Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lijkt die rare uitgroei hierop?@tahjoejoe
    Attached Files
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 9 October 2018, 02:17.

    Comment


      Mm nu al. Zou het?

      Ik denk eerder dat hij opgezette knopen heeft.
      Bij mannetjes ga je toch echt mini bloemetjes zien.

      Maar alles kan.

      maak eens een foto van dat rare met normaal licht.
      Dan kunnen we wat beter kijken.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        Hej jongens bedankt om eens te kijken. Lijkt me geen van beide dit had ik gisteren ook gevonden ivm met verschil man en vrouw maar in mijn ogen trekt het er niet op. Mss ben ik verkeerd hier wat fotos der gwn licht hoop dat dit scherp genoeg is.

        wat bedoel je met opgezette knoppen?

        164B5C70-C081-48EE-B51B-0C82C31A511C.jpeg 0ECC9914-61EE-40A1-AB05-A4D3CB51D36D.jpeg
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Dat wilt zeggen dat de sapstromen beter worden opgenomen dit is juist wat je wilt zien zeker na het toppen.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dat zul je later wel zien, maandje ofzo.

        • Thajoejoe
          Thajoejoe commented
          Editing a comment
          Dus dat is positief dan, spijtig dat men ander dit Dan nog niet heeft lijkt me inderdaad wel achter te lopen
          Last edited by Thajoejoe; 9 October 2018, 20:48.

        Hej Jongens,

        Zoals jullie al weten ga ik scroggen in men kleine kastje.

        Afmetingen:
        ​​​​​​
        buitenmaten (h x b x d): 119 X 61,5 X 61,5cm
        binnenmaten (h x b x d): 105 X 58,5 X 58,5cm

        Nu hoor ik en lees ik toch van enkele dat de hoogte wel een probleem zal zijn.
        Nu heb ik op gtools gevonden dat er een verlenging is voor men kast van 56 cm.

        Dus wilt zeggen 105 + 56 = 161 cm. Nog altijd niet zo hoog maar wss al wel beter werkbaar.
        En wil zelf niet veel hoger gaan op men appartement.

        Nu op die 161 cm moet er nog wel een 20 cm voor de filter en de lamp.

        Zou ik overwegen om dit te doen? ze verkopen dezelfde kast achter ik de verleging bij koop ook met de 100 w hanspanel:
        https://www.g-tools.nl/product/verli...led-kweeklamp/

        of hebben jullie een aanrader voor andere lamp? Liefst Led omdat ik merk met de hps dat het altijd te warm is in de kast en led toch wel wat goedkoper zal zijn in elektriciteit. Alles draait op elektriciteit bij ons omdat we geen gas hebben thuis.

        Geld is op de moment geen probleem nu ik toch een mooi sommetje gewonnen heb met win for life (=2000 euro xD). Werd zot !!!!!
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Scrognet 20, filter en lamp 20 is totaal 40 en dan heb je 65 voor de toppen - ruimte tussen toppen en lamp 20 = 45 voor je toppen en dat zou net kunnen met de lamp die je hebt.
          Maar met verlenging meer ruimte om te spelen met toppen.
          Misschien cob led? Voor hetzelfde bedrag 50watt cob led lampen of een diy kit kopen als je een beetje handig bent!

        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          hang er 2 tgl star 60 in of je kan er ook een 1 tgl 220 in hangen dan heb je goeie cobs ipv dat hans paneel

        Proficiat met die 2000 euro , das al eens de moeite om te winnen !! !!

        Led verlichting & verhoging van de kast !!!
        Is weer een grote investering !?!

        Waar gaat dat stoppen bij jou ?

        Ben je niet beter dit teeltje af te wachten wat het resultaat gaat zijn !
        Voordat je weer een hoop geld in de kast pompt .

        Heb je al eens uitgerekend wat het allemaal al gekost heeft !?! !?!

        De vorige eigenaar van mijn kast , heeft ook nen hoop geld in zijn
        kast gestoken , waar van hij de helft niet gebruikt heeft !!
        Gewoon veel nutteloze investeringen dat hij heeft gedaan .

