Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slakkenhuisventilator

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Slakkenhuisventilator

Korting op 420shop
    Goedendag mede kweekers,,

Ik ben al een x aantal dagen bezig om achter informatie tekomen naar de werking van een slakkenhuisventilator. Ik heb een darkroom 1m x1m x 2m, en zou graag verse lucht in de tent willen laten blazen. Is zo'n slakkenhuisventilator aanbevolen? En heb ik er dan 2 nodig, één om verse lucht aan teblazen, en 1 om lucht aftevoeren? Ik weet wel dat ik rekening moet houden naar de verhoudingen qua lucht in de tent en afvoering.
    Voor ieder dat nu meedenkt hartstikke bedankt!

gr. Sensiel

Re: Slakkenhuisventilator

He sensiel,
    ik heb zelf nog geen tent of iets met afzuiging, maar ik heb wel gelezen dat je inlaat 2x zo groot moet zijn als je uitlaat.
    Btw. volgens mij is dit meer iets voor bij vragen binnenwiet of kweekruimte.
    Grtz

Comment

De uitlaat moet groter zijn dan de inlaat, anders gaat je tent bol staan, en verliest de filter zijn functie --> stinkie stinkie! (nou ja .. ruikt lekker, maar we willen niet dat het hard geurt )

En inderdaad hoort dit onder Vragen Binnen kweek

Ik heb zelf een tent van 1.2 x 1.2 x 2, en alleen een uitlaat 220m³ RVK
      met een mistmaker en de hittegolf die wat minder is heb ik temperaturen van 24 - 28 C°.
      Mn lampen branden van 20u 's avonds tot 14u volgende dag

Anyway, succes!
      Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

Comment

och och och, ik heb hem idd in een verkeerde topic gezet, sorry. niet goed opgelet!. als ik wist of ik deze topic kon verplaatsen dan had ik het gedaan. Volgende keer zal ik er beter opletten!.
        Dank jullie wel voor jullie reactie,

Ik moet zelf nog beginnen met de tent opzetten, ik wacht nog even ivm vakantie periode, ik moet alleen nog goede aanvoer van lucht in de tent hebben, en ik dacht dat optekunnen lossen met een slakhuis ventilator, die dan verse lucht de tent in kan blazen, echter, hoe moet ik dat dan doen met die afvoer Ozkillator? zoals jij zegt die uitlaat RVK heb ik direct op mijn koolstoffilter gezet, als ik verse lucht die tent in wil blazen, moet ik dan nog een externe afvoer van lucht creeren? Ik heb alleen nog geen inlaat voor verse lucht, maar wat jullie denken, is dit optelossen met een slakhuis ventilator? ééntje die even krachtig is als de uitlaat? Want het is idd niet de bedoeling dat de filter zijn functie verliest , het ruikt heerlijk maar niet voor iedereen.

Groeten, Sensiel

Comment

als je voor voldoende opening zorgt waar de lucht in kan, heb je in principe met een actieve uitlaat genoeg, tenzij het natuurlijk te warm wordt in je tent/hok
          .sigpic.
          Freedom Through Ganja (Legalize Now)
          Sow it - Grow it - Smoke it - Enjoy it

Comment

600 watt in je tent dan 500 cub softbox kopen en met zo weinig mogenlijk bochten en slang naar buiten blazen.door de 500 cub afzuiging in je tent onstaat er onderdruk.hierdoor heb je geen actieve inlaat nodig.neem een filter van minimaal 500 cub en maximaal 700 cub en je heb ook geen fancontroler nodig.zorg dat je inlaat iniedergeval 2 keer zo groot is als je uitlaat.succes ermee.ps de uitlaat in je tent is het belangrijkst als deze groot genoeg is krijg je onderdruk.alleen groote hokken hebben een inblaas nodig ivm verse lucht,want die hebben het nodig

Comment

ik heb een 500 m3 afzuiger/softbox met filter en géén actieve inlaat. Op dit moment heb ik nog een inlaatgat dat 2x de oppervlakte heeft van de uitlaat, maar ik heb met de warmte goed gemerkt dat dat te weinig is. Ik ga 'm nu vergroten naar 3x de oppervlakte van de uitlaat. Dus een inlaatgat van minimaal 1,8 maal de diameter van de uitlaat. 2x zou nog beter zijn.
              Maar ik d8 dat een DR tent al inlaatflappen had, of is dat verkeerd ged8?

Groene geest
              Gewoon één van de 30.000 minikwekers voor eigen gebruik .

Comment

dankjullie wel voor de reactie,

Ik wacht het wel ff af, als het te warm word in de tent dan kan ik altijd nog ff kijken voor een inlaat,,
                Groene Geest, een DR tent heeft idd 2 flappen aan de onderzijkanten van de tent 2 inlaten, enkel van gaas.

gr. Sensiel

Comment

Bezig...
                X