Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dat krijg je met teveel comments op een rijtje.
    Dan moet je dat even uitklappen.

    Of voortaan gewoon een nieuwe post doen ipv altijd comments.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Ach ze klappen in elkaar. Duhh dat ik daaroverheen heb gekeken

      zal er rekening mee houden.

      Comment


        Ga ik nu ook doen :p
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


          Hej iedereen,

          ontkiemen: 2 dagen
          ​​​​​​​groeifase: 46 dagen
          ​​​​​​​totaal: 48 dagen

          ​​​​​​temp: 22,4 - 26,5
          ​​​​​​​lv: 53-64%
          Tensio 1: 202-218-218-218-219
          ​​​​​​​Tensio 2: 277-295-293-297-299

          Vandaag al 3 dagen geen water gegeven. Ik ga wachten tot 350 mbar voor ik ze terug water geef. Mss plantje 2 dan al morgen. Nog eens bedankt aan de mensen hier voor alle uitleg ivm water/voeding geven, denk dat ik hier met alles mee ben.

          Ivm de tensiometers, na de reset lijken me de waardes wel te kloppen. Morgen na het licht een uur terug aan is ga ik kijken hoeveel mbar plantje 2 heeft bereikt hij de 350 ga ik haar water geven. Nu alleen hopen dat ze dalen :p.

          zo dit was het weer voor vandaag.

          AB5D59EA-1C81-407C-AC52-79981C9F3B45.jpeg B5A18D40-AFD4-40C2-8132-BA5973084B20.jpeg
          13AB8F9C-942F-492C-9362-66EFDA7E6895.jpeg 61A5A6D3-F1B5-4C14-997B-C289859BF8DA.jpeg ​​​​​​​
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


            Ze hebben nu iig nog geen dorst.

            De vingers staan nog steeds omhoog naar de lamp dus.
            Denk dat je nog 2/4 dagen geen water hoeft te geven.

            Maar we gaan het zien.
            Zo zie je maar weer hoeveel water ze nog te verwerken hebben.

            Arme plantjes ook.



            Comment


              Ligt het aan mij of zijn ze nog vrij klein voor 7 weken?

              Comment


                Klopt! Ik vermoed door tot 4 dagen geleden ze heel de tijd te nat hebben gestaan. Nu al 4 dagen geen water meer. Hopen dat ze nu wat gaan beginnen groeien.

                ik post sffs nog een updatje
                White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                Comment


                  Hej iedereen,

                  Ontkiemen: 2 dagen
                  ​​​​​​​groeifase: 47 dagen
                  ​​​​​​​totaal: 49 dagen

                  ​​​​​​​temp: 23 - 27,1 graden
                  ​​​​​​Lv: 54 - 64 %
                  Tensio 1: 219 - 229 - 235 - 233 - 233
                  ​​​​​​​Tensio 2: 301 - 320 - 325 - 322 - 324

                  Sudoma
                  Inderdaad je hebt gelijk ! Nu al 4 dagen geen water meer gegeven en aan de plantjes te zien kunnen ze er duidelijk nog wel een dagje tegenaan.

                  315FCC97-D9D6-46BC-9964-AAE38D870C4B.jpeg
                  808E09E4-48FC-4917-9DEF-433F6C8B3821.jpeg 06E402D6-DC2D-49AD-BD80-B6731C4A0D71.jpeg
                  626EF388-8793-484A-BE0A-7B8585A21121.jpeg 4136F4B4-1231-46CA-A20A-15807BC47D8B.jpeg

                  Nog even een klein vraagje ivm voeding:

                  Ik wil pas voeding geven als de bladeren lichter van kleur worden. Zie je dit als een duidelijke lichtergroene/gele kleur van de bladeren. Of kunnen de onderste bladeren ook gaan verbranden/bruin worden? Ik weet niet door dat ze mss alle voeding uit de onderste bladeren trekt fzo?

                  Dit was het weer voor vandaag!

                  ​​​​​​​Groetjes Thajoejoe

                  White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Als ze vrijwel droog zijn, tik er dan eens een voorzichtig uit de pot, om naar de wortelontwikkeling te kijken.

                  • Sudoma
                    Sudoma commented
                    Editing a comment
                    Voedingsvraag. Nee dat moet je niet doen. Je zou eventueel kunnen beginnen met kleine dosis ipv volledige dosering. 1/10de ofzo.

