Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste autoflower-kweekje onder dakraam 1 white widow 1, jack herer, 1 blueberry.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste autoflower-kweekje onder dakraam 1 white widow 1, jack herer, 1 blueberry.

    Korting op 420shop
    Goeienavond beste kwekers,

    Ik ben dus helemaal nieuw met het hele kweeksysteem en heb hier al veel gelezen en bekeken dus ik dacht laat ik ook maar een kweekverslagje maken in geval dat ik misschien hulp kan gebruiken of dergerlijke.. Ik zag net wat hightech zaken, dat is zeker nog niets voor nu hehe. Ik zit nu 11 dagen ver met mijn white widow en dit gaat redelijk goed denk ik buiten het wat krom groeien maar al bij al zie ik het nog goed komen. De andere 2 plantjes zijn nog maar net uitgekomen daar plaats ik morgen wel fototje van hier is alvast een fototje van de white widow deze morgend getrokken, btw deze is een AF.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Even vergeten melden, de white widow krijgt als enige de hulp van een lamp de andere 2 gaan puur onder het dakraam

    Comment


      #3
      Dus deze white widow is een autoflower, da's wel belangrijk om erbij te vertellen.
      En die andere zijn geen autoflowers ?
      En alles onder je dakraam....wow, hopelijk heb je een heel groot dakraam
      Ik zal het nog niet over de geur gaan hebben, dat merk je vanzelf.

      Jammer dat je ze niet buiten kunt zetten. Dat scheelt 20-30% licht, als je vergelijkt met iets achter dubbel glas.
      Voila, voor nu gaat het goed in ieder geval, en da's mooi.

      Succes !

      --------


      Ik heb je andere post verwijderd, die stond inderdaad verkeerd en je was weer een nieuwe hier begonnen.
      Je kunt op 'rapporteer' klikken (onder elk bericht) als je iets wil doorgeven aan de mods.
      Ik had 'm bijvoorbeeld ook gewoon kunnen verplaatsen.

      Je kunt op 'wijzig' klikken, onderaan je posts, als je die wil wijzigen, of als je nog iets wil toevoegen, zoals hierboven.

      Als je meerdere berichten achter elkaar post in 1 topic, dan heet dat dubbelposten.
      Vroeger werd dat vaak gedaan om aandacht te trekken, want al je posts komen achter elkaar te staan als iemand anders "alle nieuwe berichten van vandaag" wil zien bijvoorbeeld.
      Op een forum is dat 'not done'. De Forum etiquette leert je dat je niet meerdere posts achter elkaar in 1 topic hoort te plaatsen.
      Dus probeer dat te voorkomen. Ik ben niet boos ofzo eh...vat het niet verkeerd op.

      allrite, de administratie is weer gedaan.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Jannickjc
        Jannickjc commented
        Editing a comment
        Ow nice, heel erg bedankt! ik was maar aan het zoeken hoe ik deze verwijderen kon maar dit lukte maar niet.
        Haha ja zoals ik al had vermeld ben er echt wel noob in dus had geen idee of het vermelden van AF zo belangrijk was, alle dames zijn AF's. De jack gaat precies wat achteruit wat spijtig is, maar kan mss nog goed komen is nog maar 4 dagen oud zal even een fototje plaatsen hoe ik deze heb geplaatst.

      #4
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • menos
        menos commented
        Editing a comment
        Ik zou ze nog wat hoger proberen zetten...

      • Jannickjc
        Jannickjc commented
        Editing a comment
        Hmm ja dat kan ik proberen, ben net thuis gekomen de jack haar blaadjes beginnen slap te hangen en lichte vlekjes aant krijgen, ik denk niet dat ze het haalt. De ww is een andere zaak die gaat ervoir maar dan zoals haar baasje, schoon scheef is ook ni mis e.

      #5
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        plantjes groeien scheef omdat ze zich naar het licht draaien dus het raam als je ze 2x per dag een halve draai geeft gaan ze recht groeien
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


        • Jannickjc
          Jannickjc commented
          Editing a comment
          Ja indd dit is wel veel beter ben dit nu ook aan het doen en indd ze staat mooi recht. Tot als ik terug thuis kom van het werk natuurlijk :p

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Plantjes draaien zelf hun bladeren zodat ze optimaal veel licht vangen.
          Als je ze elke keer naar het donker draait, steken ze alle energie in het terugdraaien van hun bladeren.

        • Jannickjc
          Jannickjc commented
          Editing a comment
          Ow dus eigenlijk is het draaien ervan niet echt zo goed dan? Het grappige is wel dat het maar een kleine 10 min duurt het hele draaiproces van de plant, maar ik denk '' hoop'' dat ik wel op schema zit met mijn ww ik zit nu aan dag 13 dus heb wel nog een weekje voor ze gaat bloeien zeker?

