Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Sannie's Feminised Hericule's in het hok

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

5 x Sannie's Feminised Hericule's in het hok

Korting op 420shop
    Hallo Luitjes,

ik ben hier op het forum al een tijdje geregistreerd en dacht dat het misschien geen slecht idee was om ook hier ééns een kweekverslagje te maken.
    Zo zien jullie direkt waar Richie zoal mee bezig is

Eérst en vooral de setup van mijn growroom :

- Zelfbouwkast 1 m² , 600 w dimbare lumatek + adjust a wing , 500 m³ afzuiging en 375 m³ aktieve inlaat.
    - Darkroom 80 , 400 w + diamond kap , 375 m³ afzuiging , passieve inlaat.
    - Homebox S , 150 w T-Neon , 225 m³ afzuiging , passieve inlaat.

In de kast kweek ik meestal uit feminised zaad, omdat ik ze na het ontkiemen graag direkt in hun definitieve behuizing zaai, zo kan de penwortel lekker diep doorgroeien.

In de darkroom staan meestal planten uit gewoon regulier zaad, onder de 400 w vind ik het niet zo erg als ik veel mannen of uitvallers heb, dan zaai ik meestal nog wat bij of laat ik ze gewoon de ruimte.

In de homebox groei ik voor of kweek ik al ééns een moedertje op..

---------------------------------------------------------------------------------

Dit verslag gaat dus over mijn huidige Hericules kweekje in de kast.
    Hericules is één van Sannie's éérste feminised soortjes, als fan van de Sannie-genetica wou ik deze vanzelfsprekend zo snel mogelijk uittesten

Begin juli heb ik de zaden tussen nat keukenpapier in mijn propagator gelegd.
    24 uur later waren ze allemaal goed ontkiemd en heb ik ze gezaaid in 6,5 liter potten, gevuld met Special Mix Light. Zo hebben de potten een dag of 3 buiten in de zon gestaan, maar omdat ik vond dat ze wat te hard begonnen te strekken heb ik ze op 5/7 toch maar onder de T-Neon gezet.
    De kleintjes worden voorlopig enkel verwent met Humbold Roots.

7/7
    gallery_18291_10484_1380235.jpg

11/7
    gallery_18291_10484_473515.jpg

14/7
    gallery_18291_10484_1371516.jpg
    Het kleintje rechts is een ADH47 autoflower die ik als test buiten wou afbloeien, maar met het lekkere weer van de laatste maand staat die dus nog steeds binnen

In week 3 zijn ze alle vijf getopt.

Door omstandigheden heb ik enkele weken geen foto's genomen, maar op 4 augustus zijn ze dus mooi voorgegroeid verhuisd naar het hok in 18 liter potten. Deze zijn ook gevuld met Special Mix Light gemengd met schimmels van Humbold Nutrients.

gallery_18291_10484_518044.jpg

Bloed na de tweede top-ronde op 8 augustus
    gallery_18291_10484_174197.jpg

13/08
    gallery_18291_10484_284190.jpg
    gallery_18291_10484_333365.jpg
    gallery_18291_10484_339539.jpg
    gallery_18291_10484_502671.jpg
    gallery_18291_10484_757356.jpg
    gallery_18291_10484_391225.jpg

en als laatste 18/08
    gallery_18291_10484_578531.jpg

Op deze dag hebben ze voor het éérst een beginnersportie Gold Label voeding gekregen. Deze test ik voor de fabricant, waarvoor dank

De éérste resultaten zijn alvast veelbelovend, de meiden gaan momenteel als een speer met elke dag een hoop nieuwe uitlopers. Ze groeien ook mooi in de breedte door het twee maal toppen..

Alles gaat lekker

Tot zover peeps

grts
    Richie
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-s-in-het-hok

Re: 5 x Sannie's Feminised Hericule's in het hok

succes met je testjes en kweek
    hopelijk blijven ze hermavrij

grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

ziet er toppie uit

Comment

@ angel777 & tumble trimmert

Thanks guy's , ik vind het er ook wel mooi bij staan

Oja en angel777, herma's ?? In al die jaren dat ik uit Sannie zaadjes kweek ben ik één kéér bij een Madonna wat ballen tegen gekomen (4 stuks in totaal) , dit was dan ook nog aan lichtstress te wijten omdat er ter hoogte van die plant een scheurtje in mijn tentje was langs waar wat licht binnen kwam..
        Ik weet van je kleine vete met WF en alles wat er rond hangt, maar ik ben hier gewoon omdat ik dit ook best een leuk
        forum vind en hier ook een bijdrage wil leveren.. Ik zou het dan ook leuk vinden moest je (in mijn topics dan toch) je commentaar op Sannie & Co achterwege willen laten.
        Ik heb van de mensen van WF in de afgelopen jaren al véél steun gekregen en heb het kweekvak dankzij hen onder de knie gekregen, een beetje respect dus graag.

