Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tangerine Explosion S1 van Forum Genetics

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

En wij volgen ook. Suc6

Comment

Even een kleine update wbt. de ontkieming.

Ontkiemen dag 1

zaden in een glas water met waterstofperoxide.

Ontkiemen dag 3

na 1,5 dag hadden 9 vd 10 zaden een worteltje en zijn ze over gegaan in de lightmix.

Ontkiemen dag 5

8 van de 10 dames zijn boven.

Ontkiemen dag 6

alle dames zijn boven Yippie!!

Dit is de eerste keer dat de ontkieming bij mij geen dode heeft opgeleverd. Hahahaha.

Dus voor de ontkieming van het zaad krijgt FORUM GENETICS een dikke 10 reeten aangezien er 10 van de 10 zijn boven gekomen.

ACAEEC7D-1EE1-4F9B-9274-8E825B1AA4CC.jpeg EB8FB629-347F-41F5-AFE0-1C48BC9A2CE4.jpeg Wordt vervolgd
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Hoeloes at it again
        Dat het weer van die mooie toppen mogen worden! Succes ik diek stilletjes mee..
        Ad usum proprium!

Comment

Daar zijn we weer!!
          Alles gaat voorspoedig met de dames.

Het ontkiemen heeft dus in het totaal 6dgn gekost en we zitten inmiddels op groeidag 4.

Op groeidag 2 heb ik 0,5l spa blauw in de bak van de propagator gegoten wat dus neer komt op ongeveer 50ml per dame.
          Daarna heb ik nog 10ml spa van boven gegeven en de deksel definitief van de bak gehaald.

op groeidag 4 heb ik de lamp verlaagd naar tussen de 5 en 10 cm boven de dames ivm. de strek.
          Liever krijgen ze geen langere steeltjes.
          Over steeltjes gesproken er is er 1 met een paars steeltje en de rest van de steeltjes is mooi groen.

Groeidag 4
          36320668-26D5-42E0-8352-003F2224B22D.jpeg

​​​​​​​

Comment

Die paarse is zeker een dame... die hebben het namelijk altijd koud, ongeacht de temperatuur

Comment

zeker de moeite om stoeltje bij te schuiven
              succes maar zal wel geen probleem zijn bij jou

Comment

• Hoeloes
                Hoeloes commented
                Editing a comment
                Idd geen probleem stoelen zat

Hoi allemaal,

het is weer tijd voor een update na enige afwezigheid.
              We zitten inmiddels al op groeidag 21, maar we gaan gewoon verder waar we gebleven waren.

Groeidag 5

500ml spa water in de bak (hier kom ik later op terug) wat neer zou moeten komen op 50ml per dame.

Groeidag 7

500ml spa water in de bak.

Groeidag 8

500ml spa water in de bak.

Groeidag 11

sommige lijken wat slappig te hangen!!??
              750ml spa water in de bak.

Groeidag 13

Ik was die avond een beetje aangeschoten en stoned en dacht dat de dames water nodig hadden omdat het eea. nogal slap hing.
              En de idioot die ik ben, gooi ik ff 1l spa in de bak met m’n stomme kop.

Groeidag 14

De volgende dag hing bijna alles slap en kwam ik er dus achter dat ik met m’n stomme hoofd beter individueel water kan geven als altijd. Ja.... makkelijk is niet altijd het beste natuurlijk.
              De meeste dames leken gewoon verzopen.... ofzoiets?!?!! SCHIK SCHRIK!!##!!

