Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    # Dag 22

    Hej iedereen,

    Temp: 25,4 - 27,3
    LV: 41 - 44 %
    zaailing 1: 8cm
    Zaailing 2 : 7,8cm
    Lamp : 21 cm

    Nieuw voedingswater gemaakt: 0,5 l water 1,5 ml terra grow 1ml power roots 1ml pure zym
    Ph: 6.2

    Hier nu nog wat fotos, zit enkel met probleem dat het disco fotos zijn omdat QnQ zei dat ik de plantjes moest laten staan. En heb geen wit licht op men hans panel. Enkel groei en bloeistand.

    kijken jullie eens naar de onderste 2 blaadjes van de zaailingen is dit normaal of teveel / te weinig water.
    blaadjes buigen namelijk naar beneden.

    heb elk vandaag nog 40 ml gegeven
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Thajoejoe; 17 September 2018, 21:52.
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Is dit het geen wat ik heb met de eerste zaailing (laatste foto):

      GEKRANSTE RANGSCHIKKING

      Deze mutatie is ook heel mooi. Cannabisplanten hebben van nature een sterke geometrie. Deze mutatie zorgt voor een iets andere geometrie. Bij normale planten groeien er uit elke internode twee bladeren. Bij een plant met gekranste rangschikking zijn dat er drie. Planten met gekranste rangschikking worden extra bossig. De karaktereigenschap is echter niet gunstig voor kwekers. Hoewel het voor grotere opbrengsten kan zorgen, verdwijnen die bij een poging tot kweek of replic

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tl buis met verlengsnoer, zaklamp, werklamp, bouwlamp, ledhuiskamerlamp.

    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Ok en wanneer neem ik dan best fotos? Paar minuten voor de lamp aan gaat ?

    #92
    heb je de vorige pagina 10x zien vragen welke potten je nodig hebt na het verpotten laat de 6.5 liters maar aan de kant staan en gebruik maar uw 11 liter potten
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Klopt deze ga ik ook gebruiken. Zouden vandaag binnen komen! Thx voor reactie

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      veel succes had het zelf ff druk met mijn kweekje en nieuwe verlichting daarom dat ik zo laat reageer

    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Geen enkel probleem. Probeer veel zelf te zoeken maar de 1 zegt zo en de ander zegt zo. Dus denk dat het allemaal niet zo nauw is.

      Veel succes met je nieuwe kweek !!

    #93
    Zaailingen hebben wel vaker 3 blaadjes, da's niet zo bijzonder.
    Het is iets meer bijzonder als ze dat over 5 weken nog hebben. Meestal verdwijnt het na de 7e node of hoger.
    Zoiets is niet genetisch vastgelegd, gewoon een foutje van de zaailing zelf.

    Tensio's ja, gewoon water erin.
    Je zou eens wat kweekverslagen van anderen kunnen lezen, dat scheelt heel wat n00b questions en onzekerheid.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      ja heb ik gedaan maar hier vind ik alleen maar iets van het onderhoud. En op een ander forum weet niet meer welk las ik dat ze er demi water indoen dus :p. (Remco had het nagevraagd bij de leverancier en die zegt ook gewoon kraantjeswater dus kraantjeswater it is !)

      Maar vind ook niks terug in bladoplosser op dit forum en andere. over de 2 onderste blaadjes van elke zaailing hangen ze wat naar beneden ga ervan uit dat dit wel normaal is?

      En ik ga een TL lamp in de kast hangen voor fotos te kunnen nemen als ik het goed versta doe je dit vlak voor de lamp uitgaat? Maar dan ben ik aan het werken dus gaat dat ook 3 min voor de lamp aangaat fzo?
      Last edited by Thajoejoe; 18 September 2018, 13:18.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja kan ook Thajoejoe

    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Super bedankt !!

    #94
    # Dag 23

    Lv : 41 - 52%
    Temp : 24 - 27,4

    Vandaag nog eens 30 ml elk gegeven. (Om de 24 uur geef ik ze tss de 30 en 40ml water).

    vandaag zijn mijn 11l potten, droognet, circulatiepomp binnen gekomen, een kameraad had nog zo een Led lampje liggen van phillips (zie fotos) en deze heb ik gekregen voor men fotos te kunnen maken.

    Ik weet moet men plantjes laten staan maar dit is de laatste keer anders waren het discofotos, ben nu bezig met de lamp erin te zetten!

    morgen komen de tensiometers binnen dus denk dat ik ze dan maar ga overpotten. Zie wel nog altijd geen wortels maar ondertussen al 23 dagen in de kleine potjes?

