Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

think diffrend Bio kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    think diffrend Bio kweek

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal
    na een flinke tegenslag bij mijn vorige kweek ivm met hermafrodiet heb ik mezelf
    even lekker verwend en wat nieuwe spullen gekocht om weer met een frisse start een nieuwe kweek te starten.

    SETUP:
    starlight 4x 55 watt CFL (voorgroei)
    lumii digitale balast 400/440/600/660
    Adjust a wing Avenger
    Lux light HPS 600w
    700m3 softbox
    800m3 can light
    6x 11 liter potten
    6x atami Wilma propogator
    bac medium aarde
    Sannie buffertabs
    bac bloeivoeding
    6 x Think diffrend autoflower

    De starlight 4x 55 watt CFL, Adjust a wing. Lux light HPS 600w heb ik nieuw gekocht voor deze ronde. Ben zeker benieuwd naar de Adjust a wing. Veel goede verhalen over gelezen dus ben er enthousiast over

    Mijn kweekruimte is een zelf gebouwd van underlayment diep 2m breed 90 hoogt 220
    de wanden zijn voorzien van reflecterend folie
    ik ontkiem de zaadjes in watten in een ontkiembakje. Ik vul de potten met aarde omdat het medium is gebruik ik in het midden light mix zodat ze niet gelijk te veel voeding krijgen.

    de lamp een starlight 4x55 watt CFL staat ongeveer 20 cm boven de zaadjes omdat de luchtvochtigheid erg laag blijft heb ik propogator bakken gekocht en eroverheen gezet.

    20171102_195135_1510174085657_resized.jpg20171102_213641_1510174086967_resized.jpg20171106_212950_1510174090576_resized.jpg20171106_213007_1510174089441_resized.jpg20171106_212143_1510174088208_resized.jpg


    temperatuur 26 graden luchtvotigheid 50% was eerst 20%lv zonder propogator
    en nu maar afwachten

    Attached Files

    #2
    Luchtvochtigheid kun je ook zonder propagator opkrikken.
    nevelspray om de paar uur vernevelen.

    Succes

    Comment


      #3
      Goedemorgen Wijkagent,

      die digitale ballast van lumii die je gebruikt is dat dan een evsa?
      kun je daar verschillende merken lampen bij gebruiken en levert dat dan geen (lamp) opstart problemen?
      Zelf heb ik een dimbare evsa van lumii met een bijbehorende lamp (600w sunblaster).
      Zelf zou ik ook graag eens een ander merk lamp uitproberen, bv. een gravita.
      Last edited by Hoeloes; 9 November 2017, 08:19. Reden: M'n stoeltje staat!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


        #4
        Leuke setup. Jammer dat je voor autoflowers gekozen hebt.
        Toch succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik gebruikte ook altijd lumii bulpen maar heb een keer een GIB Lighting groei lamp, MH 400w aangeschaft en gaf geen problemen (Balast niet hoger zetten dan 400W!!)
          De lamp is nieuw en ga deze ronde geruken verwacht er geen problemen mee.

          Autoflower was een bewuste keuze omdat de ruimte vrij koud wordt en ik deze dan moet bijverwarmen met een elektrische kachel van 2000W en nu zet ik ze op 24/7 400w/600w zodat de temperatuur in de ruimte stabiel blijft



          De zaadjes heb ik maandag in de aarde geplaatst vanmorgen waren de schilletjes er nog niet vanaf wel zag ik wat groene blaadjes eronder heb ze dus een beetje geholpen en met pinset de schilletjes verwijderd.

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 9 photos.

          Comment


            #6
            (want dan is de lamp natuurlijk uit) echt heel hard vriest, en dat gebeurt niet zo vaak.
            Een kachel draait ook niet constant voluit natuurlijk en hij hoeft pas aan te gaan bij pakkembeet 12 graden.

            Een 400w lamp in een 600W ballast wordt overal afgeraden. (andersom kan wel)
            Een dimbare evsa kun je wel op 400 zetten, plak dan een stukje tape over de schakelaar ofzo, dat je 'm niet per ongeluk hoger zet.
            Of die lamp specifiek geschikt is voor Evsa weet ik niet. Ik neem aan dat je dat wel goed opgezocht hebt bij de fabrikant.
            Een kweekruimte vol geknaldelamp is niet zo fijn en dan die kwikdampen erbij.

            Een MH lamp heeft wel een groot effect op de groei van de planten. Ze blijven de eerste tijd een stuk kleiner, meer gedrongen.
            Of dat bij autoflowers nou heel erg handig is weet ik niet.
            Ben er wel benieuwd naar, ik kijk met je mee, dus hou ze in leven.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              bedankt voor de tip want heb dit niet onderzocht of deze lamp op mijn balast kan worden aangesloten ga dit eerst doen voordat ik hem aansluit.

              ze staan nu al sinds maandag onder mijn nieuwe CFL bak maar of ik doe wat fout of het is troep die verlichting want ze groeien nauwelijks ze zijn nog niet eens 1 cm boven de grond beetje frustrerend zeker met autoflowers want die hebben de groei nu extra hard nodig.

              ik heb ze vorige winter ook op 24/7 gehad toen had is speed devils en een keer automazar autoflowers en ging erg goed afwachten wat deze doen. als ze eind van het weekend nog niet zijn doorgeschoten gaat de hps erop kijken of die ze kan opvrolijken