Ik heb direct de bak onder de 250w Hps in de dr120 gezet in de hoop dat ze snel bij zouden trekken van mijn stomme actie.
              Uiteraard heb ik voor de verhuizing de dr120 volledig met dettol ontsmet.
              De lamp en reflector even opgepoetst.
              Ook heb ik mijn oude filter terug gehangen omdat ik merkte dat het begon te stinken in de kamer!!??
              Aangezien m’n oude filter nog prima werkte na 3 of 4 rondes maar ik hem toch maar heb vervangen uit voorzorg.
              Maar ik heb dat nieuwe filter ergens anders besteld dan normaal, omdat het mij weer iets aan euro’s scheelde.
              Nou heeft dat nieuwe filter eigenlijk nooit goed gewerkt.
              Wel heb ik even het stoffilter van de nieuwe op de oude gemonteerd. Zodoende hangt m’n oude filter weer even op z’n oude plek.
              Maar zodra ik tijd heb koop ik weer een nieuw filter bij mijn eigen leverancier.
              Het viel mij trouwens op dat toen de lamp starte hij moeilijk op gang kwam, maar nu hij weer op 600w staat start hij prima.
              Iemand misschien een idee??

Verder moest ik even aan het wegen om de dames weer volledig op kracht te laten komen alvorens ik ze over zet op 600w.
              Een potje met alleen aarde weegt 192gr, en tot mijn schrik wogen de slappe dames allemaal tussen de 200 en 230 gram.
              Hieruit maak ik dus op dat ondanks dat de dames allemaal in het zelfde formaat pot staan het niet mogelijk is om ze met z’n allen in één bak te wateren, omdat het ene potje waarschijnlijk sneller water op neemt als de ander. Wat misschien weer komt omdat de aarde misschien net even wat steviger in het ene potje zit dan het andere.
              Voorlopig ff geen water dus en goed wegen.

Groeidag 15

omdat de dames toe zijn aan grotere schoenen heb ik de 25l potten gevuld en voorgewaterd met 1,5l per pot met 2ml/l rootjuice.

Groeidag 16

De dames zijn aardig bijgetrokken en onder in het potje zag het wit van de wortels.
              Dus alle dames over gepot naar de 25l potten en de lamp over op 600w.

Voor het overpotten:
              0E99373C-8E43-42CF-9EBA-DE33276137A6.jpeg Na het potten:
              93DA9E8A-0922-4F8E-B5EB-F90AF9046B51.jpeg

Groeidag 17

alle dames ieder 200ml spa water en vlak voor dat de lamp uit ging een verfrissende douche van in het totaal 900ml water met 1ml/l fishmix.

Groeidag 18

Ik heb vandaag besloten om eens te proberen wat biobizz adviseert, wanneer het kraanwater een pH boven 7.0-7.3 heeft.
              Namelijk het water zuren met appelazijn naar een pH tussen de 6.8-7.2 en dan de voeding toevoegen.
              Ik heb dus een pH pen van Bluelab gekocht om eens te proberen of het werkt.
              Ook heb ik besloten om na een wat tegenvallend resultaat van de vorige kweek waar ik zo min mogelijk voeding probeerde te gebruiken, me eens “all the way” te gaan.
              En proberen het voedingsschema van biobizz te volgen zoals beschreven tot ik tekenen van overvoeding ga zien.
              Aangezien ik nog geen appelazijn in huis had heb ik nu mijn kraanwater van pH 8.0 gezuurd met spawater van pH 6.0
              Dus 500ml kraanwater met 500ml spa = pH 6.8 en daarna iedere dame 100ml gegeven.

Groeidag 19

Dames bespoten vlak voor de lamp uit ging met een mix van 2ml/l algamic (dit had 1ml/l moeten zijn), 1ml/l bioheaven en 1ml/l activera in kraanwater van pH 8.0 geeft een eindmeting van pH 7.0
              In het totaal heb ik 1l vernevelt.

Een uur na de lamp aan heb ik de dames ieder 500ml gevoed met 1ml/l biogrow, 2ml/l bioheaven en 2ml/l activera.
              Ik heb eerst het kraanwater gezuurd met de net aangeschafte appelazijn.
              2 liter Kraanw. pH 8.0 met 1ml/l appelazijn geeft pH 6.8+ voeding geeft pH 6.4

Groeidag 21

iedere dame 1l gezuurd water met 1ml/l grow, 2ml/l bioheaven en 2ml/l activera.
              Daarna hebben de dames voordat de lamp uit ging een douche gehad met;
              1ml/l bioheaven
              1ml/l algamic
              1ml/l activera
              volgens recept van de biobizz site.
              Totaal een 500ml vernevelt.

