Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hej Jongens,

    Sorry al een tijdje geen update maar zit met een probleem.

    Met de tijdwisseling kan ik geen fotos meer trekken onder gewoon licht.

    Kan ik de lamp 1 dag 19 uur aanhouden en de timer dan terug instellen op 6 uur uit?

    Want nu gaat hij aan / uit wanneer ik op de baan/werk ben!
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Nee, sowieso niet. Die donkere periode mag je niet doorbreken of je krijgt zo goed als zeker herma's.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ook bij feminized, beowulf?

    In de groei kun je dat wel doen ja.

    Comment


      Je kunt ook je timer goed zetten, uurtje terug. Extra uurtje licht kan geen kwaad. Dan zit je weer in de oude situatie.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
        Je kunt ook je timer goed zetten, uurtje terug. Extra uurtje licht kan geen kwaad. Dan zit je weer in de oude situatie.
        Ok om 18.15 draai ik hem een uurtje terug. Om 17.15 zijn de lichten aangegaan dus dan staat de timer terug op juist aan zogezegd. Dan hebben ze er juist 6 uur nachtt op gehad nu 19 uur aan en dan terug 6 uur uit enzo...

        thx for info post direct nog updateje wel met disco pictures !
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


          Hej iedereen,

          ontkiemen: 2 dagen
          groeifase: 63 dagen
          ​​​​​​​totaal: 65 dagen

          ​​​​​​​temp: 21,5 - 24,2
          ​​​​​lv: 54 - 62
          ​​​​​​​tensio 1: 257
          ​​​​​​​tensio 2: 240
          ​​​​​​​lamp: 30 cm

          Hier alvast wat discofotos vanaf morgen terug gewone fotos wegens tijdomschakeling!

          9162DAD7-8FD1-48DF-B679-F55D3C5841CA.jpeg 3F68E742-BE16-4C02-9B32-C210198B5A39.jpeg CD3D0599-CAC3-4F9E-8EFE-5B90384C144F.jpeg 35A4D30C-637A-4C64-B1FA-7BE54806329D.jpeg 5272D5AF-AAE6-4501-9A69-5F1707EECBD6.jpeg 01B08804-031E-427E-BEB6-A7BE8D346D3D.jpeg

          Tensiometers

          ​​​​​​​
          gisteren stonden de tensiometers op 1. 270 en 2. 357. (Ze hadden drie dagen niets gehad, laatse keer enkel water gehad).
          heb ze toen 1. 300ml en 2. 350 ml voeding gegeven ( 0,75ml water, 3 ml terra grow, 0,5 pure zym en 0,5 power roots).
          Na de lampen vandaag terug aangegaan zijn staan de tensios op: 1. 257 en 2. 240.

          nu heb ik echt de indruk dat de eerste ten eerste al 24 uur nodig gehad heeft om te dalen terwijl de 2de wel snel gedaald is.

          nu lijkt me ook aan deze waardes te zien dat ik terug water zou moeten geven, maar de aarde vanboven is echt nog goed vochtig??

          Moet ik nu meer water beginnen of?

          Dit was het voor vandaag!
          Attached Files
          Last edited by Thajoejoe; 29 October 2018, 19:09.
          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

          Comment


            Ah die staan nog in groei, dan kan het geen kwaad. Zie wel dat je binnenkort in de bloei geen foto's maakt in het donker, die flits heeft mij al is herma's bezorgd. Dan kan je beter een tweede cheapo lamp bij hangen, paars uitschakelen, foto's trekken onder bv een spaarlamp en dan terug paars aan. Of tegenflitsen en wat spelen met instellingen van het fototoestel.