                    Als het gaat verbranden niet voeden en gaat het groeien dan natuurlijk verder voeden.


                  Want?

                  Daarmee kun je wortels beschadigen die de groei daarna ff stagneren.

                  waarom zou je dat zoieso doen? Kun je dat uitleggen?

                  Comment


                  Hej iedereen,

                  ontkiemen: 2 dagen
                  ​​​​​​​groeifase: 48 dagen
                  ​​​​​​​Totaal: 50 dagen

                  ​​​​​​temp: 23,6 - 27,6 graden
                  ​​​​​​​lv: 54 - 64 %
                  ​​​​​​​tensio 1: 233 - 234 - 235 - 240 - 243 - 250 - 250
                  ​​​​​​​tensio 2: 326 - 328 - 330 - 341 - 347 - 356 - 356

                  ​​​​​​​Lamp: 27 cm boven plantjes.

                  Vandaag men scrognetje er eens boven gezet om te proberen. Staat op 20 cm boven de grond.

                  FDD16C0B-B450-4EC2-BF4B-CCF5EDC6FDE9.jpeg 2D486EB8-3982-4F3D-B187-EC1AB6903865.jpeg
                  308ADC76-00AB-4090-8CFB-9E04ADE2D16D.jpeg

                  ​​​​​​​Vandaag voor dag 5 nog steeds geen water gegeven, aan de bladeren te zien nog altijd niet nodig.

                  Hier nog wat fotos onder gewoon licht:

                  57150910-C948-47B0-BEAD-9B99C465D534.jpeg 19A5356E-D602-4873-BF72-ACFBCCE48B21.jpeg
                  C456CC49-A413-40FD-AE4C-9C225098A7E7.jpeg 65443E00-ABC0-4D88-929D-847D3E36A11F.jpeg B8D39916-8827-4742-A0A0-D718F9E857BB.jpeg

                  ​​​​​​​Dit was het weer voor vandaag. Grtz
                  White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                  Comment


                    Mm je wilt weten of je ze weer moet gaan voeden had ik in de gaten tijdens ons pm gesprekje.

                    ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar als ik kijk naar de rechtse plant lijkt het allemaal dik in orde.

                    kijk ik naar de plant links beginnen die bladeren wat je in die foto liet zien idd lichtgroen te worden.

                    @qnq
                    @LR2

                    Jullie weten meer van voeding dan ik

                    wat denken jullie ervan? Ikzelf denk dat hij eerst ff moet afwachten en de waterwaarden op peil moet krijgen want als een plant zo nat heeft gestaan verkleuren bij mij ook wel eens de bladeren. Niet alle maar wel minimaal een paar.

                    voor mij lijken ze vrij gezond op die schade na van teveel voeden.

                    hij dacht aan kaliumtekort misschien, maar zat dat niet genoeg in kraantjeswater? Dacht dat laatst een van jullie dat aangegeven had.

                    in de bijgevoegde foto heeft hij aangestippeld om welke plekken hij zich zorgen maakt.


                    de tensio's lopen ook hoog op. Tot wanneer moet hij wachten met water geven? Het lijkt tijd maar de planten gaan nog niet de "noodfase" in dus hebben ze naar mijn weten nog genoeg water? Tenminste bij mij hangen de blaadjes soms gewoon slap langs de plant en dan geef ik ze water tot de tensio weer 120 ofzo aangeeft.

                    is het uberhaubt goed zolang te wachten? De ph waardes schommelen nogal bij veel en weinig water en ik weet niet of het schadelijk is voor de plant. Ikzelf merk nooit wat aan mijn planten maar ik heb hem gezegd dat hij moet wachten tot de blaadjes gaan hangen zodat hij de waardes weet van zijn tensios omdat ze niet klopten.

                    dan pas kan hij bepalen welke waarde de tensiometer heeft bij te weinig water.
                    Als de blaadjes gaan slaphangen bij 450 weet hij dat hij bij 400 ofzo mag gaan wateren omdat het niet goed is om de plant elke keer dorst te laten hebben.

                    Correct?
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    Last edited by Sudoma; 15 October 2018, 02:10.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Ik zeg correct, hij moet een nul waarde vaststellen, en de rest ook!

                    QnQ LR2

                    Hej jongens,

                    zouden jullie eens willen kijken naar de post hierboven?