De dames vandaag:
              8B4FD94B-37DC-4DD5-982F-7DB90CB40688.jpeg mazzel
              ​​​​​​​

Comment

Ha die Hoeloes! Ik zie een schitterend tapijt in wording hier, ga ff meekijken bij je.

Comment

Hoi allemaal,

En na enige tijd is het dan weer eens tijd
                  voor een volledige update.

We waren gebleven bij Groeidag 22,

Dit was de dag dat ik er achter kwam dat er iets mis was met m’n watergift.
                  Alles hing enigzins slap maar verder nog prima groen.
                  Helaas ben ik in de haast met het overpotten naar de 25 liters vergeten te potten te wegen.
                  Dus hoe zwaar horen de potten te zijn!!??

Ik ben toen begonnen met het wegen van 1l aarde, dat kwam op 350gr en dat maal 26,5(aangezien er vaak iets meer in de potten gaat)+ het gewicht van een lege pot (geschat) 800gr = +/- 10,1 kg
                  Daarna heb ik alle 9 de potten gewogen en zag gewichten tussen 11kg - 11,9kg.

Dan zou er dus zeker tussen de 900ml en 1,8l vocht in de potten moeten zitten.
                  Maar hoe kan het dan dat ze er zo slecht bij staan?
                  Maar aangezien ik het gewicht van de pot geschat heb, dacht ik toch aan een tekort aan vocht aan gezien ik ook het gewicht van de plant incl. de wortels niet weet.

Dus zodoende heb ik toch maar besloten de dames wat extra te geven.
                  Ik heb iedere dame gezuurd kraanwater pH 6.8 gegeven tot een gewicht van 12,43kg.

EN DAT HAD IK NOU NET NIET MOETEN DOEN.

Ik scheef nog in m’n papieren verslag:
                  Hopelijk niet te veel. (Al die twijfels)

Groeidag 23

De dames hingen tot mijn schrik nog slapper en ik was even de kluts kwijt.
                  En dat nadat ik tijdens mijn vorige kweken nooit echt watergift problemen heb gehad tijdens de groeiperiode.
                  Zal het dan toch komen doordat ik gezuurd water geef?

Ik heb de dames allen gewogen en zag gewichten van +/- 11,95kg.
                  En om er zeker van te zijn dat het te veel of te weinig vocht is heb ik alleen dame 1 en 2 aangevuld tot 13kg(!!?##!!?!) en heb de rest gelaten voor wat het is om zo de volgende dag het verschil te zien.

Groeidag 24

nu is het duidelijk ik zit veel te hoog met de water gift dus besloten het een aantal dagen te laten voor wat het is.

Groeidag 26

alle dames behalve nr 1+2 aangevuld met gezuurd water tot 11,5kg.

Groeidag 28

Alle dames gaan weer goed en wegen nu tussen de 9,7kg en 10,6kg.
                  Die van 9,7kg staat er het beste bij, wat dus bevestigd dat ik veeeeel te veel water gaf.

Ik heb alle dames aangevuld met gezuurd kraanwater met;
                  1ml/l biogrow
                  2ml/l bioheaven
                  2ml/l activera
                  Eind pH 6.4

tot een gewicht van 11,5kg

Groeidag 30

Alle dames gewogen, gewichten tussen 10,1 en 10,5kg behalve nr5 direct onder de lamp met een gewicht van 9,8kg.
                  Nog maar even een dagje wachten met de watergift, maar wel even sproeien.
                  1l bespoten met;
                  1ml/l bioheaven
                  1ml/l activera
                  1ml/l algamic

ook heb ik het scrogrek boven de dames geïnstalleerd.

Groeidag 31

iedere dame gezuurd kraanwater met;
                  1ml/l biogrow
                  2ml/l bioheaven
                  2ml/l activera
                  Eind pH 6.4

en natuurlijk nog wat bindwerk.