            Comment


            ik hou mijn tensio's rond de 150 want bijsluiter vertelt dat water nodig is boven 120 en ik moet dagelijks bijgieten hoor maar wel onder 600 watt HPS en dan drinken ze wel meer veronderstel ik
            en ik schakelde reeds na 5 tal weken over op 12/12 na toppen bij 4de node
            dames staan wel in 18 l potten
            voor 9 weken oud vind ik je planten wel klein maar das te wijten aan je lichte lamp waarschijnlijk
            succes alleszins

            Comment


              Mss toch overwegen dan om deze te kopen:

              https://www.g-tools.nl/product/verli...d-kweeklampen/

              180 w versie : groeistand is 85 w en bloeistand is 180 w

              100 w versie (mijn lamp): groeistand 45 w en bloeistand 100 w

              mss dan toch nog de 180 w versie aanschaffen?
              mag van mij inderdaad wel sneller gaan! Of geen goed idee?
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Homegrow77
                Homegrow77 commented
                Editing a comment
                Als je handig bent kun je hem ook zelf bouwen,zie led diy tutorial voor noobs.
                Ik heb nu ook zelf mijn lamp gebouwd met hulp van Beowulf.
                En het is maar een idee.
                Veel succes met je verdere kweek

              Hmm heb daar niet veel kaas van gegeten :p.

              maar zou de 180 w hanspanel me dan al niet meer tijd uitsparen ivm met sneller groeien?
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Als je 1 lamp wilt maken koop je een heatsink, een houdertje, een cob led, een driver en wat kabel en schroeven. Heatsinks zijn voorgeboord dus is het een kwestie van wat schroeven en wat draadjes aansluiten. Zeker niet moeilijk. Wil je meerdere lampen op een frame maken doen moet je wat zagen en boren, dan heb je wel wat gereedschap nodig maar ook dit is geen raketwetenschap. Zou dat DIY topic van Beowulf toch eens doorlezen, staat heel veel in en word je alleen maar wijzer van.

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs

              Hej jongens,

              Heb eigenlijk echt geen zin om lampen etc te beginnen knutselen.

              Nu twijfel ik door 2 dingens:

              of tewel die 180 w hanspanel aan te kopen die geeft bijna zowel groei als bloei dubbel wattage. Ook niet te duur.

              wat ik ook lees is als de aarde te koud is dat de groei ook trager gaat. Nu met het koude weer hier ligt de temp tussen 20,5 en 24 graden in de kast maar heb niets om de temperatuur van de grond te meten. Twijfel ik mss om zo een warmte mat te kopen voo onder de potten.

              is er iemand die me hier even bij kan helpen? Want van mij mogen ze wel wat sneller groeien.

              Avast thx !
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Jack Spliff
                Jack Spliff commented
                Editing a comment
                Ik heb zo'n warmtematje en dat gaat via een timer aan tijdens de donkere uren. Ik gebruik het wel enkel in m'n voorgroeikast voor de jonkies.
                Maar het werkt wel.

              • kees49
                kees49 commented
                Editing a comment
                De grond temperatuur kan je meten met een kernthermometer dat doe ik tenminste en dat gaat prima. Bij mij is de temperatuur 13 cm diep 23 graden

              • smoker2002
                smoker2002 commented
                Editing a comment
                bij mij staan de planten op een dikke isemo van 4 cm dik tegen de koude heb ik op de grond in geheel mijn kast gelegd

              Rreppellsteeltjam heb ik gedaan en wegen wel zwaar in mijn ogen. Nu de tensios stonden gisteren 300+ geef ze 400 ml/elk. Na vanmiddag mss maar 20mbar gezakt. Ben benieuwd binnen een uurtje dan gaat de lamp terug aan en is het een dag geleden. Zien wat de waardes dan geven.
              Btw omdat ze onder het net staan ga ik dit al bijna niet meer kunnen doen optillen.


              Jack Spliff ik zoek zo een warmtemat max 58 x 58, enig idee over iets van goede kwaliteit niet dat het zo een ... ding is :p
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Het gaat er om dat je genoeg ruimte hebt om te voelen dat ze (te) zwaar zijn!

              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Begrijp niet wat je daarmee wilt zeggen hoor.