        Hij had zelfs nen airco aangeschaft van 500 euro om de warme zomer
        door te komen !

        Ik kan een heel lijstje doorsturen wat hij allemaal had gekocht ?

        Dat is misschien een goed idee voor jou dan kun je het hele
        2000 euro in uw kast steken !!


        Remco .
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        Inderdaad. Veel teveel gedoe.
        Er is niks mis met die kast, en ook niet met die lamp.
        Doe eerst eens 3-4-5 complete kweekjes daarmee, pas dan weet je wat de mogelijkheden zijn met je materiaal.

        Als je scrogt heb je ook maar 10-15cm nodig voor de toppen.
        Als je tenminste volhoudt tot de groei eruit is.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          OK bedankt voor de duidelijkheid!
          Dus steek deze nog even op men spaarrekening, en ga gewoon even voort zoals hier.

          Khoop alleen dat ze eens wat gaan beginnen groeien want ze blijven vrij klein in mijn ogen tegenover andere met dezelfde kast.
          WW binneshuis zou 60-100 cm worden.

          Ze hebben wel al even geen voeding meer gehad doordat de onderste bladeren bruin beginnen worden.
          Krijgen enkel water. En wil pas terug beginnen voeden wanneer de bladeren lichtgroen worden, klopt toch he?

          kan ik best wachten met water geven aan men tweede plantje tot de bladeren terug rechtstaan want heb deze een tijd geen water gegeven maar ze staan nog altijd zoals klauwen naar beneden, dus slaat op te nat dan. Eerste plantje staan de bladeren mooi recht.

          Ik gebruik de tensios niet meer enkel op gevoel, ze zitten nog wel in de potten maar ze blijven maar oplopen.
          Nu 230 en 220 denkik.
          Last edited by Thajoejoe; 9 October 2018, 11:39.
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


            Ja, geen voeding.

            Til een pot op als je de tensio niet vertrouwd.
            Zware pot = geen water geven.
            Lichte pot = water geven.
            Twijfelachtig = geen water geven.

            Ze gaan niet zo snel omdat je de helft van de zonnepanelen verwijderd hebt.
            Dan duurt het even voor er weer nieuwe zijn.

            Tensio's werken prima, maar is inderdaad misschien meer iets voor als je wat meer kweekervaring hebt en niet zo snel in paniek raakt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Vingerspitsen gevoel moet je ook kweken.
              Misschien een idee om bij centimeters van het plantje een bepaalde hoeveelheid water aan te houden?
              1 cm = 10 ml of zo!?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Nee. De waterbehoefte is niet afhankelijk van de hoogte van een plantje

            • Thajoejoe
              Thajoejoe commented
              Editing a comment
              Heb gisteren elke 150 ml gegeven.
              Maar vanmorgen stond de aarde toch al droog als ik met men vinger een paar cm onder de grond ging.
              Mss toch wat meer water geven dan?

              Zal ze vanavond eens op de weegschaal zetten is nog wel geen digitale maar kan ik ongeveer zien hoe of wat.

            Als de blaadjes gaan hangen is het tijd om water te geven.

            Ik weet, eigenlijk ben je dan net iets te laat want de planten gaan dan in zelfbeschermingsfase maar zo heb ik het jaren gedaan en werkte perfect

            Heb nooit problemen gehad met groeistop of dergelijke.

            Na een half uur staan alle bladeren weer zoals ze moeten staan.

            Ja water geven is ff een gedoe maar als je het eenmaal weet is het goed.


            Kom je aan de gaatjes onder in de pot? Steek daar maar eens een vinger of wattestaafje in, en laat die eens 5 minuten zitten.
            Als het wattestasfje vochtig eruit komt voila.

            Wegen kan idd ook. Maar je wacht beter 'te lang' met geen water geven en de plant geeft zelf aan dat ze dorst heeft dan dat ze een paar dagen te nat staat.

