Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik wil niet zeggen dat het niet kan van onder eh..
    Bij de ene kweker werkt dat beter dan bij de ander, maar om te beginnen zou ik het zo simpel mogelijk houden.
    Er zijn andere leden hier die meer van Plagron weten dan ik, maar een schema blijft een leidraad, geen succesformule.
    Het kan best zijn dat je teveel of te weinig geeft als je je exact aan het schema houdt, dat moet je gaandeweg bekijken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      #Dag 7

      hej medekwekers,

      LV = 54 %
      Temp = 24,6 graden
      Lamp = 29 cm boven zaailingen
      Zaailingen = 7,8 cm

      Hier nog wat fotos van dag 7!

      Vandaag na 2 dagen terug water gegeven met power roots (0,7L en 1ml powerroots verhouding).
      Elke zaailing 50 ml water gegeven langs de randen van de potjes. Potjes wegen terug ongeveer 280 gr (uitgedroogd 235gr).
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


        #33
        # Dag 8

        Hej medekwekers,

        LV = 65 % ( op 1 dag van 54 naar 65 gegaan weet factor nog niet maar zit nog altijd goed denk ik).
        Temp = 24,6 graden
        Lamp = 28 cm boven zaailing
        Zaailingen = 8 cm

        Potjes wegen nog 250 gram dus nog geen water gegeven, kijk vanavond of morgenvroeg wel nog eens.

        Goed nieuws voor mij men adwa AD-11 is binnen van vandaag. Heb hem geijkt (nog nooit zoiets vast gehad ), maar lukte in 1 keer, verschiet van mezelf . Heb de ijkvloeistof 4.01 en 7.01 in glazen potjs gedaan in de ijskast kan tot 6 maand goed blijven blijkbaar. Met kraantjeswater afgespoeld, die hier trouwens 7.7 is, en terug op het dopje gezet. Heb in het dopje een klein sponsje gestoken en bewaarvloeistof zodat alles mooi nat blijft.

        1L voedingswater aangemaakt met een Ph waarde van 6,2 . (Verhouding 1L water met 1ml power roots plagron).

        Ga pas vanaf week 3 groeivoeding beginnen geven (lightmix 2 weken voeding?).

        En voila hier nog wat fotos!

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


          #34
          Ligt het nu aan mij of groeien deze nu vrij traag het enigste wat ik kan zeggen is dat de 2 gekartelde blaadjes wel traag groter worden. Zie op sommige sites na 14 dagen al 2 x dubbele bladeren.

          Iemand enig idee hier over ?
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


            #35
            Hoi thajoejoe
            ik ben zelf ook met mijn eerste kweek bezig.
            volgens mij mag je de lamp wat lager hangen want volgens mij zijn ze aan het strekken.
            1 van de 2 plantjes bleef ook heel lang klein bij mij en die groeit de laatste anderhalve week echt goed.
            msschien heb je wel een langzaam groeiende plantje gekozen.
            kijk eens op seedfinder.com wat ze daar zeggen over je wietplantje dat je hebt gekozen.
            ik ben er een hoop wijzer geworden dankzij de tip van QnQ.
            ik zeg al is mijn eerste kweek dus ben ook maar een noob,maar wat ik weet en wat tegen mij is verteld deel ik graag met je
            succes met je verdere kweek

            mvg

            Comment


              #36

              Alvast bedankt voor de site, maar vind hier niet op hoelang de groeiperiode plus/minus is. De bloeiperiode 9 weken dat stond ook op de site van royal queen seeds.
              Hopen dat er nog iemand reageert hierop (misschien wel te snel aan het paniekeren).

              Hmmm afstand tussen de lamp en plantje is mij ook vrij onduidelijk met 100 w hanspanel LED. Had hem eerst op 20 cm staan maar dat was te dicht zolang hij klein was hadden ze hier gezegd wanneer hij wat groter is mag deze naar 20 cm. Dus is het al tijd voor naar 20 cm te gaan? heb nu ook niet het idee dat hij strekt want blijft al 3 dagen 8 cm hoog ongeveer.

              Hoelang ben jij al bezig? En zagen ze dag 8 (post 33) er al groter uit als bij mij dan bedoel ik de bladeren toch allesinds
              Last edited by QnQ; 13 September 2018, 09:52.
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


                #37
                Hoi Thajoejoe

                ikzelf kweek momenteel met een mars hydro lamp en bij mij is de ideale hoogte 40 cm.
                ik had hem in het begin op 60cm hangen advies fabrikant en toen zagen ze er zo uit als bij jou nadien ik de goeie hoogte had gevonden was het afgelopen met het strekken.

                mijn 2 dametjes staan nu totaal 34 dagen onder de lamp.
                bij zeven dagen zagen ze er bij mij zo uit.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...tch?id=1349322

                mvg

                Comment


                • Thajoejoe
                  Thajoejoe commented
                  Editing a comment
                  Hej inderdaad, maar bij mij zijn ze wel even groot. Enkel die wel goed was uitgekomen heeft 1 gewoon blaadje en het ander is wel wat kleiner.
                  Hej ja ik gebruik lightmix en als ik het goe versta heb je daar maar 2 weken voeding in dus zal dan men plagron schema beginnen volgen !

