Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    # Dag 28

    Hej iedereen,

    LV = 50%
    TEMP = 22,7 graden
    tensio 1 = 138 (juist 100ml water gegeven)
    tensio 2 = 111 (geen water meer gegeven)
    Lamp = 17 cm

    Ik vind persoonlijk precies na 4 weken dat ze klein blijven zien er wel mooi uit.
    Zijn ww van rqs zouden normaal 60-100 cm blijven binneshuis.

    Normaal? Heb er geen idee van wegens eerste keer.

    Hier nog wat fotos
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Thajoejoe; 23 September 2018, 19:30.
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


      planten groeien niet zo snel in het begin ik ben ook net week 4 begonnen en zo veel groter zijn ze niet
      je moet geduld hebben en is mss ook omdat je lamp niet zo heel sterk is van wattage licht is zeer belangrijk bij planten

      succes
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Ok thx we zien wel

      #Dag 29

      Hej iedereen,

      Temp: 25,2 - 25,8
      Lv: 51
      Tensio 1: 103
      Tensio 2: 114

      Ik zag vandaag dat sommige randjes van de blaadjes een beetje omhoog krulde. Heb daarmee de lamp wat hoger gezet tot 24cm. Denk toch dat het hierdoor is.

      op de fotos zie je ook dat de binnekant van de blaadjes wat lichtgroen worden.
      Tijd voor terug voeding te geven?

      Sorry voor de fotos maar was pas laat thuis vandaag. Verkleuring zie je wel in de bladeren onder de discolampen

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


      • Thajoejoe
        Thajoejoe commented
        Editing a comment
        Heb juist nog 100 ml elk gegeven met power roots terra grow en pure zym

      # Dag 31

      Hej iedereen,

      Temp: 22,8 - 24,9
      Lv: 56
      Tensio 1: 97
      Tensio 2: 104

      We hebben nu 4 nodes wachten op de 5de.
      Nodes staan precies dicht bij elkaar weet niet of dat normaal is.

      opmerking hoor ik graag


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


        #Dag 32

        hej iedereen,

        LV= 48-52
        Temp= 22,1 - 25 graden
        Lamp 20 cm
        Tensio 1: 113
        Tensio 2: 126

        250 ml elk gegeven (0,5L water 2,5 ml terra grow 0,5 power roots 0,5 pure zym)

        Ze zijn nu met hun 5de node bezig. Ik denk dat ik ze boven de 5de node ga toppen.
        Zijn ze hier al groot genoeg voor?
        ga de onderste 2 nodes weghalen want daar heb ik een klein bruin puntje aan.

        opmerkingen hoor ik graag

        Sorry voor de disco fotos maar ben al heel de week te laat thuis.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        Last edited by Thajoejoe; 27 September 2018, 23:03.
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          ja dat kan geen kwaad ik heb dinsdag de mijne getopt tussen de 4de en 5de node ..doe ik altijd zo
          onderste nodes haal ik meestal niet weg als je 4 way scrog doet laat je deze mee groeien zodat ze ook toppen worden
          maar dat is enkel intressant als je 4 way scrog doet das mss een beetje te vroeg nog voor je maar mss info om te onthouden

        Een vraagje !

        Werken uw mooie tensio meters een beetje zoals je verwacht had , ik zit al de hele dag te prutsen
        met die dingen en wordt er niet echt wijzer door ??

        Remco.
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Thajoejoe
          Thajoejoe commented
          Editing a comment
          Lijkt bij mij toch te werken. Blaadjes staan mooi overeind! Heb wel gemerkt dat het lang duurt als je langs boven water geeft met dat het water moet zakken. Geef daarmee nu langs onder water via tray onder de pot. Dan zie je snel het verschil op de tensiometer

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          AHA, betrapt op toch water geven van onderen!!
          En waarom doe je dat ook al weer?
          O, juist, eh....kan je niet meer water van boven er in doen dan?