            Comment


              Hej iedereen,

              Een gorilla gluetje erbij en we zullen er eens aan beginnen, die is toch lekkah

              Vandaag is de luchtontvochtiger binnen en de clips voor het scroggen.
              Ik ga de luchtontvochtiger, wanneer ik met de bloei 12/12 begin, in de kast plaatsen.
              Lv ligt nu tussen de 47 - 62 dus is geen probleem voor de groei denk ik.

              6AF4BB33-B501-4288-A27E-B76CD37575AA.jpeg 1420E8ED-DBBC-452F-9C09-0F1CECD4FE48.jpeg

              ​​​​​Ontkiemen: 2 dagen
              Groeifase: 43 dagen
              Totaal: 45 dagen

              Temp: 21,2 - 25,2 graden
              LV: 50-55%

              Ik ga de Tensiometers toch nog maar eens proberen, zullen wss perfect werken zal wel aan mij liggen.
              Ik heb de tensios er nog eens uitgehaald, gereset en terug recht ipv schuin in de potten gezet.

              Tensio 1: 192
              Tensio 2: 249

              Rreppellsteeltjam
              Ik ga toch jou tip nog eens uitproberen ga ze terug langs onder water beginnen geven. Spreek mij tegen als ik er volledig naast zit!
              Vond dat de tensiometers toen wel snel en positief reageerde.

              Heb nu plantje 1 150ml gegeven en plantje 2 200 ml (langs onder dus).
              post binnen 2 uurtjes de nieuwe tensio waardes.

              Nu begin ik echt te twijfelen of plantje 2 niet gewoon te weinig water krijgt ipv te veel. Bladeren hangen precies toch naar beneden maar zie de zogenaamde klauwen precies ook.

              22667023-509F-4FB1-AFC7-B44B679EA74D.jpeg 150C0B10-6561-40FD-A273-5336E2D2D27B.jpeg

              Zijn precies paarse zijstammetjes op plantje 1.

              06D79996-ECA3-4B7B-A7C6-AC5A433C0FDF.jpeg 5572A9C1-45A0-4F42-BB83-42951EE3F7CE.jpeg
              mss op de fotos hier niet duidelijk genoeg.

              ​​​​​​​Ps de tensios zitten recht niet zoals op de fotos, die waren ervoor getrokken.

              Dit was het weer voor vandaag.
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                18:15 ———————————> 21:54
                Tensio 1= 192 —> na 150 ml —> 200
                Tensio 2= 249 —> na 200 ml —> 275

                Wilt dit nu zeggen dat ik gewoon meer moet geven “halve liter” elk? Tot deze terug rond de 90-120 mbar hangt? en dan terug wachten tot ze terug de 200 overschrijden voor ik water geef. Of redeneer ik deze nu fout.

                Ik zou morgen terug moeten zien wanneer de lampen aangaan op hoeveel dat ze dan staan maar ben toch zeker dat deze nog hoger zullen zijn.
                Last edited by Thajoejoe; 9 October 2018, 22:14.

              waar ga je die luchtontvochtige Zetten ?

              In de kast , dat begrijp ik
              maar waneer je er 4 potten inzet is er dan nog plaats voor dat ding ?
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Inderdaad heb ik ook al liggen denken. Nu zijn het maar 2 en volgende keer met max 3 fzo genoeg voor mij.

              • smoker2002
                smoker2002 commented
                Editing a comment
                een luchtontvochtiger heb je niet nodig heb dat ook jaren geleden gekocht bij mijn eerste kweekje en helpt niet

              Ok dat gaat eigenlijk wel zonde zijn dat je de plaats afgeeft aan dien luchtontv.
              dan aan een extra plant , en hoelang gaat dat ding moeten werken denk je ??
              een 1,5 maandje misschien ??

              Je het nooit ni genoeg opbrengst , hoe meer dat je uit je kast kan halen , dat
              maakt de kast dan wel productiever !! En moet je minder naar de shop rijden
              om u zelf te voor zien van goed spul , en eigenkweek is nog altijd beter ,
              dan dat van de supermarkt !!
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Kan hem ook voor de luchtinlaten zetten buiten de kast maar weet niet of dat gaat werken.