    Aub kan iemand hier even naar kijken, op de fotos zie je 2 fotos van de 2 zaailingen hun onderste blaadjes is dit normaal? Ze hangen naar beneden. Ben hier al 3 dagen naar aan het zoeken maar vind hier precies niks over terug (of ik zoek fout). De rest ziet er in mijn ogen allemaal goed uit.

    alvast bedankt voor de info/hulp!!!
    Krijg er bijna nachtmerries van
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Thajoejoe; 18 September 2018, 19:14.
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Staat hij te droog of te weinig voeding? Het lijkt allemaal zo op elkaar :p

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hoe bedoel je " ik zie geen wortels"!
      Die zitten toch in de pot?

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Ik denk niet dat ze te nat staan gezien aan de hoeveelheden water dat je geeft.
      Een plant gaat vocht eerst naar de top van een plant voeren, pas daarna komen de onderste bladeren aan de beurt. Misschien even iets meer geven of overwegen om te verpotten.
      Last edited by Jack Spliff; 18 September 2018, 19:57.

    #95
    Oh ja, en als je verpot...
    0001.jpg

    Comment


    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Ok blaadjes gwn op de aarde leggen dan? Dit ga ik morgen doen mede omdat dan de tensiometers binnen zijn.

      Btw mooi uitgelegd!
      Last edited by Thajoejoe; 18 September 2018, 20:37.

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Ik zou ze er nog ff aanlaten die blaadjes. Mogen op de aarde rusten, kan geen kwaad.

    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Ok thx voor de uitleg! Morgen ga ik aan de slag

    #96
    Rreppellsteeltjam : ja ik bedoel onder de pot uit komen. Dan zeggen ze dat je best kan ompotten? Maar na 3 weken zal het toch weel eens tijd worden zeker? Aangezien het normaal in week 3 al zou kunnen.



    Jack Spliff : ok gaf al een paar dagen 30 ml om de 24 uur. Gisteren 40 gegeven. Kzal proberen 50 ml elke dag. En zien wat hij doet.

    Ik weeg men potten als ik ze water heb gegeven en wanneer ze bijna droog zijn gaf ik ze pas terug water. Dus aarde gewoon goed vochtig houden maar geen slijk?

    Heb ze juist elk nog 20 ml bijgegeven. Dus 50 ml per 24 uur
    Last edited by Thajoejoe; 18 September 2018, 20:38.
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En waar moeten de wortels heen dan?
      Ze groeien toch niet in de lucht?
      Als de grond droog is blijft de kluit mooi bij elkaar en kun je ze zo uit de pot "schudden" en kan je de wortel ontwikkeling bekijken.

    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      Door de drainage gaatjes van het potje? Heb dit toch al op meerdere plaatsen gelezen

    #97
    Ik heb op dag 13 verpot naar 3,5 liter pot en de bekertjes waar dat ze in stonden
    waren heel veel worteltjes te zien en inderdaad ze kwamen van onder al door de
    drainage gaatjes piepen en het verplanten verliep vlekkeloos .
    Waarschijnlijk omdat de potgrond goed droog was en heel vlot uit het bekertje kwamen !
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      #98
      hey Thajoejoe ik zouw me niet te veel zorgen maken met die onderste blaadjes die gaan toch eerst dood gaan
      zo lang de rest maar mooi groeit

      en als je verpot mag je zoals je op de foto hebt gezien geheel de steel van het strekken in de aarde steken tot bijna tegen de lod blaadjes
      daarom dat ik je aaanraade om in kleine potjes te beginnen als je strek hebt kan je ze bij verpotten mooi planten zodat ze sterk staan in je pot en geen lange steel hebben die makelijk kan breken

      succes verder
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Hej smoker2002 jep deze ga ik vandaag doen, heb ze gisteren zoals ik gehoord heb van Jack spliff 50 ml gegeven. Vanmorgen voor ik naar het werk vertrok nog eens gekeken en de blaadjes hingen nog altijd naar beneden nu was de bovenkant van de grond nog wel vochtig. wanneer ik 30 ml gaf was dit niet het geval. Dus vanavond nog eens kijken !!

        Ja inderdaad daarmee dat ik deze ook in kleine potjes gedaan had.

        Vandaag zoals hierboven al gezegd komen de tensiometers binnen en men 11l heb ik van gisteren dus vanavond alles in 11l potten en de tensiometers erin, kan ik me daar wat op fixeren met water geven.

