zitten en je de lamp daarop kan aanpassen

      het idee achter een scrognet is namelijk dat ze allemaal op gelijke hoogte op het net worden gehouden zodat alle topjes op t net evenveel licht krijgen, gezien je in de tent alleen een lamp van boven hebt op een vaste plek en niet een ronddraaiende zon zoals buiten (waar de "kerstboomvorm" van de plant aan alle kanten licht mee kan opvangen gebeurd dat binnen van 1 kant en maak je dat gelijk voor meer licht)

      K zou de afstand tussen de gaten, wat dus de max hoogte van de toppen zou moeten zijn, in rekening nemen als je de lamphoogte bepaald, als je die niet steeds wilt verhangen
      Als ze een beetje gestopt zijn met groeien en echt alleen nog de toppen dikker maken kan je de lamp weer wat dichterbij hangen gezien ze niet meer omhoog groeien

      plaatje van internet voor t idee(hoewel ik zeker aanraadt een aantal scrog topics te lezen op t forum hier, altijd leerzaam ): 35_days_1212_004.jpg

      Comment


        #19
        Iedereen bedankt voor de feedback, ik heb al jullie adviezen terhalve genomem en mijn netje weggehaald. Nu heb ik de 2 voorste planten een kleine 10 cm verhoogt zodat allle topen die er toe doen op dezelfde hoogte zitten.

        Ik had zelf nog het idee om ze met visdraad iets te verlagen zodat de rest misschien nog iets meer zon krijgt.. iemand hier ervaring mee?

        Fototje
        Attached Files

        Comment


          #20
          Ziet er beter uit. Je kunt ze een beetje leiden. Pas op dat ze niet knakken voor je buigt. Ik zou het niet doen in jouw geval.
          Het veldje ziet er goed uit.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #21
            Wel weer een keer tijd voor een update iedere dag lees ik met plezier jullie verslagen die hier en daar wat uitgebreider zijn als die van mij maar desalniettemin een kleine update.

            Voor mij veranderd er eigenlijk weinig de laatste weken dagelijks een beetje water geven en een kleine inspectie en zover ik kan zien gaat het allemaal nog wel aardig.

            Mijn kleinste plantje die ik nooit overgepot heb en dus ook geen verse voorbevoede grond heeft gehad laat wel een lichtere kleur zien en hier en daar wat gele uitgedroogde blaadjes die afvallen. a1.jpg

            Wel las ik op de website van hy-seeds dat deze plantjes erg lekker gaan op een hoge EC in de grond (Mooi op tijd, zucht) :Z dus ik heb de voeding ook maar opgevoerd (in het begin was ik erg angstig voor overvoeding na alle enge verhalen hier. Nu krijgen ze 30ml op 5liter afgezuurd water wat me een EC van 140 gaf. Is kijken of mijn achtergestelde plantje nog een inhaalrace kan gaan doen qua topsize.

            Volgens de zaadbank hadden de plantjes een bloeitijd van 9-10 weken en staan sinds 14 augustus ongeveer in bloei dus als ik daar dus 11-12 weken bij op zou doen zou ik rond 1 november klaar zijn. ben wel erg benieuwt hoe lang de toppen nog zullen groeien want het ziet er allemaal al zo gaaf uit, ik kan niet wachten op mijn eerste snaakie.

            Hier nog een paar fotos uit die ik zojuist geschoten heb

            a2.jpg

            Op deze Top heb ik geprobeerd "Bud swelling" toe te passen en je kunt wel degelijk zien dat het een dikkere rondere top heeft maar of die straks daadwerkelijk ook compacter en zwaarder zal zijn als de rest moet nog blijken maar als je het niet probeert

            bud.jpg

            En hier nog 1tje van alle 5 de dames in de tent bud2.jpg

            Mu weer geduldig wachten en genieten van al jullie mooie verslagen.

            Goede week allemaal

            Comment


              #22
              Ziet er goed uit
              Ik ben benieuwd naar de bud waar je bud swelling op toegepast hebt !
              Ik ben nog aan het twijfelen of ik het eens ga proberen op 1 topje als ze zover staan bij mij

              Nog veel succes !

              Comment


                #23
                Ziet er prima uit!

                Comment


                  #24
                  Jammie jammie Gaat goed komen zo te zien..
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #25
                    Deze vanochtend geschoten IMG-20170915-WA0000.jpegmooi vooruitzicht

                    Comment


                      #26
                      Goedemiddag kwekers,

                      ik zat even met een vraagje over canna pk13-14 en mijn bewuste plantjes.

                      Nu geeft de website waar ik mijn zaad bestelt heb aan dat de plantjes 9-10 weken moeten bloeien en canna geeft aan dat je 4 weken voor het oogsten de pk13-14 moet toevoegen. Nu staat de klok vanaf 1 augustus op 12/12 en begon de echte bloei rond de 14e.

                      Nu de vraag wanneer zou ik de pk1314 toe moeten voegen of ben ik al te laat?

                      De meeste toppen lijken iig wel uitgegroeid.

                      Comment


                        #27
                        Een kleine foto update van de plant die tot nu toe de grootste toppen heeft Ik heb de dame zojuist even uit de tent gehaald voor een kleine fotoshoot waar het helaas mislukt is om echt goed te kunnen laten zien hoe groot ze zijn (1 hand een bierfles naast de top houden en met de andere hand fotos maken levert weinig soeps op) Maar de allergrootste tot nu toe is dus ongeveer het onderste gedeelte van een flesje grolsch.

                        Mooi shotje van bovenaf waar je al kan zien dat ze onderaan wat vergelen maar ik stoor me er niet zo aan.

                        20170922_221814.jpg

                        Ook heb ik wat close ups gemaakt van het "monster"
                        love.jpglief.jpg
                        hier nog eentje van de onderkant, wat denken jullie natuur? of krijgen ze wat tekort of teveel?
                        20170922_222005.jpg

                        Goed weekend iedereen!
                        Attached Files

                        Comment


                          #28
                          ZIet er allemaal goed uit. Niets veranderen.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #29
                            Goedemiddag allen,

                            gisteren weer even een van de plantjes uit de tent gehaald die zich een beetje raar gedraagt,. Met nog een week of 4 te gaan begint mevrouw een beetje geelzucht te vertonen 20171002_004828.jpg ook de randjes willen me wat vertellen maar zelf denk ik dat het komt omdat de ventilator een tijdje op er hoofd heeft gelegen. (Ellendige ding was omgevallen om wat voor reden dan ook) Ik heb ook op die blad-herkenning kaart gekeken, maar daar kon ik dit niet op vinden.

                            Misschien dat ook de reden is van deze foxtails?
                            20171002_004952.jpg Iemand enig idee?



                            Comment

                            Bezig...
                            X