Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

#Noobkweker eerst kweek kan tips gebruiken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zo, da's een hele plaag.
    De larven van die vliegjes knabbelen aan de wortels van de plantjes.
    Probeer de bovenlaag wat droger te houden. Hoe natter de grond, hoe meer mugjes.

    Mooi dat je nematoden besteld hebt, dat werkt wel.
    Ik doe altijd een rondje door het hele huis, alle planten krijgen een scheut water+Nematoden.
    Ook zakken grond die ik heb staan krijgen allemaal een beurt.
    Je krijgt genoeg nematoden, en ze zijn niet zo lang houdbaar, beter gebruiken dan dood laten gaan, denk ik dan.

    Die vliegjes, mugjes eigenlijk, krijg je met de grond mee.
    Bij veel shops wordt de grond buiten opgeslagen. Dan zitten ze er altijd in.

    * Je kunt die Brimex niet samen met de nematoden gebruiken denk ik.

    ** btw, ik heb wat overbodige quotes weggehaald.
    De 'Citaat'knop gebruik je alleen als het niet duidelijk is waar je op reageert
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • BigShmoke
      BigShmoke commented
      Editing a comment
      Thanks nog een keer voor de info Q,
      Wel op de Brimex fles staat erop om met de natuurlijke vijand te bestrijden dus nematoden toch?
      Heb het gezien op internet dus kan zijn dat het niet klopt.
      Ben echt wel benieuwd om die nematoden te gebruiken :p

    #32
    Ja, klopt, maar niet tegelijk
    Brimex insectenspray is ontwikkeld om in combinatie met natuurlijke vijanden te gebruiken.
    Na gebruik geldt een wachttijd van 24 uur, waarna de natuurlijke vijanden uitgezet kunnen worden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • BigShmoke
      BigShmoke commented
      Editing a comment
      Gewoon nog 1 vraag moet ik alleen in m'n tent sprayen? of in heel de kamer?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Zou gewoon even lezen wat er op staat.
      Ik denk dat de tent voldoende is.

    #33
    Hoi Medekwekerzz

    Zoals ik belooft had breng ik nog deze recente update:

    Op 21 juli heb ik de 3 zaadjes gezaaid
    --18 Augustus is de voorbloei van Royal Haze en White Widow begonnen.
    --Later op 20 Augustus is de voorbloei van de AK begonnen.

    --Krijgt nog altijd dezelfde lichtschema 20/4
    --Temperatuur: 26.9
    --Luchtvochtigheid: 70%

    Ze zijn redelijk groot geworden
    --Royal Haze: 74cm
    --White Widow: 64cm
    --AK Auto: 50cm

    Heb nog altijd problemen met die plaag van vliegjes, ben nog altijd op de nimatoden aan het wachten.
    Heb wel al een beetje met Brimex gespoten hopelijk helpt het.

    Ik hoop dat jullie de foto's kunnen zien

    Alle tips zijn welkom voor een betere kweek.

    Er zullen nog update's volgen...
    Greetz BigShmoke


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 16 photos.

    Comment


      #34
      Hey hey

      Mijn Ak begint van onder 1 groot blaadje geel te worden en een paar kleintjes die ook geel worden. WAT MOET IK DOEN?

      Heb nog altijd geen ph en ec want weet nog altijd niet hoe ik dit correct moet doen.

      Graag had ik een beetje hulp gehaad?

      Nu effe gaan werken en vanavond vlieg ik er weer in tot laterz.

      Comment


        #35
        Gooiemiddag allemaal,

        Heb nog enkele foto's van mijn Autoflowers getrokken omdat ik denk dat het niet echt zo goed gaat.
        Maar misschien kunnen jullie daarbij helpen.

        2 van de plaantje's hebben al een paar gele blaadje's gehaad, maar de oorzaak weet ik niet.

        De plaag van de vliegjes is een beetje over maar vanavond gaan de nimatoden erin, misschien dat die larven al aan die wortels bezig zijn?

        Heb gisteren nog een keer proberen de ph te meten als het gelukt is weet ik niet.
        Hoe ik de kraanwater ph meet is ik pak een glas water en deed die ph meter erin eerste getal die ik kreeg was 8.66 dan 8.17 en verder naar 8.9 en zo bleef hij langzaam naar beneden gaan.
        Heb ook een beetje aarde met water in een meetbeker gemeten en daar waren de getalen 7.80 dan 7.77 verder naar 6.82 en bleef ook langzaam naar beneden gaan.

        Zoals jullie zien op de foto's heb ik denk ik toch alle materiaal om de ph te meten of niet?

        Graag wat tips of opmerkingen of 1 of 2 uur les geven

        Ps. Sorry voor mijn nederlands
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 30 photos.

        Comment


          #36
          Ik gebruik dezelfde PH meter en doe eigenlijk hetzelfde als jou, maar zodra je de PH-meter in een glas hebt dan zou die wel een steady getal moeten geven.