        • Thajoejoe
          Thajoejoe commented
          Editing a comment
          Haha shit betrapt :p.
          Kan wel langs boven water geven maar dan reageren de tensio niet zo snel. + wortels drinken toch met de onderste heb ik gehoord van jou . Of bedoel je meer water geven langs boven dan dat ik langs onder zou geven
          Langs onder is voor mij ook wel makkelijker water geven. Thx voor de tip!

          Kan je eens kijken op post hierboven ivm met toppen en/of deze al kan met deze grote?
          Last edited by Thajoejoe; 27 September 2018, 21:38.

        Als je tensio's gebruikt kun je beter van boven water geven.
        Dan duurt het een paar uur voor de meters stabiel zijn ja, dat is normaal, staat zelfs op de site of in de gebruiksaanwijzing van Blumat.

        Langs onder kan natuurlijk ook, maar ook dan geven de meters andere waarden na een paar uur.
        Ik heb hier op JD weleens iemand gezien die problemen had met de tensio's en die gaf ook van onder water.
        Wie dat was of hoe het afliep, idunno .. maar bij deze weet je er in ieder geval van.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Thajoejoe
          Thajoejoe commented
          Editing a comment
          Ok maar ben juist snel nog even gaan zien het is nu 3,5 uur geleden dat ik ze beide 125 ml gegeven heb de tensio waren toen: 113 en de andere 126. 3 u 30min later: 112 en 128. Als ik ze langs onder water geef wijzigen deze veel sneller. Wil je dan zeggen meer water geven langs boven dan dat ik normaal langs onder zou geven.

          Daarmee had ik juist langs boven water gegeven om dit nog eens te testen

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nee dat zegt alleen dat het een paar dagen geleden al aardig begon droog te worden en dat je er toen anderhalve liter in moest gooien om alles weer op peil te brengen.
          Er is geen formule voor. Een liter om 50mb te zakken dus 2 liter om 100 te zakken, dat soort dingen gaat niet op.
          Geef elke dag wat water, 300ml is prima, en dan kijk je morgen hoe ze staan.
          Dan weet je of het teveel/ te weinig was en of ze weer nodig hebben of dat je een dag kan overslaan.
          Ene dag geef je water, volgende dag kijk je en pas je aan.

        • Thajoejoe
          Thajoejoe commented
          Editing a comment
          Ok duidelijk ! Hartelijk dank geef ze direct nog de rest en kijk morgen direct als de lamp terug aangaat. Zou de beste meting zijn lees ik toch omdat ze dan niet drinken en de kluit mooi “even vochtig” is, weet ni hoe ik het moet verwoorden :p

        Heyy joejoe alles kits achter de rits !



        Het loopt daar precies ook wel als een trein !
        Als de 6de node al in de maak is .
        Dus kan de bijl er bijna in .

        Het zijn wel mooie meisjes die je daar hebt staan .
        Ook staan ze altijd in een disco sfeertje mooi mooi .

        Ik heb een paar dagen geleden de zaag er al in gezet , en die blijven maar gaan ,
        dan begingt het pas als ze getopt zijn wordt alles wat voller en groener .

        Dus u geeft die 125 ml langst onder ? Ok dat gaan we effe bekijken wat we
        daar mee kunnen doen .

        En zijn op de 1, 2 , 3de en de 4de node al scheutjes te bespeuren ?
        Jij gaat toch ook scroggen he ?

        Met dat disco licht is dat wel echt moeilijk te zien , Misschien is een foto'ke van korter bij ,
        dat je de node beter ziet , maakt het allemaal wel een beetje duidelijker denk ik voor
        de mensen die u volgen .

        Ik dacht dat je wit licht ging installeren om wat duidelijkere foto's te kunnen posten ?
        Of ben je daar nog niet aan toe gekomen , doen zou ik zeggen dan kan iedereen er een
        beter zicht over hebben hoe dat ze er bij staan .

