Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Effe een foto van de opbrengst van de vorige eigenaar zijn eerst teelt !?!


    IMG_0004.jpg
    Attached Files
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      #77
      Heb dit gevonden:

      Dus ik heb 6,5l potten en heb nog 11l potten besteld omdat ik zeker dat voedingsvat snel wouhebben + pompje.
      Beter 11l potten gebruiken voor men 2 plantjes in een scrog ( 65 x 65)? Droognetje ook maar besteld voor de zekerheid
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


        #78
        Yup had ik wel gezien , ik zeg maar hoe dat ik het ga doen !

        Maar dat zijn voor mij zorgen voor later ik ga eerst zien dat ik mijn planten tot tegen het net krijg !!!
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


          #79
          # Dag 21

          Hallo iedereen,

          Vanmorgen nog 30 ml elk gegeven, nu nog eens gaan kijken potjes wegen nog wel dus geen water meer.

          Lv: 41% (lamp aan) - 50%(lamp uit)
          Temp: 22.6 (lamp uit) - 27.6 (lamp aan)
          Zaailing: tss de 7,5 en 7,8 cm
          Lamp: 21,5 cm
          Lichtintensiteit: 100% (lummen)

          Vandaag wel wat besteld !

          - 420 scope : https://www.zamnesia.nl/na-de-oogst/2397-420-scope.html
          - 11L potten (weet nog altijd niet zeker welke te gebruiken 6,5L of 11L potten voor men 2 dames)
          - voedingsvat 25L
          - circulatiepomp : https://www.growfellas.com/nl/waterp...atiepomp-.html
          - Droognet: https://www.growfellas.com/nl/droogn...-60x30-cm.html
          - curring potten (3x 400ml en 2x 800ml): https://www.zamnesia.nl/na-de-oogst/...uring-pot.html
          - professionele snoeischaar: https://www.zamnesia.nl/na-de-oogst/...oeischaar.html

          Met sommige dingen nog wat vroeg mss maar dan ben ik gerust dat ze er al liggen!

          Kan iemand nog deze 2 vragen beantwoorden aub:

          1. 6,5 L of 11L potten overpotten voor te scroggen in men kleine kasje op 65 x 65 x 100?

          2. Hoe zit het nu juist met die Led lamp want ik hoor altijd andere dingens, hoe ik het versta:

          ik heb een veg stand en een flowering stand en een draaiknop voor lichtintensiteit.
          Eerst dus de lamp op veg tijdens de groei, in het begin stond hij op 90 procent fzo wanneer hij wat groter was heb ik de intensiteit op 100 gezet, wanneer naar bloei (12/12) 1-2 weken (tot de eerste bloeiharen) nog op veg laten staan wanneer bloeiharen zichtbaar zijn overschakelen naar flowering stand? (Fotos hieronder)

          image_316114.jpg


          B635B036-6620-4599-8684-BEADE6174C5E.jpeg





          Alvast bedankt voor de hulp !

          opmerkingen hoor ik graag !

          8F48222F-A565-47B5-85B4-0592CCD1D7AC.jpeg
          image_316107.jpg


          B6028A57-13EF-48CE-8D3E-57B27199C682.jpeg
          07BDD747-CE35-4AD5-8C1F-02D0D021B22B.jpeg
          DFE13918-69B6-4F3E-B713-5798C0746C91.jpeg
          F56C4C41-59ED-4647-9823-69BE347D1B3A.jpeg
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Er zit zoveel verschil in ledpanelen dat ik mij in de toekomst van advies onthoud! ;-(

          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Begrijp het, ga toch de fabrikant zen info volgen voor de zekerheid. Kant ik acheraf hun blame :p

          #80
          Omdat ik toch niet zo zeker van men eigen ben met water geven ben ik van plan een blumat digital tensiometer te kopen heb 4 stuks nodig omdat dit toch men maximaal plantjes zullen zijn.

          koop ik dan beter:

          https://www.blumat.nl/product/blumat...l-tensiometer/

          of

          https://www.blumat.nl/product/draadl...er-met-sensor/

          iemand ervaring? En kan mij wat info geven hierover.
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


            #81
            Heb je nou je voeding in je kast staan of haal je steeds je plantjes eruit?
            Voeding donker bewaren. Plantjes laten staan.

            Die draadloze tensio heb ik geen ervaring mee, ben wel benieuwd of die goed werkt.
            Het werkt allemaal op batterijtjes eh...dus daar heb je dan wel een pak van nodig waarschijnlijk, met die.

            Die eerste tensio gebruik ik. Daar zitten 2 cr2025 batterijtjes in die ik jaarlijks vervang.
            Da's wel een stuk duurder dan 1 basis met 4 draadloze sensors.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Even de Lidl in de gaten houden dan, die heeft af en toe die batterijen in de aanbieding, 6 voor 1,29.

            #82
            ik haal steeds de plantjes eruit! Beter niet doen dus?

            De voeding staat niet in de kast natuurlijk die staat in een donkere kast. Maar had ze er even uitgehaald voor water te geven.

            Dus beter de digitale meters kopen lijkt me ook een stuk handiger op de basis kan je er 3 aansluiten als in het goed versta? Dus dan 2x basis en nog eens 2 sensoren? Dan heb ik 2 basissen en 4 draadloze sensors juist?

            als jullie zo vriendlijk willen zijn om hier nog op te antwoorden kan ik ze vandaag nog bestellen
            White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

            Comment


              #83
              Die draadloze GVM met sensor kun je maar 3 sensors op aansluiten en die meten maar 6 cm diep
              en kosten voor het totaal pakket 48 euro je zou zeggen in mijn geval ik plaats er 2 setjes (6 potten)
              van maar dat gaat niet ! Dus ik gebruik ze in men kleine potten van 3,5 liter !
              Ik heb zelf ook 6 BLUMAT DIG. TENSIOMETERS bij besteld en dat koste mij 200 euro !
              En die meten 18 cm diep die ga ik gebruiken om in mijn Potten van 18 liter plaatsen !
              Last edited by Remco; 17 September 2018, 11:29.
              πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Te bestellen bij online topgarden en ook gebruikt door vaperke in hydrokweken!

