Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    succes
    laat de weed maar smaken van de shop
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


      Hej jongens,

      nog een klein vraagje, is het zinvol om ze nog een tweede maal te toppen?

      ik zou van het eerste plantje 3 x toppen de bovenste boven de derde node van de zijtakken.
      Het 2de plantje 4 x toppen van de 4 zijtakken boven de 4de node.
      Nu heb ik gisteren nog wel een beetje gesnoeid kan ik het nog doen of beter een week wachten?

      of beter niet wanneer ik ga scroggen?

      hopelijk een beetje te zien op de fotos.

      A0EFBA72-070C-4F25-942A-949DC8A73FE9.jpeg 56C0451D-376D-45E2-9FB3-C89AFEE19253.jpeg
      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

      Comment


        hoe meer je topt hoe meer toppen je later gaat hebben
        de mijne zijn 2x getopt .... enkel minstens 1 week wachten om in bloei te trekken na het toppen
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


        • Thajoejoe
          Thajoejoe commented
          Editing a comment
          Ok dan gaan ze er morgen af !

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ze gaan het juist weer beter doen en dan ga je ze weer laten stressen, ik zou nog hebben gewacht het (extra) toppen.

        Ja minimaal ff een week of 2.

        Net teveel voeding en blablabla.
        Ze moeten toch echt eerst even bijkomen.

        Rustig aan met de dames he

        Comment


          Het was al langer dan 2 weken geleden. Heb ze gisteren avond al allemaal terug getopt.
          Ze hebben er precies geen last van. Strx als ik thuis ben nog eens kijken.
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            ik heb je post beetje bij gehouden z wist dat het al een week of 2 of langer was zo dan kan het geen kwaad

          Hej jongens,

          Tijd voor een updatje!

          ontkiemen: 2 dagen
          groeifase: 57 dagen

          ​​​​​​​Temp: 21,2 - 24,6 graden
          ​​​​​​​lv: 55 - 62
          ​​​​​​Tensio1: 197
          ​​​​​​​Tensio2: 242

          4F40CD1C-6A93-41E3-A6C3-D70FD3B6DB2F.jpeg

          Straks nog eens tijd voor voeding (0,5l water, 2ml terra grow, 0,5 power roots, 0,5 pure zym). Ze krijgen 250ml elk.
          Het is nu 2 dagen geleden dat ze enkel water gekregen hebben.

          ​​​​​​​plantje 1

          4123A78C-3BC6-4387-8620-5CD1052745CE.jpeg 72365910-8500-4931-A520-1B39D66D6B74.jpeg 1CF02095-84C6-4798-9997-140710F63B39.jpeg

          Plantje 2

          B85C0FBC-14AD-435B-BDD9-4269BCC7ED99.jpeg E7F6ED60-BB8F-4EE9-B682-9D97C55E924F.jpeg 836DD241-244B-4CFD-99FE-7579AE9F5EF7.jpeg

          Ivm het snoeien. Kan ik van beide plantjes de eerste node van elke zijtak niet beter verwijderen? Deze hangen toch allemaal tegen elkaar en groeien toch niet. Ik las ergens om dit beter te doen zodat je alles beter belicht dan en hij daar al geen energie in moet steken. Natuurlijk nog 6 dagen wachten met dat ik eergisteren nog getopt heb of kan dit nog?


          Vandaag werd het eens tijd voor men scrognetje erboven te plaatsen, staat ongeveer 20 cm boven de aarde.

          B6F88A65-D4A7-4BE9-8800-EE1246A953BB.jpeg 6A1E4543-DCDC-4386-8433-AF8F4546594F.jpeg EB6A07E5-E702-4F1D-B812-3D9E6E764F0B.jpeg

          Dus als ik het goed versta, als de eerste toppen 5 a 10 cm boven het net uitsteken de tak terug onder het net te duwen en elk takje krijgt een apart gaatje zogezegd en natuurlijk vastclippen met die tomatenclips die ik gekocht heb. Kan je deze ook langs boven vastmaken? Schrik voor de takken kapot te maken! En deze zo met de clips begeleiden?

          Nog 1 belangrijk vraagje, die waaier in het kastje is deze nodig? Heb eigenlijk al de indruk dat deze niet hard blaast :p. Nu door alleen de afzuiging zie ik al de blaadjes over en weer gaan die ventilator maakt precies geen verschil. En het word ook helemaal niet te warm in de kast, die hanspanel 100 w geeft niet al te veel warmte af?


          Dit was het weer voor vandaag.
          Als iemand eens wilt kijken naar de 3 vragen hierboven, hartelijk dank!
          ​​​​​​​
          grtz Thajoejoe
          Attached Files
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


            Als je denkt dat die fan niks toevoegt, dan haal je 'm eruit he, easypeasy.

