Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mac Gyver kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mac Gyver kweek

    Korting op 420shop
    Hey mensen,

    Nu ben ik gestart met een plantje te hebben ontkiemt uit een AF northern light van mijn vorige Guerilla kweek. Ik ga het proberen binnen en op terras met de materialen die ik heb gevonden (Mac Gyver style) ik kon niet wachten op mijn tent die normaal in december komt
    nu ben ik benieuwd. We zijn dag 10 na ontkieming onder een normale 100watt lamp. Licht 24/24 en puur op water met ph 6-7. Ik zal ze vanaf vanavond op 18/6 zetten.

    ik hou jullie op de hoogte.

    inhale exhale broeders...
    Last edited by Inhale exhale; 25 October 2018, 16:56.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by QnQ; 26 October 2018, 08:16.

    Comment


      #3
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Inhale exhale
        Inhale exhale commented
        Editing a comment
        Thx hasj kip het is voor de fun. Wil weten wat het gaat geven ...

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ok veel plezier dan, ben benieuwd !

      #4
      Ok dus we zijn vandaag 13dagen na ontkieming en ze is lekker aan het zonnen. Water om de 2 dagen ph 6-7 thats it. Ben blij dat het hier nog steeds goed weer is en dat ik ze in de zon kan zetten heel de dag zon op mijn appartement. Ik zit in Bulgarije. Vandaag 25graden... en nu ga ik er eentje rollen en smoren

      vriendelijke groeten
      inhale exhale
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #6
          Hello iedereen ,

          dag 23 na ontkieming .18/6 met 2x100watt lampen met zelfgemaakte hok. Om de 3 dagen water. Ik krijg wel wat bladeren met de uiteinde die wat verkleurd zijn. Ik geef ze geen voeding puur natuur is dat aanteraden of.... het is voor wat te experimenteren , ze meet 24cm.

          groeten.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #7
            Ik een pot zou ik zeker wel voeding gaan geven. Volgens mij duurt het c.a. 6 weken voordat de meeste voedingsstoffen uit de grond zijn opgenomen door je plant.
            Afhankelijk van de verhoudingen in hoeveelheid grond, kwaliteit grond, grootte pot/plant etc..
            Als je geen voeding wilt geven, vul dan op z'n minst je pot grond tot de rand .
            Last edited by Nederhigh; 8 November 2018, 22:36.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • Inhale exhale
              Inhale exhale commented
              Editing a comment
              Thx nederhigh, is het nu niet te laat voor grond bij te doen of overpotten in een pot met meer grond

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Je kunt grond bijvullen tot aan de lob blaadjes. Als je dat niet al gedaan hebt natuurlijk. De stengel onder de lob blaadjes gaat dan zelf wortelen.
              Normaal gesproken zou ik haar verpotten in een volle pot, maar aangezien het om een af'je gaat zou ik bijvullen tot het lob blad, en zorgen dat de bovenste laag grond lekker vochtig blijft. (niet nat.)
              af'jes houden niet van verpotten.
              maargoed, ik heb dit jaar een buitenplantje sweet mango af ook 3x verpot en zelfs een keer uit de pot op de grond laten vallen van een meter hoog.
              Daar heeft ze toen echt wel dikke wortelschade aan over gehouden maar uiteindelijk heb ik alsnog 40 grammetjes (droog) heerlijke buitenwiet kunnen oogsten.
              Het hoeft dus niet altijd drama te zijn, maar indien mogelijk gewoon niet verpotten.
              Je zou een stuk of 10 koemest korreltjes op je grond kunnen leggen. Zeker niet optimaal, maar het lijkt me beter dan 0 voeding + het is lekker makkelijk .
              Voeding komt dan via het water geven geleidelijk in de grond terecht.
              Last edited by Nederhigh; 10 November 2018, 00:12.

            #8
            Thx broer . Zeg voeding voor tomatenplantjes is dat aanteraden of... ik zit hier in een klein dorpje in Bulgarije er is wel een winkel met wat tuinartikelen en ze hebben hier van die voeding voor tomaten iedereen kweekt hier zelf hun groenten. Of schapenmest. Vers van de pers...
            het is dag 25 nogniet te laat voor voeding denk ik...
            alvast bedankt.

            Comment


              #9
              Als je ze nou ff goed laat opdrogen, dan kun je de hele kluit voorzichtig uit de pot halen want met zo weinig wortelruimte wordt het een stuk moeilijker.
              Kluit eruit, dan vul je die pot bij, losjes, niet teveel aandrukken, zodat de grond straks ongeveer gelijk met de bovenste rand staat als je de plant erin hebt.
              Dan kan je weer 1-2 weekjes zonder voeding.

              Voeding voor tomatenplantjes of elke andere algemene plantenvoeding werkt prima.
              Je kan naar de N-P-K waarde kijken als je onderscheid wil maken. Die staat altijd op de fles/doos.

              Bijvoorbeeld de verhouding 7-3-5 is prima. (da's de vloeibare voeding van de Action)

              Te laat ben je nog lang niet.
              Eerst moet het plantje nog gaan bloeien, en vanaf dan is het nog een weekje of 7-8 voor ze klaar is.

              Mooi uitzicht daar trouwens
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Inhale exhale
                Inhale exhale commented
                Editing a comment
                Super bro thx, ik zal morgen checken in die winkel en ienderdaad zalig uitzicht super rustig hier. ik ben van Antwerpen. mijn vrouwtje Bulgaars ik woon hier al bijna een jaar. heb een redelijk gelukte Geurilla kweek achter de rug. Hier zijn hectare en hectare en hectare aan onbewoonde gebieden. Volgende zomer volgt een geurilla kweek verslag.
                groetjes.

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Yeah, Bulgarije lijk me een goed land om te wonen in deze tijd, voor wat ik er van weet.
                Als ik 't me goed herinner was er hier op JD nog iemand die regelmatig daar vertoeft.
                Ik kijk alvast uit naar volgend jaar. Lijkt me mooi om een buitenverslag uit die omgeving te zien.
            Bezig...
            X