Setup:
Tent - 60x60x160
Afzuiger - 230m3 buisventilator
Filter - can 9000 200m3
Ventilator - Clip ventilator gericht op de planten
Lamp - Apollo 6 90x3w
Zaad - 2x Peyote critical 1x Triple Cheese, beide van Barney's
Aarde - potgrond voor in de tuin van een of ander goedkoop merk. (beginnersfoutje, te snel willen zijn...)
Voeding - Geen voeding gebruikt in groei door grond, bloeivoeding is terra bloom van plagron. power roots van plagron en pk 13-14 van plagron
Vocht - Kraanwater (minimaal 24 uur gelucht)
Temperatuur - 22 - 25 graden nu, met de hittegolf waren er wel vreselijke uitschieters van in de 30 graden :/
Luchtvochtigheid - 42 - 58%
Lampafstand - ongeveer 30 cm
Ben al even aan het meekijken op het forum en heb dan maar beslist om ook een verslag te schrijven, dit is mijn eerste kweek.
Ik ben begonnen met 4 potten van 6.5l en zaaigrond met voeding in voor 4 tot 6 weken (dit met het gedacht van zelf nog voeding bij te geven in groei en bloei)
Ik zaaide 3 Peyote's en 1 Triple cheese direct in de grote potten, deze had ik op voorhand wat bevochtigd. Na 2 dagen kwamen er 2 peyote's te voorschijn en een dag later de triple cheese, de laatste peyote is niet tevoorschijn gekomen na 2 weken dus heb ik eens gekeken en bleek dat wel ontkiemd was maar dan blijkbaar toch niet lang geleefd heeft of niet door kon dringen, ik vrees dat ik de grond misschien te hard heb aangeduwd ofzo
maar goed, ik zette mijn lamp op 50cm en ze gingen als een trein, bleven mooi kort en na 4 internodes heb ik getopt, dat is bij de triple cheese uitgedraaid als fimmen en deze werd een mooi open plantje met een gelijk bladerdek. Na 3 weken groeien op 18/6 zette ik mijn lamp op 12/12. Hierna zette in mijn net in de tent en begon ik als de planten erdoor kwamen vast te clippen met haarspeltjes, heb wel ondervonden dat het kleinste formaat dat ik heb wat knelt maar ze groeiden toch lekker door.
Ik gaf in de groeiperiode geen voeding omdat de potgrond al voeding bevatte, ik gaf wel powerroots van plagron en zuurde mijn water af met een ph-waarde van ongeveer 5.8 a 6. Ik gaf in het begin 250ml tot een halve liter en de laatste weken groei gaf ik zelfs een liter water om de 3 a 4 dagen.
Na 2 weken begonnen de echte haren er in te kopen en zag je duidelijk de topjes komen, onlangs de hittegolf en de hoge temperaturen hielden ze goed stand, de bladeren krulden wel wat om maar dit ging zodra de temperatuur weer wat aangenamer werd wel weg. Ik geef nog steeds een liter per pot maar ben begonnen met onderaan te gieten na wat redenering. Meestal dronken ze wel goed, maar na 2 weken bloei begon er bladverlies op te treden bij de dames, de triple cheese het meeste van de 3. De triple is er het ergst aan toe vrees ik, deze kleurt nu lichtgroen. De peyote's hebben er minder last van maar zijn ook heel licht groen. De stengels van de planten zijn ook wel paars verkleurd her en der maar ik denk niet dat mijn temperatuur tot nu toe nooit onder de 20 graden is geweest. één van de Peyotes heeft ook omkrullende bladeren en ik denk aan een stikstof overschot. Ik heb door deze voorvallen besloten om geen voeding meer te geven. Wat ik wel nog bij men water doe is PK13-14 van Plagron en verder zuur ik dit stilletjes aan af van 6 naar 6.5pH.
