Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Zou die nu niet overpotten inderdaad. Ja ze zijn gestrekt, maar daar kun je nu even niet zoveel aan doen.
    Het risico is groot dat je wortels beschadigd, en dat wil je niet doen in deze periode.
    Bovendien is dat stammetje heel breekbaar/omvouwbaar. Beter zit je er nog zo min mogelijk aan en laat je ze met rust.
    Ze kunnen nog minstens een week hierin blijven,misschien nog wel langer.
    Voor het overpotten een dag geen water geven, zorg dat ze heel droog zijn, dan valt de kluit zo in z'n geheel uit de pot.

    Ik zie die kan bruin water steeds op je foto's.
    Bewaar je dat niet te lang? En liever donker bewaren.

    Q: Hoe lang kun je Terra Grow bewaren nadat ik het heb gemengd met water?
    A: Terra Grow is zeker vier dagen te bewaren nadat je het in water hebt opgelost.
    Hou wel goed de pH-waarde in de gaten, want deze zal waarschijnlijk langzaam stijgen.
    Let verder op dat je geen biologische producten in dezelfde oplossing hebt gebruikt, want deze kunnen na 24 uur bederven.
    Let ook goed op dat je oplossing in beweging blijft (circulatiepomp) en dat je reservoir schoon is voordat je de oplossing aanmaakt.




    .
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Die alga is de bio lijn, geen minerale. Die kun je max 24 uur bewaren, daarna wordt hij slecht.

    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Ik gebruik terra (4 dagen)

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ah ok dan kan je bewaren idd

    #62
    Aquariumpompje.
    en appelazijn schijn je ook als ph- te kunnen gebruiken.

    Comment


    #63
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


    #64

    Comment


      #65
      Die dingen heten circulatiepomp. Zijn gewoon te koop.
      Geen zuurstofsteentje, dan gaat de pH erg oplopen.

      Maar voor een litertje water lijkt me dat een beetje overdreven.
      Je kunt ook een halve liter water maken,of gewoon na twee dagen nieuwe maken.
      Het restant kun je bij de kamerplanten gooien, dan hebben die ook een goeie dag.
      Het is toch van korte duur dat je over hebt, over 10-14 dagen heb je niet genoeg aan een liter.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #66
        Ok dus gewoon minder aanmaken dan kan ik dit 2 dagen achtereen geven. Binnekort een vatje ofzoiets kopen dan voor meer. Heb je per toeval iets dat niet te groot is en mss al zo een pompje heeft? Graag link dan xD
        Last edited by QnQ; 14 September 2018, 16:27.
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


          #67
          Gewoon iets simpels als dit.

          Da 's geen reclame voor die site, ik ken die niet en heb er geen ervaring mee, ik zocht alleen ff een voorbeeldje.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Hej super hij is besteld daar. Als ik het goe versta gwn pompje onderaan het vat bevestigen en aanzetten. Moet toch geen slang etc aan hangen he ?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Er hoeft geen slang aan.

          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Eerste klas uitleg se ! Buddy van mij hier ooooo waar heb je die kast gekocht! Ik ga er ook 1 halen kan jij mij alles uitleggen. Ik zei wacht nog maar even zodat ik eerst zelf alles door heb xD

          #68
          #Dag 19

          Hallo iedereen

          Lv: 36 - 39 %
          Temp: 24,6 - 26,6 graden
          zaailing 7,3 (zie takje al groeien tussen da blaadjes)
          Lamp: 22cm

          juist terug 25ml gegeven elk.

          Nog wat fotos

          Attached Files
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


          #69
          # Dag 20

          Hej iedereen,

          Vanmorgen nog eens 30 ml elk gegeven. Ze zeggen water geven wanneer de bovenkant van de aarde droog is en als je het eerste kussentje van je wijsvinger onder de grond steekt het droog is? Dus als het dan nog koud/vochtig aanvoelt geen water geven? Klopt dit?

          Temp: 25,3 - 25,9
          Lv = 41 - 46 %
          zaailing: 7,5 cm (0,2 gegroeid xD)
          lamp: 21,5 cm

          Voedingsvat + pompje besteld zal maandag weten wanneer het binnenkomt !

          Nog wat fotos:

          ps. Opmerkingen welkom!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


          #70
          Heyy joejoe .

          Ik heb ook een bonanza kast maar een model groter , mijn plantjes zijn nu 15 dagen oud !


          IMG_0703.JPG IMG_0698.JPG IMG_0699.JPG

          Wel tof om te vergelijken !!!

          MVG Remco .
          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Hej remco mooie kast !

            Van jou zien er al goed uit! Het is men eerste kweek dus :p

            Staat je lamp op max?

          #71
          Is ook mijn eerste teeltje ! T'is voor mij ook allemaal nieuw er komt meer bij zien dan eerst verwacht , Verlichting: G-Leds 560
          staan maar drie standen op Wit , blauw en rood geen min of max stand ??
          IMG_0709.JPG
          MVG Remco .
          Last edited by Remco; 15 September 2018, 23:09.
          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam die staat sinds gisteren al op 100 procent. En wat wil je zeggen met de bloeistand? Als ik naar 12/12 ga zet ik hem toch wel op bloeistand.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            @Thajoejoe
            De bloeistand heeft een andere kleur licht, en een andere kleur licht heeft een ander kleurfrequentie en dat geeft een lager Lumen af. En je wil zoveel mogelijk Lumen boven je plantje!!