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Niet echt denk ik i?!

              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Ik heb er atm toch maar 2 staan dus voor deze ronde maakt het ni uit

              Makkelijk zo'n ontvochtiger.

              Maar je kunt hem niet bij de inlaat neerzetten.
              Je kunt hem wel in de ruimte zetten waar hij lucht uit aanzuigt als die lucht te vochtig is.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Niet druk maken om lv. Volgens een chemicus hier maakt dat niks uit bij binnenkweek, net zo als bloeivoeding.
                Alleen hogere lv na water geven en als ze slapen gaan, nooit lv gerelateerde problemen gehad.
                Gewoon je af en aanzuiging op orde hebben!!

              • smoker2002
                smoker2002 commented
                Editing a comment
                als je je afzuiging aanlegt daalt het lv ook snel ik heb pieken in het donker tot 90% lv
                kan geen kwaad voor de jonge plantjes ...wel in de bloei maar dan draait afzuiging 24/24 en heb ik dat probleem niet en als het te hoog gaat ze ik ff de kast open
                maar stress eens niet zo snel top rot krijg je niet zo snel

              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Afzuiging staat 24/24 aan. Dan zal de lv in het donker rond de 60 zijn en in het licht rond de 50.

              Hej iedereen,

              Hier zijn we weer! Weeral met een gorilla glue dabei!

              ontkiemen: 2 dagen
              groeifase: 44 dagen
              ​​​​​​​Totaal: 46 dagen

              ​​​​​​​temp: 21,3 - 25,1 graden
              ​​​​​​​lv: 53 - 61%

              hej jongens hier alvast wat fotos van vandaag juist voor de lichten terug aan gingen.

              89FB3FB9-C1A1-44BE-A88D-D86D7A9FB812.jpeg 3D87C6DD-B21D-42C4-B3BA-AC4BF06F8179.jpeg
              0FE2D384-7F81-4B18-B2E0-32DBA9FCF64B.jpeg 2B711684-B6D6-4A97-BF82-1EFB7291F522.jpeg

              Even nog een vraagje aan de tensiometer gebruikers:

              Gisteren stonden de tensiometers op: 1. 192 en 2. 249
              na elk 300 ml (heb ze in de avond nog 150 ml elk meer gegeven, voor de mensen die het verslag gelezen hebben)gegeven te hebben stonden ze gisteren avond op: 1. 210 en 2. 287
              deze morgend op: 1. 221 en 2. 302
              na de lichten juist aansprongen stonden ze op: 1. 225 en 2. 310
              (fotos hierboven zijn getrokken wanneer de lichten bijna aan gingen).

              moet ik dan nu al meer dan een halve liter water gaan geven dan? Kom er echt niet uit. Nu lijken ze na wel wat meer water te geven dan normaal (300 dus) wel al wat meer gegroeid te zijn.

              Alvast bedankt voor de mensen die me hier wat bij kunnen helpen!.

              ​​​​
              Dit was het weer voor vandaag! ​​​​​​​
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                ???

              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Klauwen krijg je bij stikstof overschot en als je wortel problemen hebt en dan ziet het er ook echt uit als een klauw.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/filedata/fetch?photoid=1265958
                De bladen lijken ook niet echt te hangen, je kan nog even wachten met wateren en beter weeg je de potten nu elke dag een paar keer en nadat je straks gaat wateren weer wegen dan heb je ook een indicatie.
                Als de onderste bladen lichter beginnen te worden dan moet je weer gaan voeden, de bladen worden lichter als de bovenste bladen/groei de voeding/water opnemen uit de onderste bladen. De reden dat ze zo klein blijven is omdat ze weinig moeite hoeven te doen om te zoeken naar water als het ware, de wortel groei is belangrijk voor een vollere gezondere plant. Met een te natte grond zullen ze klein blijven.Dit is wat ik tot nu toe heb geleerd van mijn kweekjes, misschien heb je er wat aan.