              #84
              logo-2016.jpg Daar zijn ze het goedkoopst !!!!
              πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

              Comment


                #85
                OK allemaal wel goed en wel maar nog altijd geen antwoord op men vraag.

                Dus wat is het beste (in 11L potten):

                - De digitale aan te kopen 2 basis + 2 losse sensors = 2 basissen + 4 draadloze sensors

                of

                - 4 van die digital tensiometers. (die staven dus).


                White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                Comment


                  #86
                  Die digitale kun je maar 1 basis station gebruiken met 3 sensors .
                  omdat er maar drie kanalen op zitten , je moet anders maar eens contact op nemen
                  met W-Drip !!!!!!
                  πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                  ​
                  πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                  ​

                  Comment


                  • Thajoejoe
                    Thajoejoe commented
                    Editing a comment
                    en als je een 2de basis zet? lukt het dan? of ook niet? want dan kan je toch 2 op de ene basis zetten en 2 op de andere?

                  #87
                  NEE !!!!!!!!! Derde maal !!

                  Op 1 basis kun je maar 3 voelers plaatsen , dus als je 2 basis'sen koopt en je sluit op
                  iedere basis twee voelers gaat er 1'je niet werken omdat ze op de zelfde frequentie zitten
                  als op de eerste basis ! Dat is de rede waarom ik er maar drie heb , anders had ik er ook
                  2 basis besteld en 6 voelers om in iedere pot 1'tje te zetten !!!

                  Maar ik denk dat je beter af bent met de tensio meters omdat die wel tot 18 cm diep meten
                  en die kleine zwarte meten maar 8 cm diep .

                  Bel naar W-Drip als je het nog niet verstaat Teln. NL 0495 724 004 !
                  πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                  ​
                  πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                  ​

                  Comment


                    #88
                    Ok juist nagevraagd dit klopt.

                    Heb 4 x digitale tensiometer aangekocht : https://www.blumat.nl/product/blumat...l-tensiometer/

                    Nu 1 vraag hierover in de handleiding staat dat je de buis met kraantjeswater moet vullen maar heb al ergens gelezen dat dit gedemineraliseerd water moet zijn. Klopt dit?

                    En is deze dan ok?
                    ​​​​​​https://colruyt.collectandgo.be/cogo...seerd-water-5l
                    Last edited by Thajoejoe; 17 September 2018, 13:41.
                    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                    Comment


                    • Remco
                      Remco commented
                      Editing a comment
                      gewoon water heb het ook na gevraagd !

                    • Remco
                      Remco commented
                      Editing a comment
                      Laat nog eens een paar fotootjes zien van jou plantjes , dan kunnen we een beetje vergelijken ?

                    #89
                    Je kunt ook alleen het basis paketje kopen ( Basis + 1 voeler ) .
                    Die dingen kun je makkelijk verplaatsen van de ene pot naar de andere ,
                    dat doe ik ook en ze meten perfect denk ik !
                    en dat gaat ni echt met die grote tensio meters om van de ene pot naar de
                    andere pot te verplaatsen denk ik dan weer .
                    Want bij mij zijn de potten die direct onder de lamp staan die drogen sneller uit
                    dan die er naast staan ! Dus ik geef de ene meer water dan de andere .
                    In mijn geval dan wel te verstaan , ik heb nu 10 plantjes maar zodra ik ze verpot
                    naar 18 liter pot blijven er maar 6 in mijn kast staan en daar voor heb ik 6 grote
                    in huis gehaald om ze hun vaste plek te geven in de 18 liter potten .
                    en dan meet je veel dieper , en die kleintjes gaan in de kast tot dat ik terug
                    met kleine potjes werk !
                    Veel verslagen lezen dan vind je wel veel antwoorden op deze site !
                    Vb. Bij google Tensiometer jointjedraaien in tikken en dan vind je wel veel antwoorden !
                    En vinden we het niet dan helpen de collega's ons wel een stapje verder ? hoop ik dan ,
                    t'is voor mij ook allemaal veel om te verwerken maar we komen er wel ?
                    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                    ​
                    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                    ​

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Even naar de winkel en plastic weggooi bordjes kopen, gat erin en dan ondersteboven over de pot doen.
                      Of kleikorrels over de aarde heen doen, helpt ook tegen vliegend gespuis.

                    • Remco
                      Remco commented
                      Editing a comment
                      Goed idee !!

                    • Thajoejoe
                      Thajoejoe commented
                      Editing a comment
                      hmmm vliegend gespuis? Denk dat dit verkeerd topic is Rreppell

                    #90
                    QnQ : Doe jij kraantjeswater of gedemineraliseerd in de Tensiometers? Volgens handleiding kraantjeswater maar lees hier ook ergens dat ze Demi water erin doen.

                    Remco : Rond 7 uur post ik terug foto's op de moment op men werk.

                    Rreppellsteeltjam : Dat met de bordjes en vliegend gespuis zal voor remco bedoelt zijn? Of ik weet niet waarom je daar over begint.
                    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Is voor iedereen bedoeld die die truukjes nog niet kent, maar wel last heeft van droge grond of vliegbeestjes.

                    • Thajoejoe
                      Thajoejoe commented
                      Editing a comment
                      Nu ben ik mee

                      Maar met die led nog geen echt drogme grond en nog geen vliegjes fzo
                  Bezig...
                  X