Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweekje onder led killing fields feminezed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweekje onder led killing fields feminezed

    Korting op 420shop
    rsz_p1000468.jpg

    Daarna geplant in stek aarde en meteen onder led op 18/6

    Attached Files

    #2
    Succes ! Er zijn wel degelijk goede resultaten gehaald met discolicht, zou het eens een paar kweekjes proberen.

    Luchtbevochtiger kun je terug naar de winkel brengen, luchtvochtigheid bij zaadplanten is van ondergeschikt belang.

    Succes met je kweek !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Hoi flip, de bevochtiger heb ik gekocht met het oog op de toekomst om stekken te maken eventueel

      Comment


        #4
        Vervolg

        zaailingen zijn 5 dagen oud nu, 1 zaadje helemaal achter gebleven bij het ontkiemen en zal ik later in de kweek verwijderen.
        Eerst had ik mijn setup op zolder staan, maar vanwege de hoge temperaturen eind mei heb ik alles moeten verhuizen naar de garage.
        Zelf een mobiele airco bood geen soelaas meer.
        Zaailingen kregen af en toe wat water met de plantenspuit
        Lamp ingesteld met ingebouwde timers die zonsopgang en zonsondergang nabootsen, lichtintensiteit op 60% rood 100% blauw en 100% wit(+uv en ir)

        Dit even terzijde, foto's zijn genomen met discolicht aan , met aangepaste witbalans op mijn camera want de lamp geeft wel degelijk paars licht.

        P1000489 dag 5.jpg
        Last edited by whoopa; 17 June 2018, 18:44.

        Comment


          #5
          14 dagen oud :

          Origineel was ik van plan om maar met 4 planten te scroggen, maar ik zag het niet zitten om het 5 meisje die zo haar best heeft gedaan om te leggen.
          Op de foto zijn ze net verpot in 13 liter potten en 1 in een 9 liter pot, aarde is van compo sanna.
          Tensiometer onderaan rechts, samen met een draadloze thermometer.
          Clip fan kan helaas niet zwenken, die zal ik nog vervangen.
          P1000504 dag 14.jpgP1000511 3 weken.jpg

          4 weken oud

          Srogrek geplaatst, eerst heb ik rekjes proberen te maken van bamboe stokken en tuindraad maar dat vond ik er niet uitzien dus ben ik voor deze oplossing gegaan.
          Planten groeien heel goed, enkel de onderste links heeft tekenen van te veel voeding nu dus ben ik van 1/4 dosis terug naar 0 gegaan omdat ze waarschijnlijk beter geworteld zijn nu en hun voeding nu wel uit de grond halen.
          De plant links boven is wat kleiner gebleven, volgens mij omdat de ventilator daar de hele tijd op blaasde, dus heb ik deze verplaatst. En de pot wat hoger gezet.

          P1000519 4 weken.jpg
          Last edited by whoopa; 17 June 2018, 18:42.

          Comment


            #6
            succes ziet er goed uit
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

            Comment


              #7
              Hoi iedereen,

              Hier ben ik met een nieuwe update.
              Planten zijn nu exact 35 dagen oud (5 weken)
              na een hele week te scroggen is het net al aardig vol geraakt, bijna niet te geloven hoe snel het gaat.
              Elke dag heb ik de takken voorzichtig en zo goed mogelijk aan het net vastgemaakt (dank aan QNQ voor de tips)
              Voeding niet meer gegeven, toch enkele bladeren met een gele rand. Misschien teveel voeding in het kweekmedium (compo sanna)
              Doordat het net zo snel vol geraakt, ben ik vandaag overgeschakeld naar 12/12 want aan dit tempo kom ik met 1 net niet toe en ga ik in lagen boven elkaar moeten vastmaken anders.
              Dagelijks verbruiken zij nu samen ongeveer 5 liter water dat ik tot nu toe in 2 waterbeurten gaf. Steeds laat ik mij leiden door de tensiometer.
              Ook heb ik een nieuwe zwenkventilator aangeschaft, de vorige ventilator kon niet zwenken waardoor te veel en te hard op 1 plaats werd geblazen.
              Indien iemand opmerkingen of advies heeft, laat maar komen. Besef dat ik voor dit avontuur nog nooit iets anders heb gekweekt dat tot een goed einde is gekomen, zelfs planten overleefden hier niet. (Komt misschien doordat het water uit de kraan een ph heeft van 8)
              Wel dit is het voorlopig een beetje, en omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden.....
              till next week ... W

              rsz_p1000532.jpg

              Comment


                #8
                P1000546JPG.jpg
                P1000547JPG.jpg

                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10

                    Scrogrek hangt op 20cm, ik weet dat dit normaal op 30 cm is, maar omdat de plantjes niet zo veel in hoogte toenamen en ik er vanuit ging dat het een indica soort betrof, had ik besloten om iets lager te gaan.
                    Voor ik begonnen was, had ik mij al redelijk ingelezen, maar toen had ik JD nog niet ontdekt�..
                    De plantjes vooraan doen het het best, achteraan links is al altijd achter gebleven sinds ze zaailing was.(misschien verschil in feno)
                    Maar eigenlijk denk ik wel dat ik een goede soort heb gekozen om te starten.
                    Zeker nog geen tekenen van beginnende bloei, maar dat zou nog te vroeg zijn ook.
                    Last edited by QnQ; 28 June 2018, 08:02.

                    Comment


                      #12
                      lekker tentje vol hoor en dat bladeren van beneden geel worden is normaal omdat het blader dek alles boven opvangt

                      Comment


                        #13
                        Een nieuwe week, een nieuwe update

                        update week 8

                        niet veel te melden, meiden bloeien goed en ik heb de indruk dat de toppen best wel goed aankomen.
                        Enkele takken heb ik toch echt wel moeten supercroppen, maar afgezien van dat heb ik enkel wat water moeten geven en enkele afgevallen bladeren verwijderd.
                        Extra net geplaatst ter ondersteuning van de toppen.
                        cya next week ... W

                        P1000580JPG.jpg
                        P1000581JPG.jpg

                        Comment


                          #14
                          Netjes, gaat goed !
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #15
                            Ziet er goed uit

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment

                            Bezig...
                            X