Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweede poging Purple Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tweede poging Purple Haze

    Korting op 420shop
    hallo forumleden,

    dit word me tweede poging dus ik ben ook maar pas begonnen met dit verslag na twee weken groeien en 1 keer over ge pot (aangezien me vorige poging in de eerste twee weken ten einde was gekomen.)
    de soort is purple haze, k heb de zaadjes uit wiet topjes dus afwachten wat het word.
    Ik ben begonnen met 9 zaadjes er waren er 8 uitgekomen en er hebben er uiteindelijk 7 overleefd, ik heb de 5 sterkste over ge pot naar 11L potten de andere twee staan er nog even voor de sier bij.
    ik ga toewerken naar een mooi scrog veldje (als het niet allemaal mannetjes blijken te zijn.)

    1 van de topjes waar de zaadjes in zaten
    62C98ABC-DC26-422B-A1D5-26E9824F7A69.JPG 47C23AF2-4008-4D57-9899-121BC78D0F34.JPG

    soort: Purple haze
    medium : potgrond gemixt met plagron cocos premium.
    tent : 60x60x160
    lamp: 270 led
    voeding : plagron groei en bloei voeding en PK 13-14

    ik heb wat fotos bijgevoegd uit de vorige post van de setup.

    16 augustus : ontkiemen.
    18 augustus : ontkiemt en in kleine potjes.
    20 augustus: allemaal gezellig in de tent


    10 september : groot genoeg en er kwamen worteltjes uit de gaatjes aan de onderkant.
    IMG_7362.jpg

    11 september : de 5 grootste en sterkste over ge pot in potten van 11L de twee kleintjes gaan van de week weg maar nog even afscheid nemen van ze .
    IMG_7372.JPG

    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    #2
    Succes, Ik hoop voor u dat het geen herma's worden aangezien het zaad uit wiet betreft...

    Comment


    • doradeexplora
      doradeexplora commented
      Editing a comment
      Dank je wel!, nee dat is idd te hopen van niet.
      Ik heb al wel wat verschillende planten op het balkon gehad ook uit wiet toppen van de coffeeshop, nog geen herma tegen gekomen dus hopen dat het geluk weer aan me zijde is bij deze haha.

    #3
    iets meer dan een week verder en ze staan allemaal nog, behalve de 2 kleine die heb ik weggegooid het is een keer genoeg en ruimte was er toch niet meer voor.

    de 5 purple planten heb ik getopt op 18 september.
    Ik zag dat er ook wat varenrouwmuggen dus gelijk wat nematode besteld bij de hornbach van ecostyle.
    de 5 plantjes zien er wat hangerig uit maar had ze allemaal voor de foto net de nematode inclusief water natuurlijk gegeven en maar gelijk wat hier en daar gekeken voor tekenen van de voorbloei maar helaas dat was er nog niet.
    ik heb tot nu toe 1 keer groeie voeding gegeven Alga Bloom van plagron.

    ik zat te twijfelen wanneer het in bloei te zetten allemaal maar erop uitgekomen dat het toch vandaag word.


    IMG_7451.JPG
    image1.jpeg
    Attached Files
    Last edited by doradeexplora; 23 September 2018, 18:10.

    Comment


      #4
      subbed. Succes met de kweek Dora!
      Ad usum proprium!

      Comment


        #5
        2/3 weken verder dan me laatste update:

        Ik had er 5 daarvan zag ik bij 2 mannelijke balletjes in de oksels komen en die heb ik omgehakt
        inmiddels dan nog 3 over waarvan 1 een groei achterstand heeft die was al snel zichtbaar waardoor ik hem uit de kast heb gehaald en in de venster bank had gezet,
        toen ik er achter kwam dat 2 mannelijke bloei vertoonde heb ik hem toch maar terug gezet en zag al wel vrouwelijke bloei dus hopen dat het zo blijft.

        ik heb er toch voor gekozen om niet een scrog te gaan maken omdat het regulier zaad is en het uiteindelijk zonde vond om er lang mee te wachten aangezien er een kans is dat alles een herma of mannelijk was geworden. dus dat idee word voor de volgende ronde dan maar helaas.