                    Alvast bedankt
                    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                    Comment


                      Nee, ik kan geen zinvol commentaar geven door 1 post te lezen bij een kweekverslag waar altijd alle info verspreid staat.
                      Mijn tijd op deze wereld is ook maar beperkt en als ik aan elk topic een half uur of meer ga besteden dan moet ik JD om salaris gaan vragen.

                      Ik hou m'n tensio's tussen de 100 en 200. Dat werkt voor mij.
                      Als je een stuk boven de 300 komt gaat het water uit de tensio's getrokken worden en kunnen de metingen iets gaan afwijken of langzamer gaan.
                      (da's mijn ervaring, als ik meer dan 1/3 water kwijt ben, ik weet niet of dat een regel is)

                      Ik kijk 2 uur na het licht aangaat hoe ze staan.
                      Staan ze op 180 of erboven krijgen ze water.
                      Dan gooi ik er ongeveer een halve liter bij. (op 18L potten)
                      (soms meer, soms minder. Dat bepaal ik gedurende een aantal dagen, afhankelijk van hoe snel of langzaam ze oplopen in 24 uur)
                      Ik kijk niet eerder op de tensio dan de volgende dag, 2 uur na de lichten zijn aangegaan.
                      Repeat.

                      De tensiometer moet in de wortelzone van de plant zitten.

                      De kleur is niet zo goed te beoordelen.
                      Er loopt op elke foto een schaduwrand, precies over de plantjes.
                      Ik denk dat je lamp voor de flits hangt ofzo.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        ik denk toch sterk dat een 100 watt led niet zwaar genoeg is
                        ik geef ze 2x per week 300ml water de grote de kleine 2x per week 200ml
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment


                        • ganjagast
                          ganjagast commented
                          Editing a comment
                          mwah al verbruik je maar 100W aan led, als de temperaturen hoog zijn en LV laag mag je vaker wateren. Ik heb ook een ronde critical gedaan met 105W aan verbruik en had er iets van 85gr vanaf gehaald (als ik het goed heb)

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Nee, ik kan geen zinvol commentaar geven door 1 post te lezen bij een kweekverslag waar altijd alle info verspreid staat.
                        Mijn tijd op deze wereld is ook maar beperkt en als ik aan elk topic een half uur of meer ga besteden dan moet ik JD om salaris gaan vragen.

                        Ik hou m'n tensio's tussen de 100 en 200. Dat werkt voor mij.
                        Als je een stuk boven de 300 komt gaat het water uit de tensio's getrokken worden en kunnen de metingen iets gaan afwijken of langzamer gaan.
                        (da's mijn ervaring, als ik meer dan 1/3 water kwijt ben, ik weet niet of dat een regel is)

                        Ik kijk 2 uur na het licht aangaat hoe ze staan.
                        Staan ze op 180 of erboven krijgen ze water.
                        Dan gooi ik er ongeveer een halve liter bij. (op 18L potten)
                        (soms meer, soms minder. Dat bepaal ik gedurende een aantal dagen, afhankelijk van hoe snel of langzaam ze oplopen in 24 uur)
                        Ik kijk niet eerder op de tensio dan de volgende dag, 2 uur na de lichten zijn aangegaan.
                        Repeat.

                        De tensiometer moet in de wortelzone van de plant zitten.

                        De kleur is niet zo goed te beoordelen.
                        Er loopt op elke foto een schaduwrand, precies over de plantjes.
                        Ik denk dat je lamp voor de flits hangt ofzo.
                        Hej QnQ,

                        Ok ivm water geven ben ik mee denk dat ik nu men tensio tot 300 ga laten lopen en water geven tot deze 100 haalt. En inderdaad pas water geven 2 uur nadat de lichten terug aan zijn. Zou beter voor de opname zijn etc.

                        Ik ga vanavond betere foto's proberen nemen voor jou ! close up van de bladeren.
                        Ik twijfel nu enkel nog inderdaad ivm met voeding.
                        Ben niet zeker omdat ik inderdaad lees als ze te nat hebben gestaan deze kunnen verkleuren. Maar ze verkleuren ook wanneer ik voeding moet geven. En durf nu geen voeding te gaan geven doordat de onderste bladen toch bruin worden. Deze begint onder andere wel te stoppen.

                        Als ik thuis ben post ik direct de foto's QnQ!
                        Alvast bedankt voor jou tijd!

                        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                        Comment

                        Bezig...
                        X