Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste binnenkweek: Silver Haze en Strawberry Amnesia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Foto met sfeerverlichting xD
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

wanneer zou ik de eerste bloeiharen beginnen zien?

Comment

• GanjaMan1
        GanjaMan1 commented
        Editing a comment
        Na 2 tot 3 weken

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Bedankt!

This gallery has 4 photos.

Comment

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Ze staan op 12/12 van vorige week dinsdag, Ik denk er goed aan gedaan te hebben om ze te toppen want zeker de amnesia zou de hoogte ingeschoten hebben denk ik.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Al 10 dagen en nog steeds geen teken van pruikjes!?
        Maak eens een close up van wat toppen, kunnen we het beter zien.

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Zal vanavond eens een foto nemen maar er is nog niks te zien

This gallery has 5 photos.

Comment

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Ok dan heb ik nog tot dinsdag :p, ben benieuwd.. gebeurt het soms dat het langer duurt?

• Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        De eerste bloeiharen zie je redelijk vlug na de omschakeling. Na een weekje moet je er wel al zien.
        De pruikjes, wat vele bloeiharen bij elkaar zijn en dus dag na dag dikker worden, kan je rekenen vanaf 2 - 3 weken. Dan begin je ook de echte bloei te tellen.
        Ik denk dat er wat verwarring was met wanneer je bloeiharen ziet en wanneer je de pruikjes ziet.
        De eerste bloeiharen in de oksels, die het geslacht aangeven, kunnen ook reeds opduiken als je wat langer laat groeien op 18/6. Na x-aantal dagen toont een plant toch z'n geslacht.

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Er zijn nog geen bloeiharen te zien in de oksels

Comment

• Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Je hebt ook twee sativa dominante strains en sativa's gaan doorgaans minder snel in bloei dan indica's.
        Maar zoals je ziet is het dan toch begonnen.

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Bij de silver inderdaad. Nu afwachten wat de amnesia doet

geduld is een mooie deugd zeker bij onze dames en bij de eerste kweek
      plantjes zien er mooi uit

Comment

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Bedankt! Ja vooral door verschillende info word het moeilijk om te oordelen. De een zegt het zo, de ander weer anders.

Da's geen bloei eh, dat heet voorbloei.
      De bloei kan nog wel een week duren, zelfs langer.

Niks aan doen.
      Laten staan, en op 12/12 houden.
      Komt vanzelf goed.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Is dat echt normaal bij sativa!?

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Echte Sativa's zijn gewend om te groeien bij 12-13 uur licht. De bloei komt heel langzaam op gang.
        Nou staat niet iedere Sativa even dicht bij z'n afstammelingen, en zijn er veel hybrides die ook Sativa genoemd worden.
        Als je wat Afrikaanse landrassen zoekt kom je ze meer tegen. 15-25 weken bloei is niks geks.
        Dat is het eerste wat zaad "veredelaars" doen, "we hebben een mooi landras, maar die bloeiweken moeten minder."
        En zo begint de vertroebeling van een ras.
        Nieuwe catchy naam verzinnen en een nieuwe soort is geboren. Dat is nog het minst erg.
        Er wordt ook genoeg gerommeld met genetica en verzwegen, en dan geeft men dat gewoon de originele naam.
        Volgens mij dwaal ik af. *leest de vraag terug*
        Oke, dusse dat.

jeetje, kanovorming bij de hoogste betekent dat het daar te warm is.
        Lamp 5cm omhoog.

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        Ok bedankt! De temperatuur heeft er dus niks mee te maken? Enkel hoe dicht de lamp staat?
        Heb gisteren bij alle 2 de plantjes voorbloei gespot ^^.

ok zal ik doen,
      enkel zie ik wel wat kanovorming met opkrullende randjes bij de hoogste bladeren.
      temperatuur is 22 graden, afstand lamp met plant zijn hoogste punt is 25cm.

Comment

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        lamp net 5 cm verhoogd, ik zie meer en meer voorbloei overal komen in de oksels

Nu zijn we 6 weken verder en zou de voeding op moeten zijn van de plagron grow mix (3 weken voeding, 1xverpot).
      Moet ik wachten tot bladeren lichter worden voor bij te voeden? Of hoe doen jullie dit?

