Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

S.A.D. Sweet afgani delicious van Sweet Seeds ! kweek in Bonanza 1m2 kast !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Jammer, niet te lang bij stilstaan, kan gebeuren en van fouten doe je leren.

    Succes met de nieuwe ronde !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #47
      Toch nog even meegeven dat dit niet aan jou lag, maar aan de leeftijd van de zaden (of toch ten minste in combinatie met de manier waarop ze bewaard zijn). Ik heb er ook zo'n gehad, van andere merken (denk sannies). Nooit in de koelkast bewaard. Zag dit van ver aankomen spijtig genoeg... Op die laatste foto zijn ze idd verzopen, maar die gedraaide bladeren in het begin is niet van te nat staan want dat had ik zelf ook en daar kwam geen druppel water aan te pas. Wsl was er amper wortelontwikkeling. De zaden van in 2011 zou ik daarom ook laten links liggen. Informeer eens of ze ze wel in de koelkast bewaren? Aangezien het kartonnetje nog ok is vermoed ik van niet. Koelkasten zijn doorgaans vrij vochtig.

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Nu wel voor de duidelijkheid nu ik het terug lees, ik heb ze gekocht toen ze ok waren en zelf 2 jaar buiten de koelkast bewaard en dat liep al niet goed af. Niet zo gekocht.

      #49
      • Om oude wietzaden beter te laten ontkiemen heb je een stuk schuurpapier nodig en een lege glazen pot.
      • Rol het schuurpapier met de ruwe kant naar binnen gericht tot een koker die precies in de lege glazen pot past. Doe het in de pot en doe er je zaden bij in. Schroef de pot dicht en laat de zaden over het schuurpapier rollen. Dit gaat het beste door te schudden in ronddraaiende bewegingen.
      • Op deze manier beschadig je de zaden aan de buitenkant net genoeg zodat water gemakkelijker tot de kern kan doordringen bij het ontkiemen.
      Gevonden bij CNNBS.

      Comment


        #50
        Nja, nee. Dat is weer zoiets dat lijkt te werken als je het leest maar eigenlijk in de praktijk ni werkt. Net als die voel is met je vinger in je aarde tip. Ze kiemden he, alleen zat er zo weinig leven in dat ze die vreemde bladeren kregen.

        Comment


        • yazou
          yazou commented
          Editing a comment
          Das waar , je hebt gelijk !

        #51
        Nog iets , hoe mooi kun je iets verpakken !!

        IMG_0197.jpg
        Last edited by yazou; 25 February 2018, 17:24.

        Comment


          #52
          Dit zijn de laatste 2 die ik heb ontkiemd , en er is nu al te zien dat de blaadjes een rare vorm hebben !!



          IMG_0199.jpg IMG_0200.jpg
          direction nursing room ---> ik heb hier ook nog twee overlevende White Window's staan van 1-09-17 !!! IMG_0121.jpg IMG_0122.jpg IMG_0124.jpg
          Attached Files

          Comment


            #53
            Hey effe een vraag !!

            Kan het niet zijn dat de wortels van mijn zaailingen te warm hebben gestaan ?

            Comment


              #54
              A.d.h.v. jouw vraag heb ik het vermoeden dat er iets gebeurd is :p

              Waarom denk je dat ?
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #55
                Dat bolle blad bij de Widows van 2017 wijst doorgaans op te vochtige grond.
                Je zaailingen vind ik ook wat donker. Teveel stikstof ? Welke grond staan ze in ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #56
                  Toen ik mijn zaailingen in de kast zette , bleek mijn verwarmingsmat al op te staan en heb dat pas gemerkt toen ik voor de eerste keer naar het wortel gestel ging kijken en dat het bekertje vrij warm aanvoelde !?
                  Ik ben eigenlijk nog altijd op zoek naar de juiste rede waar het fout is gelopen met men SAD's , lag het aan't zaad heb ik ze verzopen of verbrand
                  Ik weet het niet ?

                  Die white widows staan daar maar te staan zonder echte verzorging , ze staan zeker te donker en te nat want ik heb niet het gevoel dat ze geen mooi wortel gestel hebben en de stammetjes zijn maar twee lucifers dik , t'is gewoon om te zien hoelang ze dit leven gaan volhouden ! Een beetje groen in de woonkamer is altijd mooi niet , het zijn toch mooie plantjes om naar te kijken .

                  Mijn zaailingen staan nu in Plagron Lightmix met perliet zoals in mijn vorige teelt , want daar was het ook fout gelopen in't beging van mijn hobby , ik had de zaailingen in batmix geplant , en blijkbaar waren de zaailingen daar niet blij mee ! verbranding als gevolg ,ik weet er zijn mensen die ook in batmix telen van start tot einde , maar bij mij is dat niet gelukt , met als gevolg dat ik nog 100l barmix heb liggen !
                  Iemand een idee wat ik daar nog mee kan doen ?


                  MVG Yazou
                  Last edited by yazou; 2 March 2018, 20:57.

                  Comment


                    #57
                    als je nog niet goed gewend van kweken zouw ik je aanraden te beginnen met critical is een zeer lekkere weed makelijk te kweken plant en grotte opbrengst als ik er aan denk krijg ik al terug water in mijn mond
                    en is ook betsand tegen ziekten

                    best uw zaadjes tussen 2 borden leggen neem 1 bord leg er dubbel keuken papier op leg de zaden erop terug keuken papier dubbel erop maakt dat de punten van het keuken papier uit het bordje kan zodat het water zo eruit kan en giet er maar wat water op en andere bord erop iedere dag controleren dat het papier niet te droog komt anders terug op gieten komen na een dag of 3 uit
                    ik wacht tot de eerste lop blaadjes zichtbaar komen wortel zit dan al klein beetje in het papier maar scheur het eruit en met dat beetje papier in de potjes

                    maak uw potjes nat voor je ze erin steekt en dan krijgen ze eerste week bijna niets meer van water
                    en begin eerst met stek aarde van de aveve of zo iets bat mix is te zwaar bemest voor stekjes

                    als je ze verpot na een dag of 14 mag je ze dan in bat mix steken altijd voorzichtig met water in het begin anders verzuipen ze

                    mensen denken soms maar een plant op te kweken is aar is moeilijker soms dan gedacht

                    ik zit hier al een 8 tal jaar heb al een kweekje of 6 gedaan en nog maar 1x mooi aantal gr van gehad is een hobby en je blijft bij leren zouw zeggen veel kweek verslagen lezen doe ik nog altijd na 8j en leer nog altijd bij

                    mijn kweekje is 2x nirvana papaya en 4x cherry bomb altijd welkom om te komen kijken en vragen te stellen help graag als ik kan ( ben nu met scrog bezig eerste keer scrog ook voor mij )
                    en ziet er nu voor de eerste keer uit zoals ik zouw willen loool
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                    KEEP ON GROWING AND SMOKING

                    Comment


                    • yazou
                      yazou commented
                      Editing a comment

                    #58
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                    KEEP ON GROWING AND SMOKING

                    Comment


                      #59
                      ja hoor copieer maar wat je nodig hebt
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                      KEEP ON GROWING AND SMOKING

                      Comment

                      Bezig...
                      X