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              Dat vastmaken is gewoon puzzelen joh. Veel succes haha ik ben er altijd een hele tijd mee bezig.

              oh toch niet daar, dan maar weer daar. Mmm nee toch niet. Pffff toch maar daar dan.


              je moet niet te lang wachten anders knakken ze idd. Hoe verser hoe beter. Als je iets te lang wacht wordt het steeltje te stevig.

              Niet bang zijn. Gewoon doen.
              Er zal je heus ooit wel eens een takje breken.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Als je bang bent dat ze breken kan je ook eerst even in het takje knijpen / rollen zodat die zacht wordt dan vouw je ze zo om.

              QnQ ok eruit it is

              Sudoma Dan langs onder of boven?

              en best nog wat snoeien ook onderaan? Of laten groeien? Als ik zou snoeien den ik de eerste nodes van de zijtakken weghalen.
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Eerst onder het gaas houden en spreiden zodat overal licht komt, de toppen komen vanzelf door het gaas, als je ziet dat een takje/topje niet de moeite waard is, kan je ze snoeien.

              Bovenlangs maar uh ik zou nog maar ff alles laten groeien.

              Alleen het net beginnen te vullen lijkt me voor nu voldoende. Van onder ff helemaal niks weghalen. Ik kijk altijd wat dat wordt.

              als het echt te klein blijft dan snoei ik onder weg. Maar je kunt het ook laten zitten. Die topjes ontwikkelen zich ook gewoon.

              Comment


                Ok thx voor de hulp guys!
                White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                Comment


                  Ik heb alles gelezen en een hoop bijgeleerd daar voor mijn dank ben zelf ook bezig met mijn eerste kweek.
                  nogmaals bedankt

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door kees49 View Post
                    Ik heb alles gelezen en een hoop bijgeleerd daar voor mijn dank ben zelf ook bezig met mijn eerste kweek.
                    nogmaals bedankt
                    Denk dat je hier inderdaad al wel veel gaat vinden, was al een moeilijke rit voor mij
                    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                    Comment


                      Hej iedereen,

                      Ontkiemen: 2 dagen
                      groeifase: 59 dagen

                      ​​​​​​​temp: 21,2 - 24,5
                      ​​​​​​​lv: 55 - 65
                      Tensio 1: 191
                      ​​​​​​​Tensio 2: 266

                      Vandaag gaan de plantjes na 2 dagen terug enkel water krijgen eergisteren heebben ze voeding gehad.
                      ik ga de eerste 300 geven en de andere 350 ml om de tensio toch verder naar beneden te krijgen. Even kijken wat ze doen.

                      na 2 uurtjes zal de eerste ook wel voorbij de 200 mbar zijn.

                      Dus als ik het goed begrijp kan ik eerst de bovenste takken onder het net goed verspreiden zodat alles eronder dan ook licht krijgt. En dan de takken langs boven begeleiden naar open plekken.

                      Hier nog wat fotos van de plantjes

                      A3B462CA-C965-46D5-B458-B3DEB986C319.jpeg 426A9E02-D505-4878-85C7-2DFD23D8D0B7.jpeg 13D2B61B-F42D-4C24-A392-DC4926069C53.jpeg A44DD71A-4EBB-4C3B-B55A-5CADF1242943.jpeg 57341526-18AE-44C0-ACAB-4FC141BE36A7.jpeg 977307FE-7E73-44AF-89C0-CDBD2AB03290.jpeg

                      ​​​​​​​Groetjes joejoe
                      White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                      Comment


                        Voorzichtig he met dat water geven en zo je weet.....

                        Ik had eens eens keer een overzicht van wat een wietplant drinkt per 24uur op grootte gebaseerd maar ik kan het niet meer vinden

                        Het gaat nu iig een heel stuk beter en ben blij dat je plantjes er goed bovenop gekomen zijn.

                        wat geeft je tensio eigenlijk aan de dag na het water/voeding geven?

                        Comment


                        • Thajoejoe
                          Thajoejoe commented
                          Editing a comment
                          Hej sudoma,

                          Gisteren om 20:15:
                          Tensio 1: 200 mbar
                          Tensio 2: 278 mbar

                          Dat was 2 uur na post hierboven dus dan waren de lichten juist terug aan.
                          Maar deze waardes kloppen niet denkik en ik kijk naar de waarde van “vandaag” als de lamp terug aangaat.
                          Met elk 250 ml te geven na 2 dagen staan de tensio een dag later op 160 en andere op 240 daarmee dat ik het wat verhoogd heb.
                      Bezig...
                      X