Groeidag 32

Vlak voor dat de lamp uit ging de dames lekker bespoten met een mix van;
                  1ml/l bioheaven
                  1ml/l activera
                  1ml/l algamic

totaal 300ml bespoten.

Dag 1 12/12

ja we zijn over op 12/12 na 32 dagen groei.
                  Alle dames hebben ieder 1l gezuurd kraanwater gehad met;
                  1ml/l biogrow
                  2ml/l bioheaven
                  2ml/l activera

en nog een uurtje binden. (Auw m’n rug)

Dag 3 12/12

iedere dame alleen 1l gezuurdwater met pH 6.8

verder heb ik het idee dat ik de dames het beter doen met water en voedings water met een eind pH van tussen de pH 6.8 en pH 6.6 ipv pH 6.4 wat mijn voedings water normaal is.
                  Ik ga dus in het vervolg het water wat minder zuren als ik voeding ga toevoegen.

Normaal gesproken zuur ik van 8.0 naar 6.8 en dan kom ik na het toevoegen van voeding op pH 6.4
                  Ik ga dus in het vervolg mijn water zuren naar 7.0 en voeg daarna de voeding toe.

Is een schommeling van 0.2 in de pH tussen het voedings water en alleen gezuurd water acceptabel? Of hoort dit gelijk te zijn??

Verder ben ik weer een uur ofzo bezig geweest met binden en ben nu erg tevreden met hoe alles er uit ziet.
                  Ook ben ik benieuwd hoelang dit soortje nog blijft groeien na de overschakeling naar 12/12.

En wat mij ook opvalt en enigzins zorgen baart is dat ik nog geen voorbloei gespot heb na een maand voorgroei.
                  Misschien is dit wel helemaal niet erg, maar bij mijn vorige kweekjes was dit vaak wel al te zien.

Voor het binden met Hps licht
                  181491B5-EFF3-4005-9464-57E6FBEC70AE.jpeg

Enorme fanleaves!!!
                  92E0A115-0BBB-4E84-BC85-5877D845A2CB.jpeg

Na het binden
                  B0F994D5-A532-44E0-8DAB-861ECED8387C.jpeg 57A8E717-21FB-430A-BBDD-16B101F1D3C4.jpeg

See Ya all later

Last edited by Hoeloes; 28 April 2018, 19:32. Reden: spelling, like always

Comment

Oei oei teveel water meegegeven, net iets te ijverig geweest. Hopelijk zal dat geen problemen geven, je hebt wel snel gehandeld dus zal vast wel goed komen hier. Is er een bijzondere reden dat je dit keer vroeger overschakelt naar 12/12, ivm nog geen voorbloei?

Ad usum proprium!

Comment

• Hoeloes
                      Hoeloes commented
                      Editing a comment
                      Idd hopelijk levert het me geen problemen op.
                      Ik ben eerder overgeschakeld omdat m’n vorige ronde SuperSkunk het enigzins een oerwoud werd. En aangezien deze strain 50/50 is zal ze iets harder doorgroeien dan de SuperSkunk na de overschakeling. (Verwacht ik)
                      Misschien had ik zelfs iets eerder over kunnen schakelen.
                      Ook lees ik steeds vaker dat men al overschakelt zodra de dames het scrogrek raken.
                      Eerst maar hopen dat ik hier met alleen dames te maken heb en dat er geen gehermaniseerde tussen zit, aangezien ze aardig wat hebben moeten lijden door m’n foutieve watergift. Of misschien had ik beter niet kunnen zuren??
                      Wie zal het zeggen?
                      Binnenkort zal iedereen het weten.
                      Het voelt als een soort van grote gok door allerlei nieuwe dingen te proberen.
                      Hopelijk is het allemaal de moeite waard.
                      Last edited by Hoeloes; 29 April 2018, 12:53. Reden: Spelling as usual