        ik heb ze tot nu toe 2 keer gevoed met wat plagra grow

        inmiddels ook overgeschakeld naar de flower stand op de lamp die staat op het moment van de foto uit want dat ging wat makkelijker

        ook wat fotos van in de kast en heb ze er ook even uit gehaald voor de foto's


        in de kast:

        IMG_7572.JPG IMG_7575.JPG
        IMG_7574.JPG IMG_7574.JPG


        en uit de kast:

        IMG_7577.JPG IMG_7579.JPG

        en nog 1 die ik heb weggeknipt:

        RenderedImage(2).JPG

        ik denk achteraf dat ik ze misschien te vroeg heb weggehaald ik had ook nog wel een week of 2 kennen wachten misschien maar ik ga afwegen of het niet handiger was om toch feminized seed neer te zetten en denk dan als het mannetjes zijn is het zonde van de stroom (besloten dit soort zaad is leuk voor op het balkon haha).





        Attached Files

        Comment


          #6
          De kans op herma's is bij fem zaad vele malen groter dan bij regulier.
          Bij goeie reguliere zaden zouden er helemaal geen herma's voor moeten komen zelfs!

          Ja je hebt wel 50/50 man/vrouw, maar regulier zaad is beter, komen sterkere, grotere planten van dan van fem. zaad.
          Jammer dat je de kleinste hebt weggemikt, meestal zijn precies de kleinere planten de vrouwen.
          Mannetjes groeien sneller.

          Waarom ben je overgeschakeld naar de flowerstand, er is nog nauwelijks bloei?

          (oh ik lees net dat je met hermazaden kweekt, tja ............. dan neem je zelf het risico.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • doradeexplora
            doradeexplora commented
            Editing a comment
            Ik zag witte haartje in de plant dus dacht dat zou wel teken van bloei zijn, althans dat zie ik op de enalaatste foto. En die kleine heb ik vanuit de vensterbank weer terug in de kast gezet en daar zag ik al vrouwelijke bloei komen schreef ik in de eerste alinea.

            Ik had al wel feminis seeds gekocht early skunk voor als dit fout zou gaan of niks bruikbaars er tussen zou staan, maar uiteindelijk is het risico net zo hoog als met deze zaadjes?

          #7
          QnQ

          Wanneer is dan de goeie tijd om over te schakelen? Want ze hem nu nog ff uit dan verbruikt die wat minder als het goed is


          De onderste foto is van de kleine plant die ik terug gezet heb.


          F3D52F28-9F8E-4CC6-BF2C-664D2D5C4653.jpeg55AF64E4-A116-4A03-A8C6-6B79D3D4821F.jpeg49F06FBA-22CF-4874-8C07-D6FB14F4F00D.jpegFAA0DA7F-2E1F-42F7-BBB7-59EBC36B5F9E.jpeg
          Attached Files

          Comment


            #8
            Ja, dat is beginnende bloei, maar ze zijn nog niet uitgegroeid toch?
            Zolang ze nog groeien hebben ze meer aan groeivoeding

            Je had ze misschien nog wel iets langer kunnen laten groeien.
            Heb je ze op 12/12 gezet meteen na het toppen?

            Die nematoden kun je ook een scheutje van bij je kamerplanten doen in huis, en als je nog wat zakken grond hebt staan, zou ik daar ook meteen een scheut in doen.
            Dan heb je er de volgende keer ook geen last van.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • doradeexplora
              doradeexplora commented
              Editing a comment
              ik heb ze 18 september getopt en 23ste in de bloei gezet, ze waren toen al aan het groeien vanaf 20 augustus.
              Overal las ik over de voorbloeie maar die verscheen niet binnen de aangegeven weken dus ben ik snel overgeschakeld naar 12/12 beetje ongeduldig (en laat dat nou het belangrijkste zijn geduld hebben)


              en de nematoden heb ik allemaal in de planten potten gedaan kon geen kwaad en wist niet wat ik met het overige moest doen, maar idd dat had ik veel beter kunnen doen bedankt voor de tip nmisschien toch maar even wat nieuwe bestellen en gelijk in de zakken aarde en kamerplanten doen.