        #7
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #8
          zal wel nog ff duren voor ze gaan bloeien zeker de fim de auto's moeten ook nog groter worden voor ze gaan bloeien denk dat mijn auto nu 1 maand oud is en begin nu voor bloei verschijnselen te tonen

          als je zonder lampen werkt moet je wachten tot de dagen korten voor ze gaan bloeien als je met een lamp werkt kan je het zelf regelen

          als je met het licht van buiten werkt en het zijn fim. zal het min eind september zijn voor ze klaar zijn

          auto's gaan heel wat sneller

          vanaf dat je omschakelt van 18 uur licht in de groei naar 12 uur licht in de bloei gaan ze bloeien maar dan moet het ook 12 uur donker blijven

          duurt ongeveer een 14 dagen als je omschakelt van groei naar bloei voor je effectief echte bloei hebt
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment


          • Jannickjc
            Jannickjc commented
            Editing a comment
            Ik heb wel gelezen dat er enige soorten zijn die wel 24/24 licht vereisen maar dat zijn maar sommige soorten voor zover ik er info van kan vinden ik geef ze 7 uurtjes nacht of mag dat meer zijn? Ik zie veel 16 uur en 18 uur licht staan dus heb maar de gulden middenweg genomen.

          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            wees gerust jannick ik ben er al 8 jaar mee bezig de meeste verslagen die hier passeren heb ik geheel gelezen en zijn nog veel dagen dat ik zeg terug iets bij geleerd
            de hobby omvat zo veel dat je nooit uitgeleerd ben denk ik en er komen nu en da nieuwe dingen bij
            hier veel verslagen lezen das de beste tip dat ik u kan geven

          • Jannickjc
            Jannickjc commented
            Editing a comment
            Idd dat doe ik dag in dag uit. Veel interesante verslagen en de hulp is hier gewoon geweldig, ik denk wel dat ik mijn nieuwe hobby gevonden heb.

          #9
          zoals ik al zeg doe zelf eerste jaar nu buiten auto's vind het binnen in een kast niet intresant
          voor hoeveel uren licht je geeft aan auto's best ff opzoeken weet het enkel van fem das in de groei 18u en in de bloei 12u
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment


            #10
            Even een kleine update, de ww is nu 16 daagjes oud en ziet er pooi uit voor zover ik kan zien. Ik geef ze alleen wortelboost van plagron terra
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              in die kleine potjes zit er voor niet zo lang voeding in zo kan zijn dat je lichtjes moet bij voeden ofwel nieuwe schoentjes geven en in een hun grote pot al steken kan geen kwaad

            • Jannickjc
              Jannickjc commented
              Editing a comment
              Denk niet dat het mogelijk AF te verpotten in dit stadium... En ik vind de pot wel groot genoeg ik moet nu ook geen reus in huis hebben staan hehe. Vandaag kreeg ze het geurtje op dag 18 ze staat er mooi bij en ik zie de zakjes groeien waar de bloeihaartjes uit zouden moeten komen. Ik vond wel dat ze al een goed geurtje had, straks komt mijn ph metertje toe pas dan ga ik beginne met voeding etc, kwil ze nu ook niet gaan overvoeden natuurlijk

            • Jannickjc
              Jannickjc commented
              Editing a comment
              Btw de potjes zijn 23 cm hoog 21 cm diameter is dan dan echt zo een klein potje? Liters stonden nergens vermeld maar vond dit toch redelijk te doen. Ik zie wat je bedoeld heb net even inhoud berekening gedaan en indd die potten zijn te klein alleen mijn jack herer staat in een mooie 11 liter pot '' ik vond deze wat groot'' en de ww staat dus in een ongv 6 liter pot... Achja ik kan er ook niets aan doen dat ik blond ben natuurlijk.
              Last edited by Jannickjc; 20 June 2018, 07:58.

            #11
            Niks mis met 6L voor een autoflower onder een dakraam.
            Ik heb ze buiten normaal in 3L staan, die worden ook niet zo groot, logisch.
            Een grotere pot is altijd beter natuurlijk. Het is iets meer foolproof, omdat je wat langer je handen in je zakken kunt houden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Jannickjc
              Jannickjc commented
              Editing a comment
              Zware geruststelling hehe

            #12
            Even kleine update, sinds gisteren staat ze dus in bloei alle ja de haartjes komen erdoor en het geurtje zit eraan. Alleen nu had ik smoker zijn raad opgevolgd en een beetje grow voeding gegeven maar 1 ml op een liter kleine dosis om zeker te zijn gisteren. Ik kom net van mijn werk, maar nu staan sommige bladen lelijk, zie foto. Komt dit door het voeden of is het wat te warm? Ventilatortje staat nu aan en heb er wat water over gesproeit voor wat af te koelen, maar ni echt verandering.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #13
              En misschien even updaten ook over de jack en de blueberry, de blueberry ziet er geweldig uit echt super mooi niets mis aan te zien, de herer hersteld van zijn vlekjes en begint er oik gelukkig uit te zien nadat ik er een bamboeboompje van wou maken :p die fotos volgen later nog wanneer deze in bloei schieten.

              Comment


                #14
                Ik zal nog maar eens een update doen de ww is nu 30 dagen oud en ziet er wel mooi uit moet ik zeggen, ik krijg overal pruikjes maar nog wat klein om op de foto te zien de ww is nu al 65 cm hoog wat ik wel groot vind voor een AF in een kleine pot. Met mijn blueberry heb ik wat liggen experimenteren en ziet er ook wel goed uit mag ik zeggen. Ik post even wat fotos, de blueberry heeft nooit een lamp gezien en is nu 22 dagen oud deze geniet puur van mijn dakraampje
                Attached Files

                Comment

                Bezig...
                X