          Zelf laat ik het kraanwater altijd een dag rusten. Dus direct na het voeden vul ik mijn gieter weer en laat ik het een dag staan vul ik een glas om te kijken of de PH een beetje overeenkomt met die van de afgelopen dagen (heb geen eikvloeistof) en dan zuur ik hem af met PH- tot ongeveer 6 (goed roeren met een lepel ofzo en een minuutje laten staan) dan voor de zekerheid weer een klein beetje in een glas opnieuw meten.

          En klaar is vis

          Heb persoonlijk nooit de PH waarde van de grond gemeten aangezien die over de gehele grond verschillend is en zolang je er maar water in giet met een PH rond de 6 kan het volgens mij niet misgaan.

          Succes

          Comment


          • BigShmoke
            BigShmoke commented
            Editing a comment
            Oke dank je wel voor de info. Kzal voortaan hetzelfde doen als jou maar kga denk ik een grote vat kraanwater boven zetten en daar altijd de ph proberen aan te passen. En ook goed dat ik weet dat het op 6 moet en niet op 7 ph dat heb ik gedaan.
            Heb gisteren ook de plaantjes water gegeven met een beetje bloei voeding (Algra Bloom) omdat ik veel gele blaadjes kreeg op mijn Royal Haze. De andere 2 hebben daar nog niet echt last van. Heb gisteren ook per ongelijk de top van de Royal haze gebroken dus denk ik dat het niet meer te redden valt die top.

            Groetjes BigShmoke

          #37
          Ik zou met die Alga Bloom helemaal niet afzuren, het is bio voeding en bio voeding regelt zelf de PH. Foutjes in de PH regeling kunnen allerlei problemen geven waaronder dus ook gele bladeren. Het mag wel maar dan moet het 100 % goed gebeuren.

          Gebruik zelf ook de Alga lijn, ook zonder afzuren.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • BigShmoke
            BigShmoke commented
            Editing a comment
            Dan moet ik gewoon kraanwater + voeding geven en niks eraan doen?
            Dus het is normaal dat ze van onder beetje gele blaadjes krijgen? Moet ik die wegtrekken of knippen of gewoon laten hoe het zit?

          #38
          Niks moet, je mag rustig je water afzuren maar het hoeft niet met deze voeding. Dan is er ook minder kans op fouten.

          Geel blad kan allerlei redenen hebben, als je hier en daar een geel blad hebt en het verspreidt zich verder niet dan zou ik mij er geen zorgen over maken. Als het er steeds meer worden heb je pas een probleem. Zo laag aan de stam kan het net zo goed zijn dat deze eens nat zijn geworden met water geven. De bladeren kun je gewoon laten zitten, die vallen vanzelf af. Ruim de afgevallen bladeren wel op om ongedierte of schimmels te voorkomen.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • BigShmoke
            BigShmoke commented
            Editing a comment
            Een dikke merci voor de info ^^

          #39
          Halloo,
          Het is al een eindje geleden dat ik een verslagje heb gemaakt.
          Maar hier ben ik weer.
          Mijn Royal Haze, Ak, White widow zijn bezig aan hun 7de week.
          Ze zitten vollop in bloei. Er komen mooie toppen aan.
          Ik heb perongelijk ook mijn Royal Haze zijn top gekraakt en ik heb deze afgeknipt.. Maar nu is hij bruin aan het worden waar het is afgeknipt.. Is dit toprot ??
          Ook mijn blaadjes van mijn Royal haze vertonen vlekken..
          Op mijn andere plantjes komen er ook hier en daar vlekken.. ( zie foto's )
          Zijn mijn plantjes ziek?? en wat moet ik hieraan doen ?
          Mijn Ak blijft maar groeien.. en hij geraakt niet meer onder de lamp. Is dit een probleem?
          Verder gaat alles goed met de buds.
          Maar ik maak mij toch een beetje zorgen..

          Have a nice day!!
          Grtz Bigshmoke
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 25 photos.

          Comment


            #40
            Heylaaaa lang geleden dat ik iets gepost heb

            Morgen zal ik nog eens wat foto's erop zetten want heb jullie mening nodig

            Mijn vriendin zegt dat ze al bijna klaar zijn en ik zeg van niet dus we zitten met een dilema.

            Dus morgen verwacht ik wat hulp van jullie groene gedachten tot dan....

            Comment


              #41
              Hellooo medekwekers
              Zoals ik had gezegt heb ik hier weer enkele foto's.
              Ze zijn nu namelijk al aan week 9.
              Ik denk dat mijn ak al bijna oogst klaar is.. Wat denken jullie ??
              De takken van mijn ak hangen door omdat de toppen te zwaar zijn denk ik
              Door een calcium tekort in de ak heeft hij namelijk verbrande vlekken op de bladeren.. maar we proberen dit zo goed mogelijk onder controle te houden.
              Ik denk dat ze er voor de rest wel goed uitzien.
              mijn oogst zal niet zoveel zijn dan ik had gehoopt, maar het is dan ook mijn eerste kweek .
              Graag had ik jullie mening ervan gehoord

              Keep on smoking
              Grtz Bigshmoke.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 17 photos.

              Comment

              Bezig...
              X