                • smoker2002
                  smoker2002 commented
                  Editing a comment
                  groei kan je idd kiezen hoe lang zo lang je lamp op 18/6 staat blijven ze in groei staan is maar als je overgaat naar 12/12 dat ze on bloei gaan schieten ik groei meestal 1 a 1.5 maanden voor ik ze in bloei trek te zien hoe groot ze zijn en welke soort
                  in begin gaan plantjes heel traag hoe groter ze worden hoe sneller ze gaan en als je plantjes stabiel op 8 cm blijven strekken ze niet meer en zouw de lamp voorlopig zo laten hangen

                • Thajoejoe
                  Thajoejoe commented
                  Editing a comment
                  Hej ja dacht ik ook al ze blijven al 4 dagen 8 cm dus ik hou de lamp even hoog wanneer ik 2 dubbel blaadjes heb dan zet ik hem op 20.

                  Denk dat ik op dag 15 ze ook ga overpotten naar 6,5 L

                #38
                Gooi er eens een ietsiepietsie groeivoeding bij de wortelvoeding.

                Comment


                  #39

                  Ik was dit ook al aan het denken maar durfde het niet te doen.
                  Volgens plagron schema (post 29) staat van onder in de kleine lettertjes voeding beginnen geven wanneer zaailing een week oud is.

                  Dus ik heb 1L water staan met 1ml power roots, dan ga ik nu er nog 1ml terra grow indoen en 1 ml pure zym en ph tussen de 6,1 en 6,3 van maken.

                  Dit ok denk je Rumpelstinskin?

                  En zou ik men lamp al op 20 cm hangen of nog even op 28 houden? en pas vanaf week 3 op 20cm?
                  Last edited by QnQ; 13 September 2018, 09:52.
                  White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Hoeft geen volle ml te doen, gewoon ietsiepietsie om te kijken hoe die reageert.

                  • smoker2002
                    smoker2002 commented
                    Editing a comment
                    je mag beginnen voeden van als ze 3 tot 4 blaadjes hebben als het nodig is als je grond dat vraagt bij light mix zit er weinig in zo mag je dat al beginnen na 1 week
                    wel heel voorzichtig zijn met voeding beter iets te weinig dan iets te veel

                  #40
                  #Dag 9

                  Hallo medekwekers,

                  lv : 66 %
                  temp : 24.7 graden
                  lamp : 28 cm
                  zaailing : 8 cm

                  Hoop dat de luchtvochtigheid niet te veel meer gaat stijgen.

                  Heb vandaag voedingswater aangepast naar 1l water 1 ml power roots en 8 druppels terra grow nu hopen dat die wat blaadjes gaat aanmaken. Heb ze vandaag (na 2 dagen grond was goed droog) 55 ml elk gegeven. Potjes wegen terug ongeveer 285 gr elk.

                  Nu hopen rreppell
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 5 photos.
                  White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                  Comment


                  • smoker2002
                    smoker2002 commented
                    Editing a comment
                    moet u geen zorgen maken over de LV die mag zelfs tot 90% gaan jonge plantjes houden daar van enkel in de bloei best uw LV onder de 50 houden anders kunnen uw plukken rotten

                  • Thajoejoe
                    Thajoejoe commented
                    Editing a comment
                    Ok houd het hier even in het oog. En anders koop ik me voor de bloei een ontvochter. Men kasje staat in de slaapkamer. Lijkt dit iets goed ? https://www.coolblue.be/nl/product/7...ge-description

                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Boven 70 % gaat je filter kapot / slecht werken.

                  #41
                  Ga nou geen duur materiaal kopen wat je niet nodig bent!!!
                  alleen als de lamp uitgaat en de plantjes gaan slapen komt er veel vocht vrij tot boven de 70%, veel koolstoffilters "slaan" dan dicht en filteren de geur dan niet meer!!
                  Dit gebeurt tijdens groei en bloei.
                  ​​​​​​

                  Comment


                    #42

                    Ok kan even niet meer volgen. Ik versta wanneer de lamp uitgaat de lv hoger kan oplopen. Maar als de lamp terug aangaat blijft deze constant hetzelfde tot deze terug uitgaat. Wilt dan toch zeggen dat ik in de bloeiperiode met een te hoge lv ga zitten? En zoals smoker2002 zei toprot wil ik inderdaad niet .

                    Jullie nederlanders zijn hier al veel te lang mee bezig, daarom dat ik al zoveel x naar jullie ben gereden (toermalijn).
                    Last edited by QnQ; 13 September 2018, 09:38.
                    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                    Comment


                      #43
                      #Dag 10

                      Hallo iedereen,

                      Lv = 58% (Heb de raam van de kamer beetje opengezet en de deur van de kamer wat open laten staan)
                      Temp = 24,3 graden
                      Lamp = 28 cm
                      zaailing = 8 cm

                      potjes wegen nog wel wat, vinger 2 cm in de grond gestoken voelde nog vochtig aan dus vandaag geen water meer.

                      Heb zo dicht mogelijk fotos genomen van bovenkant. Dichter was het niet scherp genoeg meer.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.
                      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                      Comment


                      #44
                      #Dag 11

                      Hallo medekwekers,

                      Lv= 40 %
                      Temp= 23,8 graden
                      Lamp= 28 cm
                      Zaailing= 8 cm

                      Vandaag terug 50ml/zaailing gegeven was 2 dagen geleden potjes waren terug droog. (Ph= 6.1)

                      Heb de indruk dat de linkse 3 blaadjes heeft en de rechtse begint ook aan zen derde en 4de maar de 1 is al wel wat groter dan de andere nog maar een klein puntje.

                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 4 photos.
                      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                      Comment


                        #45
                        Zou ik men potjes nog vullen tot de rand ?
                        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                        Comment


                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Ja, vullen tot aan de lobblaadjes, en de verhoogde lv duurt iets van een half uurtje omdat de plantjes dan gaan "slapen"!!
                          Zoek eens onder thermo-hygrostaat.
                      Bezig...
                      X