        In verband met die bruine puntjes zou ik geen zorgen over maken , als de plant ze niet
        meer nodig heeft dan stoot ze , ze er zelf wel af !

        Ik heb het eerste blad en scheutje er afgehaald en de rest laten zitten en als ze binnen
        een week niet mee kunnen volgen met de rest dan kan ik ze nog verwijderen !

        T'is maar , kop er uit de twee eerste node's er af dan gaat er echt niet veel overschieten
        van zo een mooi plantje !!

        Doe zo voort zou ik zeggen , en heb je naar mijne topic al eens gekeken om te zien hoe
        dat mijn sletjes er bij staan !!

        Doen Doen ik blijf u volgen , tot later en gogo-go at !!


        Remco.
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Thajoejoe
          Thajoejoe commented
          Editing a comment
          Hej klopt het witte licht is geinstalleerd hoor. Maar ben deze week altijd te laat thuis en dan is de lamp al aan. Druk druk op het werk.

          Jep normaal gaf ik het van onder. Maar ga nu eens proberen hoe QnQ het gezegd heeft morgen kan ik je meer zeggen heb nu 300 ml langs de bovenkant. Morgen kijken teveel of te weinig en dan beetje fine tune.

          Morgen zal ik fotos onder het wit licht posten. En inderdaad zijn al wa scheutjes te zien. Ze zijn nu voor hun 5de node aan het gaan.

          Ze lijken me wel vrij klein 7cm hoog. Ze lijken me nog fragiel voor te toppen of niet? Op forums zijn de planten altijd wel groter???

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Misschien fotoshop!?

        • Thajoejoe
          Thajoejoe commented
          Editing a comment
          Je bedoeld photoshop :p
          Wat is dit nou

        Zal wel soort gebonden zijn waarom ze zo klein zijn , ni direct panikeren komt wel in orde !!!

        Dus morgen gene disco ni meer , techno --- Strobe light is ook wel de moeite !!

        Ik ga morgen ook zien dat ik het met die tensio meters onder de knie krijg ??

        Al een geluk dat we QnQ hebben , maakt het allemaal wat begrijpelijker en kunnen
        we wa beter slapen , ik heb er net geen nachtmerries van !!


        Groeten en tot later ik hoor u morgen wel ergens !!
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


          #Dag 33

          Hej iedereen,

          Vandaag weeral moeten overwerken dus geen fotos. Weekend dus morgen fix ik ze .

          QnQ :
          Gisteren stonden de tensiometers op: 113 en 126.
          na 250ml elk te geven
          Vandaag: 129 en 160
          Dus heb ze juist nog eens 350ml elk gegeven. Aarde leek me precies wel nog vochtig van gisteren.
          Normaal of is er iets mis?
          vind het ook vreemd dat de tweede meter zo hoog opgelopen is tegen de andere. Drinkt hij dan meer?
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ze lopen nooit gelijk. Elke plant is anders.
            Zoiets leer je als je voor het eerst tensio meters gebruikt, ja.

          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Dus nu terug wachten tot morgen als de lampen aangaan om te zien of het nog meer of minder moet zijn? Maar lijkt mij mss 350 nog niet voldoende. Lijkt me veel voor zo een klein plantje. Maar het zal wel zeker

          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            kan idd geen kwaad om ze wat droog te laten staan doe ik altijd in de groei bevorderd idd de groei van de wortels
            heb ze nu al een week verpot in 11 liter potten en hebben nog maar x 2 elk 100 ml water gekregen 1x met wortel stimulans erbij gekregen
            merk ook wel op dat ze heel wat minder drinken met de cobs dan met een hps lamp van 400 watt

          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Ok begrijp ik wel maar hij staat op 160 dan moet ik toch water geven!