      #99
      Hej samen,

      Even in verband met mij plagron voeding. Ik lees hier juist dat inderdaad alles gemengd mag worden + 4 dagen gebruikt kan worden wel in circulatie houden (geen probleem) en in het donker.

      Nu zit ik enkel met 1 probleem dat in de groei periode van mijn planten (volgens het schema) de power roots biologisch is en deze blijft maar 24 uur goed.
      Kan ik dan best een apart kannetje maken voor water en power roots. En in men voedingsvat dan de terra grow en pure zym?

      En dan van beide water geven tot het voldoende heeft?

      Enige plagron kenners die mij hier bij kunnen helpen
      Attached Files
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        je heb wortel stimulans van plagron ook ....noemt power roots

      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Klopt, die heb ik ook power roots van plagron. Maar er staat bij dat die Maximaal 24 uur houdbaar is na het mengen met water.
        Dus kan ik dat al beter niet in men voedingston doen als ik wat grotere hoeveelheid wil aanmaken voor paar dagen.

      #Dag 24

      Hallo iedereen,

      Vandaag overgepot naar 11L heel zenuwachtig dat de kluiten niet uiteen zouden vallen. Ging eigenlijk vrij goed. Wortels zagen er ook mooi wit uit. Enkel wanneer ik de kluit recht houde brokkelde het langs de onderkant een klein beetje. Ze staan nu van 20:30 samen met de tensiometers in de 11L potten. Tegen 23:00 nog eens gaan kijken en dan water geven tot tussen de 70-90 mbar de gehele kweek. Klopt het tussen 70-90 mbar? Heb ik toch al een paar keer gelezen

      Lv: 43- 54
      Temp: 24,9 - 27,3
      Lamp: 19 cm (ga deze stilletjes proberen verlagen tot 15cm, kijken wat ie doet fabrikant zegt tot 10 cm)
      Zaailingen: 3cm

      Hier nog wat fotos alles op men gemak gedaan en alles goed nagelezen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.
      Last edited by Thajoejoe; 19 September 2018, 21:51.
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


      Heyy thajoejoe .

      De overzetting van de kleine potjes naar de 11 liter grote villa is vlot verlopen hoor ik ,
      en ze staan er mooi bij nu ! Nu dat het lange stengeltje in de grond is verdwenen kunnen ze er tegen ,
      om van kleine meisjes naar grote vrouwen te ontwikkelen !
      Al eens van Light Bleaching gehoord ? ik ook ni tot dat deze middag mij er iemand er op gewezen heeft
      dat hij bij zen eerste teelt daar last heeft van gehad omdat de led verlichting te laag heeft gehangen ,
      Maar waarschijnlijk ga jij dat wel kunnen regelen met dien dimmer die op uw lamp staat ? 10 cm ??
      Een vraagje kunnen er 4 11 liter poten in uw kast omdat je er 4 hebt besteld ?
      Dat is dan voor uw volgende teelt ? of wat ga je met die 2 andere potten doen ?

      komt dik in orde !!!!
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Dat light bleaching ding is in de bloei faze pas een probleem lees ik net , ik loop een beetje te snel vooruit merk ik !!

      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Heb al veel over light bleaching gelezen. Staat nu op 19 cm boven de plantjes. Ga tot max 15cm gaan en eens kijken wat er gebeurd is in mijn ogen ook maar een 100w en fabrikant zegt zelfs 10 dus we zullen zien wat ze doen als ze op 15 cm staat. En inderdaad kan hem nog altijd dimmen als ik in hoogte beperking kom in mijn kleine kastje op het eind.

        Ja er passen er 4 in maar heb voor men eerste kweek maar 2 genomen voor te zien hoe alles verloopt + de ruimte (belangrijk). Volgens bepaalde sites zou dit perfect gaan, Je ne sais pas.

      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        enkel met testen kan je het te weten komen dat je lamp tot op 10 cm kan brengen van je planten
        ik heb de T neons hangen voor als ze uit zaad komen in de kleine potjes die hangen op zo een 3 tot 5 cm van de plant waar ze nu 17 dagen hebben onder gestaan voor ik ze in 11 liter potten heb geplaatst en nu de cobs 3070 erboven

      Hej iedereen,

      Vanmorgen voor het werk snel nog eens gekeken naar de tensiometers de eerste staat op 95 mbar (wat goed is denk ik dan), de andere staat op 125 mbar, bij deze gewoon wat extra water bij doen tot beide wat gelijk komen dan?