Ik neem vanavond nieuwe foto's, ging dit al enkele dagen doen maar was telkens te laat voor het licht
Tips altijd welkom trouwens
Greetz
Tent - 60x60x160
Afzuiger - 230m3 buisventilator
Filter - can 9000 200m3
Ventilator - Clip ventilator gericht op de planten
Lamp - Apollo 6 90x3w
Zaad - 2x Peyote critical 1x Triple Cheese, beide van Barney's
Aarde - potgrond voor in de tuin van een of ander goedkoop merk. (beginnersfoutje, te snel willen zijn...)
Voeding - Geen voeding gebruikt in groei door grond, bloeivoeding is terra bloom van plagron. power roots van plagron en pk 13-14 van plagron
Vocht - Kraanwater (minimaal 24 uur gelucht)
Temperatuur - 22 - 25 graden nu, met de hittegolf waren er wel vreselijke uitschieters van in de 30 graden :/
Luchtvochtigheid - 42 - 58%
Lampafstand - ongeveer 30 cm
Ben al even aan het meekijken op het forum en heb dan maar beslist om ook een verslag te schrijven, dit is mijn eerste kweek.
Ik ben begonnen met 4 potten van 6.5l en zaaigrond met voeding in voor 4 tot 6 weken (dit met het gedacht van zelf nog voeding bij te geven in groei en bloei)
Ik zaaide 3 Peyote's en 1 Triple cheese direct in de grote potten, deze had ik op voorhand wat bevochtigd. Na 2 dagen kwamen er 2 peyote's te voorschijn en een dag later de triple cheese, de laatste peyote is niet tevoorschijn gekomen na 2 weken dus heb ik eens gekeken en bleek dat wel ontkiemd was maar dan blijkbaar toch niet lang geleefd heeft of niet door kon dringen, ik vrees dat ik de grond misschien te hard heb aangeduwd ofzo
maar goed, ik zette mijn lamp op 50cm en ze gingen als een trein, bleven mooi kort en na 4 internodes heb ik getopt, dat is bij de triple cheese uitgedraaid als fimmen en deze werd een mooi open plantje met een gelijk bladerdek. Na 3 weken groeien op 18/6 zette ik mijn lamp op 12/12. Hierna zette in mijn net in de tent en begon ik als de planten erdoor kwamen vast te clippen met haarspeltjes, heb wel ondervonden dat het kleinste formaat dat ik heb wat knelt maar ze groeiden toch lekker door.Ik gaf in de groeiperiode geen voeding omdat de potgrond al voeding bevatte, ik gaf wel powerroots van plagron en zuurde mijn water af met een ph-waarde van ongeveer 5.8 a 6. Ik gaf in het begin 250ml tot een halve liter en de laatste weken groei gaf ik zelfs een liter water om de 3 a 4 dagen.
Na 2 weken begonnen de echte haren er in te kopen en zag je duidelijk de topjes komen, onlangs de hittegolf en de hoge temperaturen hielden ze goed stand, de bladeren krulden wel wat om maar dit ging zodra de temperatuur weer wat aangenamer werd wel weg. Ik geef nog steeds een liter per pot maar ben begonnen met onderaan te gieten na wat redenering. Meestal dronken ze wel goed, maar na 2 weken bloei begon er bladverlies op te treden bij de dames, de triple cheese het meeste van de 3. De triple is er het ergst aan toe vrees ik, deze kleurt nu lichtgroen. De peyote's hebben er minder last van maar zijn ook heel licht groen. De stengels van de planten zijn ook wel paars verkleurd her en der maar ik denk niet dat mijn temperatuur tot nu toe nooit onder de 20 graden is geweest. één van de Peyotes heeft ook omkrullende bladeren en ik denk aan een stikstof overschot. Ik heb door deze voorvallen besloten om geen voeding meer te geven. Wat ik wel nog bij men water doe is PK13-14 van Plagron en verder zuur ik dit stilletjes aan af van 6 naar 6.5pH.
Ik neem vanavond nieuwe foto's, ging dit al enkele dagen doen maar was telkens te laat voor het licht
Tips altijd welkom trouwens
Greetz

Comment