Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blue cheese barney's farm (first timer)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    smoker2002 ik Ga die evsa lamp (600w) kopen, maar hij is op een andere site voor 50 eu goedkoper te krijgen,..
    ook vandaag vernomen dat je je moren die niet wit zijn beter afplakt met de achterkant van posters,... lijkt mij intressant

    Comment


      #32
      doe zoiets via pm aub.
      Last edited by QnQ; 12 March 2018, 08:35.

      Comment


        #33
        k heb genoeg gezegd, honderd meningen en misschien terecht.....succes, dat meen ik!!

        Comment


          #34
          Uiteindelijk kan je onder alles kweken, als er licht vanaf komt. Maar ik vind het zonde dat je bv 409 euro zou geven aan zo'n spectrabox, voor een 230 watt aan licht, met een laag rendement terwijl je voor minder een gavita pro 600e hebt. Mag je het nog over brandveiligheid hebben van hps tegenover led, die gavita is op alle vlakken beter, en nog geen klein beetje. Dat is als een lada kopen aan de prijs van een bmw. Maar het is niet mijn geld. Ik heb mijn gavita vervangen door cree cobs, die hebben nog een hoger rendement. Al die diode led lampen zitten daar ver onder. Dat concept is ook gewoon niet goed. Ik zou men eigen ook in men voet schieten als ik men 8 cobs vlak naast elkaar zou hangen in het midden van de tent, dan krijgen de planten aan de rand geen licht genoeg. Maar je maakt dat frame zelf en dan hangen ze verspreid over de tent, met een ideale belichting. Hps heeft die dieptestraling wel, die diodes niet. En toch zitten die zo kort op elkaar. Moest zo'n spel nu goedkoper zijn dan een hps dan zag ik het nut, nu niet.

          De keuze is aan u. In volgorde van hoog naar laag qua rendement, cobs, Gavita pro, hps evsa, hps, alle mars, spectrabox toestanden en dan uw spaarlamp

          Comment


            #35
            beowulf lumatek complete set van 600w* die andere was mij te koop aangeboden

            Comment


              #36
              Digitale hps, kan je niks verkeerd mee doen.

              Comment


                #37

                Comment


                  #38
                  ik heb die dimbare evsa 600 watt ergens voor 170 eu +- zien staan op een andere computer.
                  Ik denk niet dat ik een afzuiging nodig heb in een open douche met een raam open, misschien een flexibele aluminiumbuis hangen zo dat de wind van buiten in de douche kan blazen, maar een ventilator zou al goed genoeg kunnen zijn.

                  Allesinds ik ben er bijna mee klaar, en de kiemelingen gaan vandaag in een pot aarde. zal ik ook een foto van plaatsen

                  Comment


                    #39
                    En hoe ga je het 100% donker krijgen met een open douche en een raam open? Binnen kweken kan niet zonder filter en afzuiger, zeker niet met een 600 watt hps. Heb je hier al 1 kweekverslag indoor gezien zonder filter en afzuiger?

                    Comment


                      #40
                      Filter + afzuig in de bloei sowieso voor de geur alleen al..

                      Comment


                        #41
                        de ramen van douche afdekken met de achterkanten van posters, en het raam ook afdekken, dan komt er al geen licht binnen, + een ventilator en ik wil iets nieuws proberen door er een flexibele aluminiumbuis van buiten het raam in de douche te laten hangen zo dat de wind van buiten naar binnen kan blazen, wie weet.

                        ik heb er allesinds al achter gezocht;
                        Zonder ventilatiesysteem

                        Comment


                          #42
                          tijdens donkere periode moet het wel nacht zijn en geen schemerdonker hoor
                          en frisse lucht van buiten naar binnen ok maar wat ga je doen met opgewarmde lucht door je lampen?
                          en de geur geraakt ook nergens weg zonder afzuig plus koolstoffilter
                          ik hoop dat je buren niks ruiken want tijdens de bloei plus drogen komt er wel serieus wat vanaf hoor

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Over de geur maak ik mij geen zorgen, en er is maar 1 raam dat gemakkelijk af te plakken is en blijft open staan.

                              Over de verluchting daar maak ik mij ook niet echt zorgen, en over de posters heb je gelijk, desnoods verf ik de glazen wit langs binnen en zwart langs buiten maar dat liever niet al heb ik daar wel toestemming voor.
                              er is ook nog een andere kamer naast de douchekamer met een ander raam waar door ik misschien een verse luchtstroom blijf hebben.

                              Allesinds ik bouw liever op en zie wel waar mijn eerste kweek mij brengt op deze manier, ik heb ook andere kosten waar ik rekening moet mee houden in mijn budget.

                              Comment


                                #45
                                een raam dat afgeplakt is en blijft open staan laat licht binnen he
                                en je moet warme gefilterde lucht afzuigen naar buiten en frisse koudere lucht aanzuigen of het word niks
                                maar je luistert precies niet naar ervaren kwekers en we zien wel hoe je kweek verder loopt
                                ik volg je kweekverslag
                                succes

                                Comment

                                Bezig...
                                X