            #9
            weer een weekje verder en wat fototjes van de planten uit de kast.

            IMG_7667.JPG IMG_7671.JPG
            IMG_7666.JPG IMG_7670.JPG
            IMG_7665.JPG IMG_7669.JPG
            Attached Files

            Comment


            • doradeexplora
              doradeexplora commented
              Editing a comment
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ij-zaadplanten

              Maar dat gebeurde dit keer niet maar wel weer bij me planten van de zomer buiten.

              Dus zit me ook steeds af te vragen wat is het nou bedankt voor de info

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              De link is juist. Is niet meer of niet minder dan planten die geslacht laten zien. Doorgaans vanaf 3 weken oud. Heeft niks te maken met 12/12 periode, ze doen dat gewoon op 18/6. Bij de ene al wat later dan de andere, vrijwel altijd tussen stam en node, in de oksels.

            • doradeexplora
              doradeexplora commented
              Editing a comment
              Okej gelukkig dan hou ik gewoon aan wat ik in die link gelezen heb erover, bedankt

            #10
            Weer een weekje verder ongeveer,
            de bloei stand op de lamp staat al aan sinds vorige week.
            kwa voeding gebruik ik nu plagron bloom iets minder dan de geadviseerde dosis en probeer een beetje op de bladeren te letten met voeden , daarnaast gebruik ik ook pk13-14 een klein druppeltje bij het water geven.

            642A1E9B-78EF-40A1-90E3-DF2CB91241F1.jpeg 45B69DE5-2C88-4A9F-8992-CF6F942B3B37.jpeg18F3F3B9-12D1-49E1-B66E-11CB57FDD714.jpeg ABA801B1-9B9A-4141-BAC1-2005847B90EB.jpeg 8736AF33-E6CB-4D74-9465-919939DBD84A.jpeg
            Attached Files

            Comment


              #12
              Ziet er goed uit,,
              Zeg maar zo, Keep It Simple

              Comment


                #13
                37113D3C-F0C0-4FCD-8C03-2DAE599D3D9B.jpeg 48B4C0C5-21F7-4A7C-B4DA-C9D22CEEC19C.jpeg De plantjes zijn zondag omgehakt, niet helemaal wat ik ervan verwacht had en nog veel te leren denk ik zo.

                toch wel aardig tevreden met alles bij elkaar.

                de groene bak woog bij elkaar 36 gram nat, en de paarse 30 gram en volgens de regel 1/5 dat je overhoudt zou het op 5/6/7 gram droog uitkomen.
                voor zaad uit wiettoppen uit de shop zelf geen al te slecht resultaat vind ik.

                wel wat foutjes gemaakt met voeding op het einde, toch wat beter met de hoogte omgaan van de lamp. zoals hieronder te zien.
                dit waren de fotos voor ik ze ging omhakken.

                bedankt voor de feedback en de tips natuurlijk! waren nog wat lege plekjes over maar toch gezellig hahaha

                7933DDB3-D2B6-41AD-ABC1-7393F448088F.jpeg 255CD098-247F-4255-90FF-FCBC760EF92D.jpeg 3EA33501-0654-4715-8524-95509EF22EF4.jpeg

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Toch lekker zelf gekweekt rookwaar en het is misschien niet veel maar ziet er lekker uit. Geniet ervan!

                • doradeexplora
                  doradeexplora commented
                  Editing a comment
                  ja nu hopen dat het lekker smaakt/rookt maar dat heb ik deels nog zelf in de hand met het drogen en curen, en daarnaast toch nog wat knipafval om wat leuks mee te doen

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  En dat is ook erg leuk ermee te experimenteren je kan cakes, koekjes, drankjes of gewoon hasj maken met al dat afval. Meestal doe ik dat ook met de kleinere en fluff topjes. Goed drogen is belangrijk idd heb het zelf ook moeten ondervinden hehehe kan me moeilijk inhouden met al dat lekkers zo voor het grijpen. Ene helft rook ik en de ander helft lekker laten curen bv
              Bezig...
              X