Aangezien water geven ook mijn specialiteit is....., ga ik mijn keukenweegschaal ook maar weer eens opsnorren . Dat blijft toch de meest betrouwbare methode om er achter te komen hoeveel je plantjes drinken.
                    Aanzuren (afzuren, wat je wil) met azijn of citroenzuur heeft voor en tegenstanders. Het argument tegen is dat het buffers zijn waardoor het een tijdje duurt voordat de pH stabiel is. Je kunt dus niet gelijk na het mengen de pH meten, want die kan nog alle kanten op bewegen in de uren erna. (bron LR2). Met pH- (fosforzuur of salpeterzuur) schijnt de pH wel direct stabiel te zijn (wel eerst goed roeren uiteraard), maar dat heeft weer als nadeel dat het nare goedjes zijn die je eigenlijk niet in huis wilt hebben.
                    Ik zie het tuinieren een beetje als koken. Soms probeer je iets nieuws of maak je iets op een andere manier klaar dan voorheen; soms pakt dat goed uit en soms totaal niet, maar je vergroot in ieder geval je kennis voor de volgende keer.

Comment

• Hoeloes
                      Hoeloes commented
                      Editing a comment
                      Hoi Meglow,

Een weegschaal is idd erg handig, tot je dames aan het scrogrek geknoopt zitten.
                      Ik heb een groente/fruit weegschaal tot 15kg die is erg handig als je met 25l potten werkt.
                      Ik zit me te bedenken dat ik nog nooit een binnenkweek zonder scrog heb gedaan, dan kan je gewoon gedurende de gehele kweek wegen.

En dat zuren van het voedings water met pH- of een bio product zoals citroen of azijnzuur.
                      Hier heb ik heel wat voors en tegens over gelezen.
                      Zelf denk ik dat de grond van een bio kweek nooit 100% pH stabiel is, ook al voeg je telkens de zelfde pH toe.
                      En als ik het goed heb komt dit door het bio leven in de aarde.
                      En aangezien het pH advies van biobizz wbt het kraanwater lager ligt dan mijn kraanwater dacht ik toch maar te gaan zuren.

Toen kwam natuurlijk het issue van appelazijn of pH-, en zoals je al melde is pH- een naar goedje. Wat ik pas eens wil proberen als ik mineraal ga kweken ipv bio.
                      Zodoende heb ik maar voor de bio oplossing gekozen.
                      Misschien zit ik er wel compleet naast, maar ik dacht als een bioleven in de grond de pH zelf corrigeert dat dan het gebruik van azijn wel zou kunnen ondanks dat azijn een minder stabiele pH geeft.
                      Gewoon water is ook instabiel (enigzins), want als ik ‘s avonds de pH meter in pH 8.0 kraanwater zet is het een dag later pH 8.3 dus meer basis ipv verzuurd.
                      Ik ben benieuwd of appelazijn minder inpact heeft op het bodemleven dan pH-
                      Volgens mij heb ik inderdaad ook die info van LR2 de revue laten passeren, maar ik ben gewoon nogal eigenwijs.
                      Op dit moment voeg ik minder als 1ml appelazijn toe op 2l voedings water.

Lets hope for the best!

Ps. Leuke vergelijking; koken en tuinieren.
                      En bovenal kun je natuurlijk heerlijk koken met vele ingrediënten uit de tuin.

• Meglow
                      Meglow commented
                      Editing a comment
                      Als je eenmaal weet hoeveel ml per liter je moet toevoegen om een bepaalde gewenste (langdurig stabiele) pH in je gieter te krijgen, dan moet dat azijn wel werkbaar zijn lijkt me. Voorheen gebruikte ik Plagron biomeuk en dat zuurde ik eigenlijk niet af. Ik ben overgegaan naar mineraal, hoop zo minder problemen te krijgen of ze sneller de baas te kunnen worden, Helaas wel zo'n gore fles pH- staan nu.

Lekker veldje.

Comment

Damn dat gaat rap, knap man!

Comment

Na enige tijd afwezigheid heb ik eindelijk weer eens tijd voor een volledige update.