              • Jack Spliff
                Jack Spliff commented
                Editing a comment

              Hej jongens nog eens tijd voor een updatje!

              ontkiemen: 2 dagen
              groeifase: 65 dagen
              ​​​​​​​totaal: 67 dagen

              ​​​​​​​temp: 20,4 (lamp uit) - 23,5 (lamp aan)
              lv: 53 - 65 %

              51948247-9DB4-49D6-B3E6-964016CB8EE4.jpeg 91CBA184-9F21-42C9-BAB2-F6B364DB1438.jpeg CC900004-0DB8-4109-B85F-7FE4034C15FE.jpeg 44977B17-91A7-4738-BE8C-018CF075DE89.jpeg
              ACCC5D86-73BB-4C21-B649-F60496250D84.jpeg 5102F1E1-A795-4830-99B5-AD8665B9F43D.jpeg
              01C19B47-DD13-48E3-A74A-C5D9A01E5E02.jpeg CD2A861F-B11C-4D04-912C-827C5B69C3AA.jpeg

              Ga me dit warmte matje kopen:
              https://www.amazon.de/Lerway-Zimmerg...=wamtemat&th=1

              deze ga ik op de grond leggen en de lekbakjes met de pot er op zetten. Voor de temperatuur van de potten toch wat hoger te krijgen en mss de ruimte ook een beetje hoger te krijgen. Wegens de temperatuur als de lamp uit is maar 20,4 is. Is nog wel goed denkik maar wil ze niet onder de 20 graden. Deze ga ik 24 uur aan laten staan tot het terug wat warmer moest worden.

              ​​​​​​​kan het kwaad dat ik de potten en de lekbakken rechtstreeks op de mat zet??


              Water geven:


              D62C2EE6-8947-4BB8-8C5F-61EAA476100D.jpeg 94A4908A-1C59-4515-8B0F-C32431465C20.jpeg

              Krijgen ze nu genoeg water of niet? (Mss te zien op deze 2 fotos)

              ​​​​​​​
              de tensios gaven gisteren 2 uur na de lamp aan was deze waarde aan:

              1. 323
              2. 385

              heb ze dan 400 ml water per plant gegeven en 24 uur later geven ze deze waarde aan:

              1. 256
              2. 366

              heb deze rotdingen nu al 20 x gereset, en als ik ze nu moet geloven moet ik ze al een liter water gaan geven fzo om deze naar 120 te krijgen.
              kan ik bijna niet geloven met deze groote van plantjes.
              de laatste waardes zijn ook de laagste aangegeven van de meters in die 24 uur. Ik zie bij andere mensen deze in 2 uur tijd met de helft dalen.

              ​​​​​​​snoeien:

              ​​​​​​​
              kan ik mss al de kleine blaadjes verwijderen in het midden onderaan de plant? Deze worden precies toch niet groter en dan kan het licht tot aan de bodem schijnen.

              ​​​​​​​lamp:

              ​​​​​​​
              echt niemand een idee of de 180 watt hanspanel de groei al wat zou laten versnellen ipv de 100 w lamp?

              https://www.g-tools.nl/cat/verlichti...e-kweeklampen/
              of 1 van die gleds?

              Wel rekening houdend dat mijn kast maar een meter hoog is


              thx iedereen.
              Last edited by Thajoejoe; 31 October 2018, 19:19.
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Je hebt genoeg ruimte om ze een klein stukje op te tillen, wat genoeg is om te kunnen voelen of ze te zwaar zijn!!
                Ga op je gevoel af en niet alleen op die meters!

              Comment


              Update? Gaat volgens mij best goed toch nu alleen lijkt het mij langzamer te gaan dan bij andere verslagen...

              Comment


              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Er komt er strx 1

              hopelijk heb je al veel geleerd uit deze kweek je volgende zal wel vlotter gaan ...meeste denken dat het zoals tomaten kweken eens je eraan begint merk je dat het niet zo makelijk is
              iedere kweek gaat het beter dat kan ik je alvast zeggen als je je fouten mee neemt na je volgende kweek en deze geen 2x maakt

              nog even en je kan naar 12/12 draaien

              en als ik jouw moest zijn als je 320 euro uitgeeft zouw ik toch eens kijken naar de lampen bij tgl voor die prijs heb je dan serieuze kweek lampen
              https://www.todogrowled.com/gb/tgl-l...l-2203590.html
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment

              Bezig...
              X