              Comment


                #8
                Ik ken die ballast die jij van lumii hebt denk ik niet want zoals je bovenstaand scheef;
                "lumii digitale balast 400/440/600/660"
                Ik ken ze alleen met de standen 250/400/600/660W
                Is het een ballast of een electronisch voorschakel apparaat(evsa)
                Zelf heb ik deze.

                http://www.grow-lumii.com/products/digita-ballast/

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #9
                  ik heb denk ik dezelfde alleen staat er eco bij waar ik hem gekocht heb deLUMii 600W Ballast Digita ECO heb hem nu 2 jaar en ben er heel erg tevreden over al kan ik ze niet vergelijken met andere digi ballasten want dit is mijn 1e
                  LUMii 600W Ballast Digita ECOEen volledig electronisch voorschakelapparaatDe LUMii ® DIGITA ECO Ballast is een volledig elektronisch voorschakelapparaat. Deze technologie is micro-processor

                  Comment


                    #10
                    Die cfl mag er ook heel dicht op eh..tussen 5-10cm mag die van de plantjes af.
                    Zijn de kiemblaadjes al open ?
                    Geen extra water geven eh..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Nee, die MH kan niet op een digitale ballast. Ik heb op exact dezelfde manier mijn MH lamp naar de kloten gedaan.

                      Als ik naar je ontkiemde zaden kijk dan verwachtte ik al zoiets. Ze zijn ietsje te laat in de aarde gegaan, ze mogen onmiddellijk de grond in als de zaden open zijn, met de punt naar beneden. Zo komen ze niet naar boven met de zaadhoes nog aan. Als je die er vanaf moet prutsen dan begin je direct met een achterstand. Nu, je ziet al bijna de blaadjes, maar de wortel is ook nog heel erg kort. Doorgaans is die wortel veel witter, smaller en mss drie keer zo lang op de moment dat ze open breken. Je leest meer en meer negatieve reviews van dp, en vooral de autoflowers.

                      Comment


                      • beowulf
                        beowulf commented
                        Editing a comment
                        Sorry, puntje naar boven

                      #12
                      Wijkagent

                      ik heb lucilux dimbare ballast 250-400-600-660 met adjust a wing medium avenger met head-spreader en gavita enhanced dimbare 600 watt lamp en de wing volledig gespreid heb ik mooi verlicht oppervlakte voor mijn zelfbouwtent van 120x100 en heerlijk dat ik zo wattage van 250 in begin tegen op einde tot 660 watt booster kan geven en mooie resultaten behaal
                      fotokes zijn van huidige kweek AF's die 9 weken oud zijn vanaf zaadje

                      succes met je nieuwe investering en kweek

                      grtjes DannyDV
                      Attached Files

                      Comment


                        #13
                        bedankt voor de info allemaal persoonlijk dacht ik altijd dat een langer stengeltje geen probleem was deze waren idd wel iets te ver doorgeschoten maar wist niet dat het zown invloed had ga er in de toekomst zeker rekening me houden. die 4x 55 w cfl wordt dat bij 5 t/m 10 cm vanaf de zaadjes niet te warm dufde het niet aan ivm met lage lv grond werd snel droog

                        mooie toppen in je hokje hoop dat ze er bij mij snel zo bijstaan


                        gisteren avond heb ik de hps bloeilamp erop gezet op 400w met adjust wing en wilma propogator bakken en lamp hangt op 40 cm boven de zaadjes.is 28 gr en 68% lv omdat de grond erg droog was toch wat aan zijkant toegevoegd om lv omhoog te krijgen.

                        nu 24 uur later zie ik niet veel verbetering aan de plantjes ik wacht het nog even tot dinsdag af maar anders ga ik gewoon nieuwe zaadjes kopen speed devils deze heb ik eerder gehad en is heerlijke wiet.

                        ook nog even een foto van mijn ballast toegevoegd want is 400/440/600/660 kan niet naar de 250


                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 5 photos.

                        Comment


                        • DannyDeVito
                          DannyDeVito commented
                          Editing a comment
                          lucilux dimbare ballast gat van 250-400-600-660 watt en kostte mij rond 150 euro en met avenger azerwing medium en Gavita lamp van 600 watt erbij alles samen zo'n 250 euro
                          ik ontkiem tussen bruine vochtige koffiefilters en plant dan in potjes van 10cm doorsnee tot potje volzit met wortels waarna ik ze overpot in 11 l potten en onder hps 250 gaan voor weekje dan 2 weekjes 400 en de rest van bloei onder 600 watt
                          eerste week zet ik ze onder ledpaneeltje van 50 watt tot ze mooi bovenstaan en die mag er tot 10 cm bovenhangen en er kunnen 10 potjes onder want is 50X25cm
                          grt en succes met je kweekje DannyDV

                        #14
                        ik heb de stekker eruit gehaald jammer maar heb er geen vertrouwen meer in heb. snel ander zaadjes besteld
                        kan vanaf de 7e week al geknipt worden we zullen zien. nieuwe plantjes dus maak een nieuw verslag

                        +Speed is een derde generatie autoflowering soort. Een hybride van Critical Mass en Speed Devil # 2, voor een zeer snelle bloei. De R & D-afdeling van Sweet Seeds heeft zichzelf opnieuw overtroffen!

                        Comment


                          #15
                          En zijn je zaden al binnen?
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                          Comment

                          Bezig...
                          X