Dag 4 12/12

vandaag (2min. voor de lamp uit gaat) de dames maar voor de laatste maal bespoten voordat ze in de bloei gaan.
                        In het totaal 500ml bespoten met;
                        1ml/l bioheaven
                        1ml/l activera
                        1ml/l algamic

Dag 5 12/12

iedere dame 1,5l met;

1ml/l biogrow
                        2ml/l bioheaven
                        2ml/l activera
                        Eind pH 6.5

Dag 8 12/12

iedere dame 1l met;

1ml/l biogrow
                        2ml/l bioheaven
                        2ml/l activera
                        Eind pH 6.5
                        Water pH 8 zuren naar pH 7 daarna voeding erbij.

Ook heb ik voor de laatste maal gebonden in de hoop dat het niet te laag en niet te hoog wordt.

zie foto;
                        ​​​​​

Dag 11 12/12

iedere dame 1l met;

1ml/l biogrow
                        2ml/l bioheaven
                        2ml/l activera

Dag 14 12/12

pruikjes(sprieten, amper pruikjes te noemen) zijn zeer minimaal zichtbaar en ben bang dat ze nog even door willen groeien alvorens er echte pruikjes komen.
                        Helaas lukt het nu niet meer om weer binden. Too late!!

Iedere dame maar 1,5l gegeven met;
                        1ml/l biogrow
                        2ml/l bioheaven
                        2ml/l activera

Dag 17 12/12

Het lijkt wel of het strekken nu pas begint!!??
                        Maar even geen voeding deze keer.
                        Iedere dame 1l alleen gezuurd water pH 6.8

Dag 19 12/12
                        Bloeidag 1

Het blijft maar groeien!!!!??
                        maar inmiddels wel mooie pruikjes dus maar starten met de bloei voeding.

Zuren van het water vooraf was niet nodig aangezien de pH na het toevoegen van de voeding al pH 6.4 was.

Alle dames hebben ieder 1l gehad met;
                        1ml/l biogrow
                        1ml/l biobloom
                        1ml/l topmax
                        2ml/l bioheaven
                        1ml/l fishmix, dit staat ineens in het nieuwe voeding schema van biobizz zie link: http://www.biobizz.com/learn/downloads/
                        zelf vond ik 1ml/l wat veel dus heb er maar een halve ml/l fishmix gedaan.
                        2ml/l activera

2​​​​​​ liter water pH 8 + 1ml/l biogrow = pH 7.1 + 1ml/l biobloom = pH 6.8 + 1ml/l topmax = pH 6.8 + 2ml/l bioheaven = pH 6.6 + 1/2ml/l fishmix = pH 6.5 + 2ml/l activera = pH 6.4

Dag 22 12/12
                        Bloeidag 4

iedere dame 1,5l gezuurd water pH 6.5

Ik heb de lamp opnieuw verhoogd ivm de groei van de laatste dagen.

Dag 24 12/12
                        Bloeidag 6

De groei lijkt te zijn gestopt pfffff eindelijk!
                        Dan groeit dit soortje dus zeker drie weken door na de overschakeling naar 12/12.
                        Alleen nr 5 & 6 lijken korter te blijven, deze heben niet van die enorme sprieten.
                        Als het nog langer had doorgegroeid dan had het dak eraf gemoeten.
                        Voor het eerst dat ik een soortje kweek wat zo lang door groeit.

En dan natuurlijk nog even een fototje van m’n regenwoud hoe het er vandaag bij staat.
                        Niet schrikken hoor!!
                        Lachen mag altijd das gezond

E2B99DE1-EEF9-43DB-B1DA-3850A9472AD4.jpeg

Nou dat was hem dan weer voor deze keer.

Doei ​​​​​​​

Comment

Dat is serieus lang inderdaad... zowel de doorgroeiperiode als die sprieten op je foto
                          Maar goed, alles stabiel zo te zien. Tijd voor de dames om mooie dikke toppen aan te gaan maken.

Comment

Bezig...
                          X