      IDEAAL Punt tussen de 90-120 heb ik dan genoteerd!

      Merk nu op dat ik beter eerst alle aarde tesamen wat gemixt had en dan pas in de potten gedaan. Nu heb ik tijdens het vullen van de potten af en toe wat water toegevoegd. Maar elke pot apart daarmee zit ik nu wss met zo een verschil. 2de pot niet genoeg water gegeven denk?

      Nu merk ik wel aan de bovenkanten van de potten lijkt de eerste pot (95) minder nat dan de 2de pot(125mbar), zou toch ook niet aan de meter kunnen liggen ofzo hij geeft geen fout aan ofzo. Ik weet dat het niet over de bovenkant gaat !!!

      In de grote potten zal ik nu wel min 100 ml per keer moeten geven vermoed ik ? Want met 50 ml zal ik die grote villas niet vochtig krijgen denkik !

      Iemand die me hier bij kan helpen alvast bedankt !
      Last edited by Thajoejoe; 20 September 2018, 10:37.
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        is niet omdat ze in grote potten zitten dat die potten nat moeten staan niet te geweldig zijn met water +voeding je zal wel zien aan de planten of ze meer nodig hebben als er te weinig in zijn gaan hun blaadjes hangen als je er te veel in doet kan je het er niet uitdoen en kunnen je blaadjes bruin worden we kunnen je niet alles zeggen je moet beetje op je planten afgaan ... juist zoals de mensen jij en je broer ( als je er 1 hebt ?) zullen ook niet zelfde zijn
        iedere plant of dame moet je appart zien de ene heeft soms meer nodig dan de andere

      Goeden morgen't Thajoejoe .

      Uit interesse werken de tensio meters een beetje dan je had verwacht , zodat ik ook weet wat me te wachten staat !!
      Of is het nog te vroeg om deze vraag te stellen ?
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Hej remco,

        Ze lijken me tch te kloppen blaadjes staan mooi recht enzo!
        Gaat me toch al veel beter af dan het wegen etc :p

      Om nog effe terug te komen op dat verpotten. Dat volledig onder zetten tot aan de eerste blaadjes snap ik niet waarom je dat zou doen, het zijn geen tomaten. Tomaten hebben haartjes op de stam die uitgroeien tot wortels, wiet heeft dat niet. Maw, in die eerste laag grond komen amper wortels want die groeien ni naar omhoog. Die steel die groeit gewoon mee met de rest van de plant. Ik zou het zelfs eerder afraden omdat je stamrot zou kunnen krijgen.

      Comment


      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Hej Beowulf,

        Ik weet het niet en ze staan nu toch al zo.
        Nu heb ik hier ook veel over opgezocht en er zijn heel veel mensen die dit doen !

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Ja, wordt vaak aangeraden. Maar de ruimte wordt amper opgevuld door wortels en de stam kan gaan rotten. Gebeurt nu wel niet zo snel bij wietplanten, maar je vergroot het risico door daar 10 cm van de stam continue in het vocht en de koude te zetten.

      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Ok goed om te weten. Proberen bij men volgende kweek de lamp er wat dichter bij te zetten zodat ze niet strekken

      #Dag 26

      Hej medekwekers,

      Temp: 24,5 - 25,8 graden
      LV: 33-36
      tensio 1: 120 mbar
      tensio 2: 128 mbar

      hej jongens op de foto zonder discolamp, en de foto waar de tensiometer links van het plantje staat heb ik een probleempje. De 2 onderste blaadjes hebben op het uiterste een bruin puntje gekregen, nu heb ik hier wat over opgezocht en ik twijfel tussen 2 dingens. 1 blaadje krult licht omhoog.
      1. Teveel water
      2. Te weinig voeding

      Ik las ook dat dit kon komen door teveel voeding maar sinds het overpotten heb ik geen voeding meer gebruikt omdat ik dacht dat de nieuwe lightmix ook al wat voeding meer gaf.

      Iemand een idee, fotos hieronder
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.
      Last edited by Thajoejoe; 21 September 2018, 23:27.
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        T'is maar 1 blaadje.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        De dames zijn nog niet zo groot dus echt veel voeding vragen ze niet en de kleuren vd bladen ogen goed groen. Daarnaast heeft de lightmix voor de aankomende week voldoende voeding voor de plantjes dus bij voeden zou ik even uitstellen.

      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Ok doe ik
    Bezig...
    X