          Niks een dagje vasten , kan zeker geen kwaad , als nen volwassen plant 160 aangeeft ok ,
          dan heeft hij dorst !! En dan nog !
          Maar zo een klein meisje heeft niks te willen ,
          laat de worteltjes maar zoeken , je gaat snel zien of dat ze echt dorst heeft
          dan kun je nog altijd ingrijpen !!
          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            als je ziet dan de blaadjes hangen is het hoog tijd voor water anders kunnen ze nog wel ff verder
            ik werk zonder meters en werkt ook perfect

          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Alle blaadjes staan recht buiten de 2 onderste hangen altijd naar met hun puntjes bijna tegen de grond?

          Hej iedereen,

          ​​​​ontkiemen: 2 dagen
          groeifase: 35 dagen

          Temp: 21- 24,6
          Lv: 46 - 51
          Tensio 1: 86
          Tensio 2: 120

          Vandaag voor de 2de dag geen water omdat ik eergisteren en de dag ervoor iets overdreven heb. Aarde staat nog vochtig dus denk wel dat ze toekomen tot morgen.
          Heb ook vernomen dat ik teveel voeding geef dus mss enkel om de 3 dagen (of als het plantje het vraagt) halve dosis voeding geven volgens voedingschema van plagron.

          Heb vandaag eindelijk fotos kunnen nemen onder gewoon licht xD.

          Vandaag heb ik ook al 1 plantje getopt zie fotos hieronder (plantje 2), toen ik met mijn vingers over de blaadjes van het getopte deeltje ging, wat een lekkere geur gvd xD. Heb deze getopt tussen de 4de en 5de node.



          Het 1ste plantje heb ik nog niet kunnen toppen, de 4de node is er al maar heb nog geen mooi stammetje daarboven zijn nog beginnende blaadjes dus dacht zal nog maar even wachten.



          Ben even aan het zoeken hoe ik die fotos kan roteren, alvast mijn excuses.
          hmm gekende smartphone/ipad fenomeen dus.. zal straks nieuwe maken met men menuknop rechts.
          Iphone 10 users onderkant rechts dus
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 7 photos.
          Last edited by Thajoejoe; 30 September 2018, 18:30.
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            kan het enkel duidelijk zien op de laatste foto maar ziet er goed uit
            je word een krak looool

          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            ik gebruik i phone 7 en idd menu knop rechts houden en dan komen de foto's er hier normaal op

          Ok mooi mooi is al veel beter om naar de foto'kes te kijken onder normaal licht ,
          Foto 7 is wel echt mooi om te zien , Je ziet wel komt allemaal dik in orde !!!
          En inderdaad hier ruikt ook wel heel lekker als ik mijn kast open trek s'morgens !
          Het eerst waar ik dan aan denk is er ene rollen !!
          Spijtig dat we nog een 3 maanden moeten wachten om het resultaat te testen !!

          πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
          ​
          πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
          ​

          Comment


          • Thajoejoe
            Thajoejoe commented
            Editing a comment
            Ja heb foto 7 getopt een uur voor het licht uitging wanneer het licht terug aan was stonden de blaadjes mooi recht dus zal wel inorde komen.

            Als Er bij mij iets zou afgeknipt worden zou ik toch ook liever slapen dan heel de tijd wakker te zijn :p

          Hej jongens,

          Even een klein vraagje wat is het beste om te doen om te scroggen op 60x60x96?

          ik ga geen lst doen!

          Men scrognet staat 16 cm boven de potrand (of beter hoger?)

          ik lees 2 verschillende dingens:

          1. Je plant laten groeien tot de eerste takken 5 a 10 cm boven het scrognet komen, dan op 12/12 en zolang de plant blijft groen (plus/minus 2weken) blijven vastbinden aan het net (tot je de eerste bloeiharen ziet)?

          2. Je plant laten groeien en blijven vastbinden aan het net tot het 70 procent vol zit en dan naar 12/12 en zolang hij groeit blijven vastbinden?

          Thx voor de hulp alvast !!

          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment

          Bezig...
          X