Just my 2 cents

grts
        Richie
        Last edited by Richie; 22 August 2010, 19:18.

Comment

Hallo Richie,

Ik zal me netjes gedragen.
          Respect moet je verdienen, niet krijgen.

even uit nieuwsgierigheid...
          hoe lang kweek jij nu al??

grtz angel777
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Hey Angel,

ik zal imiddels zo'n 5 jaar kweken, met een pauze tussen van een klein jaar wegens verbouwing.. ik zat vroeger op WF wel onder een andere naam

grts
            Richie

Comment

Hoi Richie.

Ziet er weer leuk uit daar bij je
              Zat jij vroeger niet in een aardebak?
              Of heb je een nieuw hokje bij?

Wist trouwens niet Doc ook al de voeding had van Gold Label...moet dringend eens gaan bij lezen op WF

Succes.

Fish

Comment

El Prutsvis
                hier houd jij je dus schuil

Ja ik zat idd met een aardebak, maar die heb ik er net uitgehaald.. na één superkweek in totaal 3 mislukte ronde's op gedraaid en geen oorzaak gevonden..
                Alles geprobeerd, vervangen van alle aarde (350 liter) , hok volledig leeggemaakt en ontsmet + nieuwe folie op wand en vloer, en nog gingen de kleintjes kapot van zodra ze in
                de bak overgeplant werden. Alle waardes zoals temp, ph enz.. zaten nochtans ook altijd volledig goed.
                Het zal altijd een raadsel blijven vrees ik, het enige wat ik nu gedaan heb is de bak eruit en potten erin. En plots gaat alles weer perfect

Nu ja, mooi voor mij

Die voeding van Doc is trouwens nog niet te koop, ik heb deze set gekregen om te testen..

grts
                Richie

Comment

Beste Richie,

Van welk materiaal was de aardebak die je nu hebt verwijderd gemaakt?

Ook ik hoop natuurlijk dat je geen ballen krijgt en succes met je test.

de ballen!

greetz knock

lachkick!!!!!

Comment

Hey Knockie

die bak was gemaakt van betonplex en volledig bekleed met vijverfolie langs de binnenkant..
                    Ik had er ook al een succesvolle kweek in gedraaid.. Echt een héél rare situatie

Ik maak me alvast geen zorgen om eventuele ballen, het is lekker donker in de growroom en tijdens hun nacht laat ik de meisjes ook lekker met rust, zo heb ik nooit problemen..
                    en dus ook geen herma's

grts
                    Richie

Comment

Ziet er goed uit Richie, gaat mooi zo!
                      Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Ziet er goed uit. Het is nog niet te laat voor een sog-opstelling maar wacht niet te lang. Buig desnoods de hoogste takken om (niet meer dan haaks!)

Comment

Hier houd ik me schuil, werd me soms iets te druk op WF

Die mislukte kweekjes heb ik nog wat gevolgd, maar nu lees ik er niet zo uitgebreid meer.

Benieuwd wat de voeding doet in samen werking met de aarde, ben namelijk echt wel fan van die golden label

Heb ooit ven Doc enkele flessen meegekregen, maar nog niet echt bekeken...denk dus dat ik ook iets van die voeding zal hebben...zal het even testen na onze verhuis

Later

Comment

sjo

Net zoals de meeste materialen die wij gebruiken trouwens; bijv kit, kunstharsen, elastopur,verf, om maar enkele te noemen geven ook giftige gassen af tijdens het uitharden.
                            Ook betonplex, voorschakelapparatuur(plastics) ea geven gassen af, eigenlijk alles in het begin.

================================================== ====================================
                            intressant die voedingslijn. succes gozer! ik heb er wel vertrouwen in

greetz knock

Comment

Hey Knockie

dat van die gassen is een feit, maar hoe verklaar je dan dat de problemen pas begonnen zijn na de éérste kweek.. Dan had het hok wel al 12 weken gedraaid met de aardebak en had ik een superresultaat
                              Ach ja, het zal wel altijd een raadsel blijven.. Het belangrijkste is dat het nu goed draait
                              Die voedingslijn van Gold Label doet zen werk momenteel perfect, ik heb er ook wel vertrouwen in
                              Ik kweek intussen toch al enkele jaren op Gold Label Light, een voeding speciaal gemaakt voor deze grond kan dus infeite niet mis gaan...

Grts
                              Richie

Comment

Bezig...
                              X