Comment

• GanjaMan1
        GanjaMan1 commented
        Editing a comment
        Aan die laatste foto te zien denk ik niet dat ze al honger hebbe, ze zien er nog mooi donker uit.. en sativas hebben helemaal niet veel voeding nodig dus ik zou voorzichtig zijn als je gaat beginnen bijvoeden.. ziet er mooi uit verder! Doe zo voort

• jeetje
        jeetje commented
        Editing a comment
        ok dan blijf ik er voorlopig af, bedankt!

vandaag valt me op dat de groeipunten enorm compact zijn, plus ik denk bloeiharen te zien in de toppen (nog super klein natuurlijk).
      de amnesia is 63 cm hoog en de silver zal altijd wat kleiner blijven en is nu 45 cm.
      ik geef ze ondertussen om de 3 dagen elk 700 ml afgezuurd water tussen 6-6.5ph.

alles ziet nog steeds mooi groen en groeit mooi verder dus ik ben blij.

Comment

de amnesia is nu 69 cm hoog en de silver 50 cm, de amnesia word wel breed en vroeg me af of het een goed idee is om de plant soort van op te binden zodat alle toppen meer licht krijgen?
        de een touw rond de gehele plant spannen zodat ze wat compacter is?

Comment

Ik zou dat compacter maken persoonlijk niet doen, als je ze diagonaal zet van elkaar scheelt dat dan?

Comment

• jeetje
            jeetje commented
            Editing a comment
            Denk dat ze nog minder licht krijgt dan

Comment

ik denk een mannelijk bolletje gespot te hebben bij de amnesia, ga morgen eens de volledige plant controleren maar denk voorlopig maar 1 te zien.
            nu als ik deze verwijder is het dan ok om de plant verder te laten bloeien?
            zou zonde zijn om ze nu te moeten weg gooien.

Comment

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Met natte vingers voorzichtig wegplukken en in de gaten houden. Als het er teveel worden om weg te plukken kan je nog altijd de hele plant weggooien. Plaats ook even een foto hier dan kan er eens naar gekeken worden, v.h.z.g. is het een opgezette calyx en maak je je voor niks zorgen.

Heb in totaal 5 van die bolletjes gevonden op de plant.
            de silver heeft niks, zou het aan de genetica kunnen liggen?
            This gallery has 3 photos.

Comment

• Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Dat lijken mij inderdaad ballen. Dus je zit met een herma. Nu kan je elk bolletje gaan verwijderen zoals Flip aangaf.
              Hou deze zeer goed in de gaten want ik had er bij de Jack Herer kweek ook eentje in m'n kast. Gevolg was heel wat zaad bij 2 vd 4 planten. Ook was de kwaliteit van de buds van de herma niet echt bijzonder. Deze hadden een mindere smaak en werking.
              Dus je kan je gaan afvragen of het zin heeft om deze te laten staan. Dat is je eigen keuze, maar als je kiest voor ze te houden in ieder geval zeer goed checken en de ballen voorzichtig verwijderen met natte handen. Zo blijft het eventuele stuifmeel aan je vinger plakken.

• jeetje
              jeetje commented
              Editing a comment
              Om de hoeveel tijd moet ik de plant checken? Zou het kunnen dat het bij die 5 balletjes blijft?
              En de laatste vraag, had ik dit kunnen voorkomen?

• Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Dagelijks grondig checken. Het kan inderdaad zijn dat het bij deze 5 blijft, hopelijk voor jou. Maar er kunnen er evengoed nog bijkomen.
              Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat je planten niet teveel stress hebben. Lichtstress, door toch iets of wat van licht tijdens de donkere uren, is een factor dat herma's in hand kan werken. Maar met gefeminiseerd zaad heb je steeds een heel klein percentage kans dat de herma genetisch is.
              Haal je zaden ook steeds bij een goede breeder en kies een strain die zich reeds heeft bewezen.
              Wil je echt zeker zijn, dan moet je eigenlijk met regulier zaad beginnen werken. Maar ik heb op 5 kweken met gefeminiseerd zaad nog maar 1 herma gehad, dat zeer wss door stress kwam en niet genetisch was.
              Soms heb je eens pech, dat is de natuur en moet je aanvaarden.
          Bezig...
          X