Foto met sfeerverlichting xD
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1ste binnenkweek: Silver Haze en Strawberry Amnesia
Collapse
X
-
Comment
-
De eerste bloeiharen zie je redelijk vlug na de omschakeling. Na een weekje moet je er wel al zien.
De pruikjes, wat vele bloeiharen bij elkaar zijn en dus dag na dag dikker worden, kan je rekenen vanaf 2 - 3 weken. Dan begin je ook de echte bloei te tellen.
Ik denk dat er wat verwarring was met wanneer je bloeiharen ziet en wanneer je de pruikjes ziet.
De eerste bloeiharen in de oksels, die het geslacht aangeven, kunnen ook reeds opduiken als je wat langer laat groeien op 18/6. Na x-aantal dagen toont een plant toch z'n geslacht.
-
Comment
-
Is dat echt normaal bij sativa!?
-
Echte Sativa's zijn gewend om te groeien bij 12-13 uur licht. De bloei komt heel langzaam op gang.
Nou staat niet iedere Sativa even dicht bij z'n afstammelingen, en zijn er veel hybrides die ook Sativa genoemd worden.
Als je wat Afrikaanse landrassen zoekt kom je ze meer tegen. 15-25 weken bloei is niks geks.
Dat is het eerste wat zaad "veredelaars" doen, "we hebben een mooi landras, maar die bloeiweken moeten minder."
En zo begint de vertroebeling van een ras.
Nieuwe catchy naam verzinnen en een nieuwe soort is geboren. Dat is nog het minst erg.
Er wordt ook genoeg gerommeld met genetica en verzwegen, en dan geeft men dat gewoon de originele naam.
Volgens mij dwaal ik af. *leest de vraag terug*
Oke, dusse dat.
jeetje, kanovorming bij de hoogste betekent dat het daar te warm is.
Lamp 5cm omhoog.
-
-
Nu zijn we 6 weken verder en zou de voeding op moeten zijn van de plagron grow mix (3 weken voeding, 1xverpot).
Moet ik wachten tot bladeren lichter worden voor bij te voeden? Of hoe doen jullie dit?
Comment
-
vandaag valt me op dat de groeipunten enorm compact zijn, plus ik denk bloeiharen te zien in de toppen (nog super klein natuurlijk).
de amnesia is 63 cm hoog en de silver zal altijd wat kleiner blijven en is nu 45 cm.
ik geef ze ondertussen om de 3 dagen elk 700 ml afgezuurd water tussen 6-6.5ph.
alles ziet nog steeds mooi groen en groeit mooi verder dus ik ben blij.
Comment
-
ik denk een mannelijk bolletje gespot te hebben bij de amnesia, ga morgen eens de volledige plant controleren maar denk voorlopig maar 1 te zien.
nu als ik deze verwijder is het dan ok om de plant verder te laten bloeien?
zou zonde zijn om ze nu te moeten weg gooien.
Comment
-
Heb in totaal 5 van die bolletjes gevonden op de plant.
de silver heeft niks, zou het aan de genetica kunnen liggen?You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 3 photos.
Comment
-
Dat lijken mij inderdaad ballen. Dus je zit met een herma. Nu kan je elk bolletje gaan verwijderen zoals Flip aangaf.
Hou deze zeer goed in de gaten want ik had er bij de Jack Herer kweek ook eentje in m'n kast. Gevolg was heel wat zaad bij 2 vd 4 planten. Ook was de kwaliteit van de buds van de herma niet echt bijzonder. Deze hadden een mindere smaak en werking.
Dus je kan je gaan afvragen of het zin heeft om deze te laten staan. Dat is je eigen keuze, maar als je kiest voor ze te houden in ieder geval zeer goed checken en de ballen voorzichtig verwijderen met natte handen. Zo blijft het eventuele stuifmeel aan je vinger plakken.
-
Dagelijks grondig checken. Het kan inderdaad zijn dat het bij deze 5 blijft, hopelijk voor jou. Maar er kunnen er evengoed nog bijkomen.
Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat je planten niet teveel stress hebben. Lichtstress, door toch iets of wat van licht tijdens de donkere uren, is een factor dat herma's in hand kan werken. Maar met gefeminiseerd zaad heb je steeds een heel klein percentage kans dat de herma genetisch is.
Haal je zaden ook steeds bij een goede breeder en kies een strain die zich reeds heeft bewezen.
Wil je echt zeker zijn, dan moet je eigenlijk met regulier zaad beginnen werken. Maar ik heb op 5 kweken met gefeminiseerd zaad nog maar 1 herma gehad, dat zeer wss door stress kwam en niet genetisch was.
Soms heb je eens pech, dat is de natuur en moet je aanvaarden.
-

Comment