          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Zolang in groei in groeistand 18/6 en wanneer ik naar 12/12 ga in bloeistand toch? Geraak niet veel wijzer met dat laatste xD

            Hans Panels zijn geschikt voor zowel groeiende als bloeiende planten. Met een schakelaar op het paneel kan het op de groei- of de bloeistand worden gezet. In de groeistand zijn alleen de witte en de blauwe leds ingeschakeld en verbruikt het paneel slechts 45 Watt.
            Tijdens de groeifase en tijdens de eerste twee weken van de bloei kan het paneel op deze stand gebruikt worden.
            Daarna kan de lamp op de bloeistand worden gezet en worden ook de rode leds ingeschakeld. In deze stand verbruikt het paneel maximaal 100 Watt.
            Maximaal? Ja. inderdaad. Met de ingebouwde dimmer kunnen de leds indien gewenst gedimd worden waardoor er ook minder stroom wordt verbruikt.

          #72
          effe een paar foto's zonder het blauwe Led licht !!


          fullsizeoutput_d46.jpeg IMG_0711.JPG IMG_0712.JPG IMG_0714.JPG

          MVG Remco.
          Attached Files
          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Kan er iemand me zeggen hoe dat je de Attached Files kunt verwijderen ?? Kant niet vinden op de mooie duidelijke uitleg van QnQ .

          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Zien er mooi uit ! Maar kunnen we dit wel mijn topic houden xD.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Remco, als je naar wijzigen gaat, zie je als het goed is een vuilnisbak naast je foto's staan, maar dan verwijder je waarschijnlijk wel je foto.

          #73
          OK lijkt me duidelijk , als je meer wilt zien of lezen moet je maar naar mijn topic gaan !
          Als je wilt verwijder ik ze hier wel ik wil niet uw verslag vervuilen !!
          Sorry ik ben ook nog wat aan't klooien op deze site om het allemaal een beetje onder de
          knie te krijgen Thajoejoe . Komt wel goed , al doende leert men zeker !!


          MVG Remco

          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Nee absoluut geen probleem hoor! Ik volg jou ook! Mijne rommel is hier soms al onduidelijk xD

          #74
          Hej iedereen,

          1. Hoe zit het nu juist met die Led lamp want ik hoor altijd andere dingens, hoe ik het versta:

          ik heb een veg stand een bloom stand en een draaiknop voor lichtintensiteit.
          Eerst dus de lamp op veg tijdens de groei, in het begin stond hij op 90 procent fzo wanneer hij wat groter was heb ik de intensiteit op 100 gezet, wanneer naar bloei (12/12) 1-2 weken (tot de eerste bloeiharen) nog op veg laten staan wanneer bloeiharen zichtbaar zijn overschakelen naar bloom stand?

          Dit correct?

          2. Ben nu aan het twijfelen wil deze 2 plantjes toppen op ongeveer 20 cm en dan gaan scroggen, mijn opp is 65 x 65 x 100. kan ik deze dan best naar 6,5 l of 11 l overpotten. Normaal gesproken kan in 4 11l potten in de kast zetten of 9 6,5 l potten.

          3. Ik ben ook nog iets aan het zoeken voor te laten drogen. Is zo een droognet handig ?

          alvast bedankt voor de snelle antwoorden , kan ik mss vandaag nog alles te samen bestellen is maar voor de verzendingskosten?

          Last edited by Thajoejoe; 16 September 2018, 14:00.
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


          #75
          Heyyy joejoe zo een droogrek kun je best via aliexpress bestellen kost geen geld ,
          duurt wel effe voor dat het thuis is maar je hebt nog wel effe tijd voordat je gaat oogsten !
          ik ga in mijn geval men scroggnet boven in mijn kast hangen waar dat ik ze ondersteboven kan ophangen ,
          en bij den Bol.com kun je Conserveerpotten kopen in verschillende maten je moet maar eens kijken !!
          Ik weet niet hoeveel gr. je uit je dames kunt persen , ik weet dat de vorige eigenaar van mijn kast
          er een kleine 400gr.heeft uitgehaald ( 6 X 18 liter potten ) , ik weet niet of dat waar is misschien een beetje overdreven ??
          Kwestie voor potten denk ik als je maar twee vriendinnetjes hebt staan zou ik zo groot mogelijk gaan ??
          Misschien ook een paar LV metertjes bestellen voor het droog proces in de con. potten ook bij den chinees kost ook niks !

          Het is ook maar een gedacht , allemaal ergens op deze forum gevonden , veel kweek verslagjes lezen .
          En anders geven de pro telers wel het juiste ? antwoord !


          MVG Remco .

          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Ga gwn alles hier bestellen omdat alles in 1 keer kan

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Waar ga je alles bestellen ???

          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Heb btw al een scrognetje gemaakt zier paar posts terug pag 2-3 denkik
        Bezig...
        X