                Slappe plant = water tekort of misschien teveel

                Water tekort = lichte pot, droge aarde, slappe plant waarvan de bladstengels (fanleaves) ook hangen en slap aanvoelen

                Water teveel = Zware pot, natte aarde, slappe hangplant waarvan de bladstengel ( vd fanleaves) niet hangen maar alleen de bladen, net een slappe hand, bol blad net geen klauw

                Gele blaadjes = teken van voeding tekort of overvoeding (tijdens 7e week bloei is het vrij normaal dat de onderste bladen geel worden) Ook bij weinig licht vergelen de bladen! Teveel water bij de wortels kan ook een rol spelen?

                Gekrulde blaadjes = stress – overpotten – hitte stress

                Klauw vormig blad = N overschot - stress - wortel rot

                Witte vlekjes = bladluis – spint - thrips larven - meeldauw

                Bruine plekken op de topjes = toprot
                Gekrulde Zwarte/Donker Grijze pistels wijzen ook op toprot. Als de blaadje makkelijk breken van de top kan er schimmel in de top zitten.

                Paarse stengels = een te hoge PH / te groot temperatuurverschil tussen dag en nacht /en slechte toevoer van verse lucht. Zeker als het uitbreid..

              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Hej Ganjagast,

                Dit vind ik wel een duidelijk antwoord was al aan het denken dat mijn bladeren klauwen hadden maar dit klopt dus niet ze staan bol door teveel water !!
                Had ik hier vorige post of een paar terug ookal eens gezegd dat ik twijfels begon te krijgen. Dit ga ik even afprinten en aan men kast plakken.

                Ga de tensios ook resetten vnvd maar als deze nog altijd niet lukt stop ik met deze.
                Vanavond is het twee dagen geleden dat ze water gehad hebben. Vanavond zet ik deze nog op de weegschaal om te kijken hoeveel en wacht ik nog 2 dagen met water geven zodat ik ongeveer een droge pot krijg. Dan water geven en aan de hand van het gewicht kan ik zien of ze te snel droog staan dat ik iets meer moet geven of te nat staan dat ik iets minder moet geven. Je bent een held werd er zot van xD hahaha !!

              hPa 100 is oke
              hPa 300 is water geven bij mij.

              Hoeveel ml exact weet ik niet. Dat is bij mij altijd verschillend per pot.

              Vaak geef ik in het begin kleine beetjes tot de meter weer op 100 staat. Bij elk klein beetje wacht ik een uurtje.

              Ik weet ff niet welke waardes jij aanhield maar een hoeveelheid in mililiters is wel moeilijk te zeggen.

              Je meter zal zeggen wanneer het genoeg is. Als jij jou waarde bereikt hebt waar je je altijd aan houd.

              let je wel erop dat je een beetje water in de buurt van de tensio meter geeft anders werken die krengen meestal niet zo goed.

              en het liefst water geven via de potrand. Zo moet je plant zoeken naar water.

              Comment


              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Nee hoor jullie hebben niet goed gelezen of ik heb het fout getypt. Heb nog 1 maal 150 ml water langs onder gegeven omdat ik dit in het begin ook deed. En toen reageerde de tensios wel nu niet. voor de rest heb ik altijd langs BOVEN de randen van de pot gedaan :p. Dus die 2de keer had ik ook terug langs boven gedaan :p

              • Sudoma
                Sudoma commented
                Editing a comment
                Uhh wtf.

                Ok langs boven it is !
                Daarboven stond nog een comment met:
                Het regent altijd van boven en niet van onder.

                Dat is weg!!! Nou zeg. Raar.


                Maar ja, had je al eens geprobeerd met die emmer met water?

              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Ik ga vanavond die reset nog eens doen. Dus knop blijven induwen tot er 000 op komt in een emmer water zetten, dan zou deze 0 moeten aangeven als ik hem eruit haal zou deze moeten oplopen 10,20,30, etc.
            Bezig...
            X